Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης για τρίτη συνεχή χρονιά και κέρδη-ρεκόρ έφερε το 2023 στην Coca-Cola HBC, ενώ παρά τις ανατιμήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του έτους, λόγω των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων, ανοδικά κινήθηκε και ο όγκος πωλήσεων του ομίλου, κατά 1,7% σε οργανική βάση – μάλιστα, στο δ’ τρίμηνο 2023 η ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων έφτασε στο +6,8%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Coca-Cola HBC για το 2023, οι πωλήσεις του ομίλου πέρυσι έκλεισαν στα 10,18 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 15% σε οργανική βάση σε σχέση με το 2022 (9,20 δισ.), ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη έσπασαν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ, φτάνοντας τα 1,08 δισ. (2022: 929,7 εκατ.) και το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε επίσης από το 10,1% στο 10,6%.

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 764,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 22,3% σε σχέση με το 2022 (624,9 εκατ.). Μιλώντας ειδικά για την Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε το 2023 κατά 6,9%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, ενισχυμένος και από τη διευρυμένη τουριστική περίοδο. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ενεργειακά ποτά αναπτύχθηκαν σε ποσοστό περί το 15%. Η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε αύξηση υψηλού μονοψήφιου ποσοστού.

Λιγότερες αυξήσεις το 2024
Όσον αφορά στο 2024, η διοίκηση του ομίλου βλέπει αύξηση 6-7% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση μεταξύ 3% και 9%. Όπως εξήγησε κατά την ενημέρωση των οικονομικών αναλυτών ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, ο λόγος για το μεγάλο εύρος ως προς τις εκτιμήσεις για τα λειτουργικά κέρδη έχει να κάνει με τα διάφορα σενάρια για το πώς θα εξελιχθούν οι συνθήκες στην αγορά στην πορεία του 2024, και ειδικά στο «μέτωπο» του πληθωρισμού. Ένα μέτωπο που δε φαίνεται να κλείνει ούτε και φέτος, παρότι οι πληθωριστικές πιέσεις αναμένεται να είναι λιγότερο ισχυρές. Όπως σημείωσε η διοίκηση του ομίλου, αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν χώρες με αρνητικό πληθωρισμό: άλλες αγορές κινούνται με μονοψήφιο και άλλες με διψήφιο πληθωρισμό. Επομένως, η στρατηγική της Coca-Cola HBC όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική της θα είναι προσαρμοσμένη ανάλογα με την κάθε αγορά, αν και γενικά αναμένονται λιγότερες αυξήσεις σε σχέση με το 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter