Τις πέντε τάσεις που κατέγραψε το 2022 στις αγορές που δραστηριοποιείται, καθώς και το πώς προσαρμόζεται σε αυτές, παρουσιάζει η Coca-Cola HBC στην αναλυτική ετήσια έκθεσή της για το περασμένο έτος, η οποία δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
Δυναμικό περιβάλλον λιανικής
Το 2022, η Coca-Cola HBC είδε ισχυρή ανάπτυξη σε επίπεδο αξίας από αυξήσεις τιμών και από ταχύτερη ανάπτυξη στις μονές συσκευασίες. Οι αυξήσεις του όγκου πωλήσεων ήταν χαμηλότερες από ό,τι το 2021, παρόλα αυτά θετικές στις περισσότερες αγορές. Καθώς οι περιορισμοί της πανδημίας χαλάρωσαν το 2022, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και οι καφετέριες άνοιξαν ξανά και ανέκαμψε η κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Ισχυρή ανάπτυξη είδαν επίσης οι πωλητές μέσω Διαδικτύου και οι εκπτωτικές αλυσίδες.
Με αυτό το δεδομένο, ο όμιλος φέτος εστιάζει περισσότερο στη βελτίωση του μείγματος μονών συσκευασιών και συνεχίζει να ηγείται της μετάβασης από τα multipacks στις μονές συσκευασίες σε όλες τις αγορές, τόσο στο σπίτι όσο και στα κανάλια εκτός σπιτιού. Παράλληλα, η Coca-Cola HBC συνέστησε στοχευμένες ομάδες για ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφετέριες, με υποστήριξη από την The Coca-Cola Company, με αποτέλεσμα να κερδίσει ή να διατηρήσει τα μερίδιά της στην πλειονότητα των αγορών όπου δραστηριοποιείται, στην κατηγορία των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση ποτών, με αξιοσημείωτα κέρδη στα ανθρακούχα.
Καταναλωτικό περιβάλλον
Ο υψηλός πληθωρισμός που επηρεάζει βασικά είδη όπως τρόφιμα, στέγαση και ενέργεια συμπιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Παρά το πληθωριστικό περιβάλλον, η Coca-Cola HBC δεν έχει δει σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά στις περισσότερες αγορές. Η προσιτή τιμή παραμένει βασικό ζήτημα, όμως εντοπίζονται ευκαιρίες για premiumisation, καθώς οι αγοραστές αναζητούν ποιότητα και μικρές απολαύσεις, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις.
Για να υποστηρίξει την ανάπτυξή της σε μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού, η εταιρεία έχει επικεντρωθεί σε μικρότερα multipacks, γεγονός που της επιτρέπει να είναι ανταγωνιστική και να διεισδύσει σε μικρότερα καλάθια με πιο κερδοφόρο τρόπο. Η ικανότητά της να αντιμετωπίζει τη ζήτηση των καταναλωτών για premiumisation ενισχύθηκε με την εξαγορά της Three Cents το 2022.
Ψηφιακή εξέλιξη
Η παγκόσμια τάση προς την ψηφιοποίηση, η οποία ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συνέχισε να αυξάνεται σημαντικά το 2022. Οι καταναλωτές έχουν εξοικειωθεί πιο πολύ με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι εταιρείες αυξάνουν επίσης τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών τους, της εξυπηρέτησης πελατών και των δαπανών μάρκετινγκ. Το Customer Portal, η B2B πλατφόρμα του ομίλου, έχει πλέον αναπτυχθεί σε όλες τις αγορές του και αναπτύσσεται με υψηλό διψήφιο ποσοστό όσον αφορά τους αριθμούς πελατών, τις παραγγελίες και τη δημιουργία εσόδων. Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου παρέμειναν ένα στρατηγικό κανάλι με τα έσοδα να τριπλασιάζονται μεταξύ 2020 και 2022.
Βιωσιμότητα
Μετά την ανακοίνωση του στόχου NetZeroby40 το 2021, η Coca-Cola HBC συνέταξε το σχέδιό της για τη μετάβαση στις μηδενικές καθαρές εκπομπές και ανέπτυξε μακροπρόθεσμα κλιματικά σενάρια. Ανέλαβε νέες δεσμεύσεις το 2022, υποσχόμενη να επιτύχει καθαρό θετικό αντίκτυπο στη βιοποικιλότητα σε κρίσιμες περιοχές έως το 2040 και να εξαλείψει την αποψίλωση των δασών στην εφοδιαστική της αλυσίδα μέχρι το 2030. Μεταξύ άλλων, το 2022 η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο της πράσινο ομόλογο για να υποστηρίξει και να αναπτύξει περαιτέρω τις επενδύσεις της προς τους στόχους βιωσιμότητας.
Ρυθμιστικά πλαίσια
Η βιωσιμότητα παρέμεινε στο επίκεντρο μέσω της εφαρμογής της οδηγίας της ΕΕ για τα πλαστικά μίας χρήσης και την πρόσφατη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις πλαστικές συσκευασίες και τη ρύθμιση των απορριμμάτων συσκευασιών, που έχουν αξιοσημείωτες επιπτώσεις για τη βιομηχανία ποτών. Η νέα οδηγία για τις εκθέσεις Εταιρικής Αειφορίας στην ΕΕ αναμένεται να διευρύνει το πεδίο των πληροφοριών που αποκαλύπτονται από τις επιχειρήσεις. Η εταιρεία συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές και τις κυβερνήσεις για πιο βιώσιμους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας, ενώ υποστηρίζει προγράμματα επιστροφής συσκευασιών και δρα προληπτικά για ένα πιο βιώσιμο μείγμα συσκευασιών.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter