Επεκτείνει την έρευνα και την ανάπτυξη για την εμπορική αξιοποίηση των υπολειμμάτων του καφέ, δηλαδή σε ότι αφορά το λεγόμενο «κατακάθι», η εταιρεία κυκλικής οικονομίας Coffeeco.

Ξεκινώντας ήδη από το 2023 με λανσάρισμα προϊόντων φροντίδας προσώπου και σώματος (ενυδατικές κρέμες και lip balm), η Coffeeco, στην οποία συμμετέχουν μειοψηφικά οι Βαγγέλης Λιόλιος και Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος της Coffee Island, συνεχίζει ακάθεκτη με νέα παράγωγα από το κατακάθι του καφέ. Η Coffeeco έχει επεκταθεί στην ανάπτυξη λύσεων βιοπλαστικών. Αφενός έχει συνάψει συνεργασία με την Πλαστικά Κρήτης, όπου παράγεται από την Coffeeco το ασχηματοποίητο μείγμα (compound) που καταλήγει ως τελική συσκευασία για τον κλάδο των ειδών προσωπικής υγιεινής, περιποίησης και ομορφιάς. Στη συνεργασία με την Πλαστικά Θράκης, που εκτυλίσσεται ταυτόχρονα, η Coffeeco παράγει τελικές εφαρμογές για τον κλάδο Ho.Re.Ca. (ποτήρια, καπάκια, μαχαιροπήρουνα). Αμφότερες οι συνεργασίες βρίσκονται ακόμη σε στάδιο ωρίμανσης, αναζητώντας τον τελικό τιμοκατάλογο για τα Β2Β προϊόντα που θα βγουν στην αγορά, με στόχο να λανσαριστούν εντός του 2025. Αν πολλαπλασιαστεί ο όγκος συλλογής υπολειμμάτων, τα νέα προϊόντα έχουν και χαμηλότερο κόστος. Η νέα σειρά περιεκτών καλλυντικών του βραχίονα Coffeeco Upcycle πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Όμιλο Polypack και ξεχωρίζει για την καινοτομία της, επειδή χρησιμοποιεί 10% πολυαιθυλένιο (PE) και οργανικές ίνες καφέ. Οι τελικές εφαρμογές των περιεκτών και οι απευθυνόμενοι τελικοί βιομηχανικοί πελάτες θα επιλεγούν συνεργατικά από τις εταιρείες, όπως εξήγησε ο Managing Director της Coffeeco, Δρ. Αλέξης Παντζιαρός στο FOODReporter.

Συλλογή από Coffee Island, Taf, Cultivos, συζητήσεις με Καφεκοπτεία Λουμίδη, Γρηγόρης
Η Coffeeco εφαρμόζει πρότυπο μοντέλο κυκλικής οικονομίας, λαμβάνοντας προς ανακύκλωση τα υπολείμματα καφέ από σημεία καφεστίασης Coffee Island, άλλων αλυσίδων (Taf, Cultivos), αλλά και από ανεξάρτητα σημεία, συνολικού όγκου 10 τόνων ανά μήνα και επιστρέφει πίσω στα σημεία γκάμα τελικών προϊόντων καλλυντικών και περιποίησης δέρματος οκτώ κωδικών συνολικά (ενυδατικές χεριών και σώματος, αντιηλιακό προσώπου, body scrubs). Τα συγκεκριμένα προϊόντα, όπως ανέφερε ο Δρ. Παντζιαρός, έχουν τύχη μεγάλης ανταπόκρισης από το καταναλωτικό κοινό. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζουν τη σχέση με τον καταναλωτή, επειδή θα πρέπει να τα επισκεφθεί πάλι για να αγοράσει ξανά προϊόντα που φροντίζουν για το ευ ζην του.

Επιπλέον, τα συγκεκριμένα προϊόντα αφορούν κατηγορίες που εμπεριέχουν υψηλότερο μεικτό περιθώριο κέρδους λιανικής. H Coffeeco βρίσκεται σε συζητήσεις με τα Καφεκοπτεία Λουμίδη και την αλυσίδα ταχυεστίασης Γρηγόρης για να τοποθετήσει κι εκεί τα προϊόντα της, εφαρμόζοντας το ίδιο μοντέλο κυκλικής οικονομίας, που αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων για την εταιρεία. Η συλλογή των υπολλειμμάτων είναι εθελοντική, με -ταυτόχρονα- μηδενικό κόστος επεξεργασίας από το σημείο, καθώς η Coffeeco το συλλέγει δωρεάν, ενώ σύντομα αναμένεται να καταστεί υποχρέωση για τα σημεία, βάσει ευρωπαϊκής Οδηγίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter