Αύξηση τζίρου των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο φέτος, οφειλόμενη στις ανατιμήσεις των FMCG, των οποίων οι πωλήσεις σε όγκο παραμένουν σταθεροί συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο πέρυσι, δείχνουν τα στοιχεία της Circana, σύμφωνα με σχετική έκθεσή της. Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά συνυπολογίζονται τα στοιχεία πωλήσεων της Lidl Ελλάς. Όπως προκύπτει από το Market View της Circana (Ιανουάριος-Ιούνιος 2023), οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου σε αξία την εν λόγω περίοδο έφτασαν τα 4,43 δισ. ευρώ έναντι 4,04 δισ. το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυξημένες κατά 9,6%. Στην κατηγορία των τροφίμων η αύξηση των τιμών εμφανίζεται ελαφρώς χαμηλότερη (9,3%) συγκριτικά με τις άλλες μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, δηλαδή των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (αύξηση 9,8%) και των ειδών νοικοκυριού (12,3%). Οι υποκατηγορίες των τροφίμων που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε ετήσια βάση είναι τα γαλακτοκομικά (13,4%), τα μαγειρικά πρόσθετα (10,8%) και τα κατεψυγμένα τρόφιμα (10,6%). Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά την ίδια περίοδο ήταν 26,3%, έναντι 25,4% το 2022 και 23,6% το 2021.

Η ενίσχυσή του προέρχεται κυρίως από τα είδη υγιεινής και νοικοκυριού και λιγότερο από τα τρόφιμα. Ενισχυμένη καταγράφηκε η προωθητική ένταση στην κατηγορία των τροφίμων, που έφτασε το 25,3% στο πρώτο εξάμηνο του έτους έναντι 21,9% στο αντίστοιχο εξάμηνο 2022, ως «απάντηση» της βιομηχανίας στην άνοδο του μεριδίου των PL και στην πτώση των πωλήσεών της σε όγκο. Τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε αξία σε ετήσια βάση είχαν τα μικρά καταστήματα έως 400τμ (15,8%) και τα υπέρ μάρκετ άνω των 2.500τμ (13,9%). Από γεωγραφική άποψη η σημαντικότερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στην Κρήτη (17,5%) και την Πελοπόννησο (11,1%).