Mε απόφασή της η Επιτροπή Ανταγωνισμού απαγόρευσε τη χρήση των ψυγείων της Coca Cola αποκλειστικά για τα προϊόντα της. Η απόφαση δεν αφορά στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, αλλά κυρίως τα μικρά σημεία πώλησης.
Mε απόφασή της η Επιτροπή Ανταγωνισμού απαγόρευσε τη χρήση των ψυγείων της Coca Cola αποκλειστικά για τα προϊόντα της. Η απόφαση δεν αφορά στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, αλλά κυρίως τα μικρά σημεία πώλησης.
Ειδικότερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού απεφάνθη ότι η Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως ΑΕ καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση που κατέχει στον κλάδο των αναψυκτικών στις περιπτώσεις:
- Της εφαρμογής του συστήματος εκπτώσεων/ στόχων πωλήσεων.
- Της διακριτής μεταχείρισης των πρατηριούχων και λιανοπωλητών με κριτήριο την αποκλειστικότητα της συνεργασίας.
- Της παροχής δωρεάν «κόκκινου» ψυγείου υπό τον όρο του αποκλεισμού των ανταγωνιστικών προϊόντων.
- Της αποκλειστικής δωρεάν χρήσης ψυγείων.
Για τις αναφερόμενες παραβάσεις η αρμόδια αρχή ελέγχου του ανταγωνισμού επέβαλε στην εταιρεία πρόστιμο ύψους 2.934.704,86 ευρώ, ενώ την υποχρέωσε εντός ενός μηνός από την κοινοποίηση της σχετικής απόφασης να άρει από τις επίμαχες συμβάσεις τον όρο της αποκλειστικότητας στη χρήση των ψυγείων.
Σύμφωνα με δήλωση του κ. Irial Finan, διευθύνοντος συμβούλου της Coca Cola Τρία Έψιλον, η εταιρεία προσανατολίζεται στην άσκηση έφεσης κατά της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Σε ερώτηση του «σελφ-σέρβις», σχετικά με το αν η απόφαση της τελευταίας ενδέχεται να επηρεάσει τις σχέσεις προμηθευτών-λιανεμπορίου, ο κ. Finan είπε ότι δεν θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις, προσθέτοντας αφενός ότι «η Coca Cola έχει παραδοσιακά πολύ καλές σχέσεις με την αγορά» και αφετέρου ότι «η καλύτερη εμπορική πολιτική είναι αυτό που αναμένουν από την εταιρεία οι επενδυτές της».
Ο πρόεδρος του ΣΕΣΜΕ, κ. Π. Παντελιάδης, δήλωσε στο «σελφ σέρβις» ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν διαπιστωθεί αλλαγές στις σχέσεις του λιανεμπορίου με τους προμηθευτές που χρησιδανείζουν ψυγεία στους πελάτες τους. Επισημαίνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα των ψυγείων που βρίσκονται εγκατεστημένα στα σούπερ μάρκετ είναι ιδιοκτησίας των αλυσίδων, οπότε τον πρώτο λόγο για τη χρήση τους τον έχουν οι ίδιες οι αλυσίδες.