Στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του 2023 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στα τυποποιημένα προϊόντα σταθερού barcode που καταμετρά η Circana, ανήλθε στα 8,188 δισ. ευρώ έναντι 7,477 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, αυξημένος κατά 9,5% ή κατά 711 εκατ. ευρώ! Τα 6,239 δισ. ευρώ προήλθαν από τις πωλήσεις ειδών διατροφής και τα 1,949 δισ. ευρώ από τις πωλήσεις των άλλων ειδών. Την ίδια χρονική περίοδο σε όγκο οι συνολικές πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 2,2% συγκριτικά το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2022.

Δυναμική ανάπτυξη εμφάνισαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Ειδικότερα, το μερίδιο τζίρου των PL στο ενδεκάμηνο, περιλαμβανομένων των πωλήσεων της Lidl, διαμορφώθηκε στο 26,3% επί του συνόλου των πωλήσεων των FMCG έναντι 25,8% το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2022, με ρυθμό ανάπτυξης 11,6% έναντι ρυθμού ανάπτυξης των επώνυμων προϊόντων 8,8%. Στα τρόφιμα το μερίδιο των PL διαμορφώθηκε στο 26,8% (έναντι 26,4% το 2022), ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς διαμορφώθηκε στο 20,9% και στα είδη νοικοκυριού στο 25,6%. Στα είδη διατροφής το ποσοστό του τζίρου από την πώληση προϊόντων υπό καθεστώς προώθησης αυξήθηκε σε 24,8% και στα είδη φροντίδας του σπιτιού σε 25,3%. Συνολικά ο «προωθητικός» τζίρος των FMCG έφτασε στο 25% στο εν λόγω ενδεκάμηνο.

Από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 9,1% και στα απορρυπαντικά-καθαριστικά κατά 9,7%. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις σε όγκο στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκαν κατά 2,3%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 1,7% και στα απορρυπαντικά-καθαριστικά 0,5%.
Τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων εμφάνισε η Κρήτη (16,9%), με ακόλουθες την Πελοπόννησο (11,3%), την Βόρεια Ελλάδα (11,1%), την Κεντρική Ελλάδα (9,1%), την Θεσσαλονίκη (8,6%) και την Αττική (8%).