Οι εξελίξεις στην παραλαβή των online παραγγελιών φαγητού, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό συνολικά τον κλάδο των τροφίμων. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η παροχή υπηρεσίας click-and-collect, από την Uber Eats σε χρήστες της που εξυπηρετούνται σε συγκεκριμένες πόλεις των ΗΠΑ, το Λονδίνο και το Παρίσι (πηγή: Big Hospitality).

Από την αρχή του έτους, μέσω της υπηρεσίας Pick up, ο χρήστης μπορεί να παραγγέλνει φαγητό από όλα τα εστιατόρια που συμμετέχουν στο σχετικό πρόγραμμα και να το παραλαμβάνει από συγκεκριμένο σημείο. Αντίστοιχη ανακοίνωση είχε γίνει από το Deliveroo τον προηγούμενο Φεβρουάριο και αφορούσε στην ένταξη έως το τέλος του 2019 υπηρεσίας click-and-collect στη σχετική εφαρμογή λήψης παραγγελιών.

Η προσφορά υπηρεσίας click-and-collect από τον τομέα της μαζικής εστίασης αποδεικνύει την άμεσα ανταγωνιστική σχέση του με τις επιχειρήσεις delivery. Εταιρείες όπως η McDonald’s και η KFC δίνουν εδώ και χρόνια στους πελάτες τους τη δυνατότητα χρήσης υπηρεσιών click-and-collect. Συγκεκριμένα, η McDonald’s στο Ηνωμένο Βασίλειο ενέταξε τη σχετική υπηρεσία στην ομώνυμη εφαρμογή της το 2018, ενώ η KFC είχε ξεκινήσει πιλοτικά την παροχή της υπηρεσίας από το 2013 και στο τέλος του 2018 τη διέθετε σε ένα δίκτυο 10.000 εστιατορίων. Οι αναλυτές σημειώνουν πως οι εταιρείες εστίασης εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι στο θέμα της αγοράς και παραλαβής με σύστημα click-and-collect γευμάτων, το λιανεμπόριο τροφίμων έχει ήδη εκπαιδεύσει τους καταναλωτές.

Σημειώνουν, επίσης, πως πολλές από τις εταιρείες βρήκαν σε αυτή την υπηρεσία τον τρόπο αύξησης της κερδοφορίας τους, μειώνοντας σημαντικά τα έξοδα διαχείρισης των παραγγελιών και παράδοσης των αγορών. Παρόλα αυτά, έρευνες δείχνουν πως το delivery εξακολουθεί να αυξάνεται ως τάση και πως οι πελάτες είναι πρόθυμοι να επωμιστούν το επιπλέον κόστος (πηγή: Grocery Dive).