Η Condito ειδικεύεται σε βιομηχανική παραγωγή μαγιονέζας, μουστάρδας, κέτσαπ, σαλτσών και σαλατών. Με σεβασμό στην ελληνική γαστρονομική κουλτούρα, η εταιρεία επαναλάνσαρε την κατηγορία της μαγιονέζας και διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο σε όλα τα κανάλια. Ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης, εμπορικός διευθυντής και μέτοχος της Condito, μιλά στο FOODReporter.

Πώς αναπτύχθηκε η Condito το 2023 ως προς τον συνολικό κύκλο εργασιών;

Το 2023 ήταν χρονιά με ιδιαίτερες προκλήσεις για την ελληνική αγορά και η βιομηχανία κλήθηκε να ισορροπήσει εκ νέου στα δεδομένα που διαμορφώθηκαν παγκοσμίως.

Μέσα από αρκετές μεταβολές, απορροφήσεις κόστους, ενέργειες προβλέψεων και αυστηρού προγραμματισμού, η Condito διέγραψε μια αποδοτική και ιδιαίτερα θετική πορεία με τις πωλήσεις της να σημειώνουν ανάπτυξη που ξεπερνά το 20% σε σχέση με το 2022.

Σε τι ποσοστό του τζίρου βρίσκονται οι πωλήσεις στα κανάλια food service, οργανωμένου λιανεμπορίου και εξαγωγών; Πού εντοπίζεται η προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια;

Παραμένει η σχεδόν ισομερής κατανομή των πωλήσεων στα κανάλια food service και οργανωμένου λιανεμπορίου. Η ανάπτυξη που σημειώθηκε το 2023 στις πωλήσεις της Condito βρήκε εξίσου κερδισμένα τα δύο βασικά κανάλια, με ελαφρύ προβάδισμα του food service. Δεν ήταν, ωστόσο, αρκετό για να αλλάξει τις ισορροπίες. Οι εξαγωγές, που αποτελούν σημαντική στόχευση της επόμενης πενταετίας, παρουσίασαν ανάπτυξη, επειδή ολοκληρώθηκαν συμφωνίες και μπήκαμε σε αγορές που είχαμε προσεγγίσει από τα τέλη του 2022, αναμένοντας τα πρώτα επιδραστικά αποτελέσματα εντός 2024. Διατηρώντας το ποσοστό των εξαγωγών στο 10% του κύκλου εργασιών για το 2023, προσδοκούμε την περαιτέρω ποσοστιαία του αύξηση τα προσεχή έτη. Η συμμετοχή στη Food Expo 2024 δημιούργησε ευκαιρίες που θα εξετάσουμε εκτενέστερα προς αυτή την κατεύθυνση. Σίγουρα αποτέλεσε καλή βάση συνομιλιών με αγοραστές του εξωτερικού.

Ποιο ποσοστό του τζίρου αφορά vegan προϊόντα; Είναι πεδίο όπου αξίζει να αναμένουμε περαιτέρω λανσαρίσματα στο μέλλον;

Οι εποχές αλλάζουν, το ίδιο και οι ανάγκες μας. Τα προϊόντα χωρίς ζωικά παράγωγα και γλουτένη δεν απευθύνονται πλέον αποκλειστικά σε όσους νηστεύουν, είναι vegans, έχουν διατροφική δυσανεξία ή αλλεργία σε κάποια τροφή. Απευθύνονται και σε όλους όσους θέλουν να νιώθουν καλύτερα με τη διατροφή τους, δίχως να στερούνται την απόλαυση και την ποικιλία γεύσεων.
Τους βοηθά να ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

Η φιλοσοφία των προϊόντων CONDITO THE GREEN LINE στηρίζεται στη χαρά που μπορεί να προσφέρει στις αισθήσεις η τροφή. Σ’ αυτή την αξία στηρίχθηκε το 2020 το επαναλανσάρισμα της πρώτης μαγιονέζας χωρίς αυγό στην Ελλάδα από την CONDITO και σηματοδότησε την εξέλιξη της σειράς CONDITO THE GREEN LINE: Vegan mayo sauces, vegan σαλάτες, φυτικά υποκατάστατα τυριού, προϊόντα που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των καταναλωτών.

Ταξινομούνται στους δέκα top-selling κωδικούς μας. Η κατηγορία της vegan μαγιονέζας έχει διαγράψει εντυπωσιακή πορεία και άνοιξε το δρόμο στο λανσάρισμα της Mayo Vegan Sauce με μαύρη τρούφα: Εκλεπτυσμένα γευστική, που δίνει αίσθηση πολυτέλειας στο καθημερινό γεύμα.

Πείτε μας λίγα λόγια για τη στρατηγική επαναλανσαρίσματος της κατηγορίας της μαγιονέζας.

Εδώ και 45 χρόνια, φτιάχνουμε τη δική μας ελληνική εκδοχή της μαγιονέζας για να ταιριάζει περισσότερο στις γευστικές συνήθειες του τόπου μας.

Η συνταγή αγαπήθηκε πολύ από τον κόσμο και βραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Την ίδια συνταγή χρησιμοποιούμε και στο λανσάρισμα της νέας σειράς «Μαγιονέζα με ελληνικά αυγά αχυρώνα» που θα κυκλοφορήσει σε τέσσερις γεύσεις και σε νέους περιέκτες, φιλικούς προς το περιβάλλον.

Ποιες είναι οι αξίες που διαφοροποιούν την Condito έναντι του ανταγωνισμού;

Η ευελιξία και η μεγάλη παραγωγική δυναμική μας και η καινοτομία, σε συνδυασμό με σημαντική επένδυση στο τμήμα R&D, για την δημιουργία και παραγωγή πρωτοποριακών προϊόντων που σέβονται τον άνθρωπο και το περιβάλλον, αποτελούν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Condito. Μας διαφοροποιεί η υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, η διαφύλαξη της γαστρονομικής παράδοσης του τόπου μας μέσα από την γκάμα μας και η συνεχής επένδυση στην εξέλιξη στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας.

Η οικογενειακή κουλτούρα και φροντίδα των ανθρώπων μας και η ομαδική προσπάθεια απέδειξε πολλάκις την επίδρασή της στον οργανισμό μας. Πιστεύουμε ακράδαντα στην αποτελεσματικότητά της και στο όραμα που γεννά στις ομάδες μας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter