Σε ένα από τα πλέον δυναμικά κανάλια της Coca-Cola HBC εξελίσσεται το ψηφιακό κανάλι, το οποίο συνεχίζει την έντονα ανοδική του πορεία. Μετά από μία αύξηση εσόδων της τάξεως του 60% από το ψηφιακό κανάλι το 2020 (σε σχέση με το 2019), το 2021 καταγράφηκε νέα αύξηση της τάξεως του 87%, χάρη στο μετασχηματισμό του Customer Portal του ομίλου σε μία διαδραστική ψηφιακή πλατφόρμα για επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα πλέον το 8% των συνολικών παραγγελιών να προέρχονται από το ψηφιακό κανάλι, έναντι 2% το 2020. Για τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων μέσω e-commerce, η Coca-Cola HBC έχει συνάψει συμφωνίες με e-retailers και πλατφόρμες διανομής φαγητού, ενώ έχει επεκτείνει τη χρήση δεδομένων, ανεπτυγμένων analytics και δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης στις μεγαλύτερες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται.

Ισχυρή ανάπτυξη για light ανθρακούχα αναψυκτικά και ενεργειακά ποτά
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση που δημοσίευσε χθες η Coca-Cola HBC, το 74% των εσόδων της το 2021 προήλθε από την παραδοσιακά ισχυρότερη κατηγορία της, αυτήν των ανθρακούχων αναψυκτικών.

Ο όγκος πωλήσεων της Coca-Cola Zero αυξήθηκε κατά 20% σε ετήσια βάση μετά το επαναλανσάρισμά της, με ένα γευστικό προφίλ πιο κοντά στην κλασική Coca-Cola, ενώ η ευρύτερη κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών χωρίς ή με λιγότερη ζάχαρη του ομίλου είδε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 47,3%.

Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία της Coca-Cola HBC, μετά τα αναψυκτικά, είναι αυτή των νερών, που συνεισέφερε το 7% των εσόδων του ομίλου το 2021, βελτιώνοντας σημαντικά τις επιδόσεις της σε σχέση με το 2020, χάρη στο άνοιγμα των ξενοδοχείων, των εστιατορίων και των καφετεριών.

Ανοδικά κινήθηκε και η κατηγορία των ενεργειακών ποτών, καταγράφοντας για έκτη συνεχόμενη χρονιά διψήφια ανάπτυξη σε όγκο. Η αύξηση των εσόδων του ομίλου από τη συγκεκριμένη κατηγορία έφτασε το 42%, και πλέον τα ενεργειακά ποτά αποτελούν την τρίτη σημαντικότερη κατηγορία της Coca-Cola HBC, με ποσοστό 6,4% επί των συνολικών πωλήσεων, προσπερνώντας την κατηγορία των χυμών.

«Περιοχή κινδύνου νερού» η Ελλάδα
Ένα ενδιαφέρον, όσο και ανησυχητικό, στοιχείο προκύπτει από την αναλυτική αξιολόγηση στην οποία προχώρησε η Coca-Cola HBC το 2021 αναφορικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη διαθεσιμότητα και στο κόστος του νερού στα εργστάσιά της και στις αγορές που δραστηριοποιείται, με βάση διάφορα κλιματικά σενάρια.

Ακόμα και στο αισιόδοξο σενάριο, που προϋποθέτει έναν κόσμο με σταθερή οικονομική ανάπτυξη και σταθερά βήματα προς την επίτευξη των παγκόσμιων κλιματικών στόχων, η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών που χαρακτηρίζονται ως «περιοχές κινδύνου νερού» (water-risk areas), μαζί με την Ιταλία, τη Ρωσία, την Κύπρο, τη Βουλγαρία, την Αρμενία και τη Νιγηρία. Σε αυτό το σενάριο, εκτιμάται ότι σε αυτές τις περιοχές «προτεραιότητας νερού», τα ετήσια έξοδα νερού της Coca-Cola HBC θα αυξηθούν κατά 40% έως το 2030 και κατά 42% έως το 2040, ενώ θα απαιτηθούν κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 42 εκατ. ευρώ έως το 2030 και 79 εκατ. ευρώ έως το 2040. Τα αντίστοιχα ποσοστά και ποσά δε διαφέρουν σημαντικά στο αρνητικό σενάριο ενός κόσμου με προβληματική οικονομική ανάπτυξη και απομάκρυνση από τους κλιματικούς στόχους.

Δράσεις που μπορούν να αναληφθούν για την αντιμετώπιση των κινδύνων αυτών, σύμφωνα με την ανάλυση, είναι η προστασία και αποκατάσταση υδάτινων πόρων, η αποθήκευση βρόχινου νερού και οι βελτιώσεις σε υποδομές, ώστε οι κοινότητες να έχουν καλύτερη πρόσβαση σε νερό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter