Μείωση του όγκου πωλήσεων των σούπερ μάρκετ στο πρώτο τρίμηνο του έτους εξαιρέσει των σνακ (αυξήθηκαν κατά 3,1%), των μη αλκοολούχων ποτών (ομοίως κατά 2,4%) και των αλκοολούχων (κατά 1,7%) διαπίστωσε η Circana στην πρόσφατη έκθεσή της Market View, επισημαίνοντας την αύξηση σε όγκο των σνακ και των μη αλκοολούχων ποτών και το πρώτο τρίμηνο του 2022 (κατά 2% και 1,6% αντίστοιχα). Συνολικά τα τρόφιμα το εν λόγω τρίμηνο φέτος εμφάνισαν μείωση όγκου πωλήσεων 1,8% έναντι μείωσης 0,3% το αντίστοιχο περσινό ως προς του 2021. Βέβαια, από άποψη αξίας οι πωλήσεις αυξήθηκαν ελαίω πληθωρισμού στα τρόφιμα κατά 7,7% έναντι μείωσης 0,7% το πρώτο τρίμηνο του 2022 (τα σταθερού barcode τρόφιμα καλύπτουν το 57,8% του κλαδικού τζίρου, που μαζί με τα ζυγιζόμενα τρόφιμα φτάνουν το 81,7% αυτού). Εν συνόλω ο τζίρος των FMCG στο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 8,6% έναντι μείωσης 1,1% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022, αλλά με επιβραδυνόμενο ρυθμό 3,5% τον Μάρτιο συγκριτικά με τον Φεβρουάριο (17%) και τον Ιανουάριο 6,9%). Ο τζίρος των ζυγιζόμενων τροφίμων αυξήθηκε κατά 8,8% στο τρίμηνο και των συσκευασμένων κατά 7,3% (έναντι μείωσης 0,6% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022).
Την εν λόγω περίοδο η τιμή ανά όγκο πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,98% στο σύνολο των τροφίμων έναντι αύξησης 1,82% το τρίμηνο αυτό του 2022 και κατά 1,92% στο σύνολο του 2022. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στα αλκοολούχα ποτά (5,02%) και στα κατεψυγμένα προϊόντα (3,52%). Συνολικά οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν εντονότερα, κατά 13,3%, στα μικρά καταστήματα (έως 400τμ). Ακολούθησαν τα υπέρ μάρκετ με ποσοστό ανάπτυξης 11,2% και τα μεσαία σούπερ μάρκετ (400τμ-1.000τμ) με 8,5%, ενώ στα μεγάλα σούπερ μάρκετ (1.000τμ-2.500τμ) το ποσοστό ανάπτυξης διαμορφώθηκε στο 5,9%.
Η μεγαλύτερη αύξηση τιμών στο πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφηκε στα γαλακτοκομικά (16,5%) και ακολούθησαν τα μαγειρικά βοηθήματα και οι σάλτσες (10,5%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (10,3%) και το συσκευασμένο φαγητό (9,3%).
01/06/23
CATEGORIES: Λιανεμπόριο
Circana: Μειώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης του τζίρου
Από Λήδα Δεληγιάννη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ