Στα 11,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των πωλήσεων των ταχυκινούμενων καταναλωτικών αγαθών (Fast-moving consumer goods – FMCGs) το 2023, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η Circana για το ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο. Συγκεκριμένα, βάσει του Market View Ιανουαρίου, η αξία των εν λόγω πωλήσεων αποτελείται από επί ζυγίω προϊόντα (random weight) ύψους 2,6 δισ. ευρώ και προϊόντα γραμμωτού κώδικα (fixed barcode) 9,2 δισ. ευρώ, ενώ η συμμετοχή αξίας των δύο FMCG κατηγοριών διαμορφώθηκε στο 22,2% και 77,8%, αντίστοιχα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ανάπτυξη του συνολικού τζίρου των προϊόντων FMCGs για το 2023, ήταν στο 10%, με την κατηγορία των επί ζυγίω προϊόντων να σημειώνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τη μεγαλύτερη αύξηση από τις δυο προαναφερθείσες κατηγορίες, με ποσοστό 12,8% (πέρσι έφτασε το 9,5%). Η κατηγορία των προϊόντων γραμμωτού κώδικα σημείωσε επίσης αύξηση με ποσοστό της τάξεως του 9,3% (πέρσι στο 7,4%).

Όσον αφορά στα Year-To-Date (YTD) στοιχεία του καναλιού, μέχρι και τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνεται ότι η κατηγορία των επί ζυγίω προϊόντων αυξήθηκε κατά 3,7%, φανερώνοντας επιβράδυνση καθώς την αντίστοιχη περσινή περίοδο είχε σημειώσει αύξηση της τάξεως του 7,9%. Την ίδια λογική ακολούθησε και η κατηγορία των προϊόντων γραμμωτού κώδικα, καθώς έφθασε στο +1,8%, από το +6,8% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επομένως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, το σύνολο των πωλήσεων των προϊόντων FMCGs από το Φεβρουάριο 2023 έως τον Ιανουάριο 2024 διαμορφώθηκε στο +2,3%, ενώ στο αντίστοιχο περσινό σύνολο έφθασε στο +7%. Σχετικά με τη συμμετοχή των δύο κατηγοριών στην αξία των πωλήσεων, τα προϊόντα γραμμωτού κώδικα είχαν μερίδιο 77,8%, ενώ τα επί ζυγίω προϊόντα είχαν μερίδιο 22,2%.

Στο 81,6% το μερίδιο των FMCGs τροφίμων το 2023
Παρακολουθώντας ξεχωριστά την αξία της κατηγορίας των τροφίμων του καναλιού FMCG για το 2023, εκείνη διαμορφώθηκε στα 9,6 δισ. ευρώ ως προς το σύνολο των FMCG προϊόντων, με τις τρεις κατηγορίες των FMCG προϊόντων (Τρόφιμα, Προϊόντα υγιεινής, Προϊόντα Νοικοκυριού) να βελτιώνουν σημαντικά τις πωλήσεις τους το 2023.

Αξιοσημείωτο δε, ότι τα FMCGs τρόφιμα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων συνολικά, με το δικό τους μερίδιο να φθάνει στο 81,6% το 2023 (στο 22,2% τα επί ζυγίω τρόφιμα και στο 59,4% τα τρόφιμα γραμμωτού κώδικα). Το 2023, το σύνολο της αξίας των πωλήσεων των FMCGs τροφίμων (επί ζυγίω και γραμμωτού κώδικα μαζί) ανήλθε στα 9,6 δισ. ευρώ, από τα 8,7 δισ. ευρώ το 2022. Ειδικότερα, η κατηγορία των τροφίμων του καναλιού, σημείωσε αύξηση αξίας πωλήσεων το 2023 κατά 10,2%, ενώ το 2022 βρισκόταν στο 8,7%.

Τα PL προϊόντα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στο μερίδιο των συνολικών πωλήσεων
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στο μερίδιο τους ως προς τη συνολική αξία πωλήσεων το 2023, καθώς το 2022 βρίσκονταν στο 25,8%, ενώ το 2023 αυξήθηκαν κατά 11,3% (26,3% μερίδιο). Όσον αφορά στην αξία πωλήσεων των PL προϊόντων YTD 2023, κατείχαν μερίδιο 26,5%, ενώ κατέχουν πλέον 27% (YTD 2024). Το μερίδιο των branded προϊόντων του καναλιού FMCG ανήλθε σε ποσοστό 73% (YTD 2024). Ειδικότερα, εστιάζοντας στο μερίδιο των προϊόντων PL της κατηγορίας τροφίμων, φαίνεται ότι σημείωσε αύξηση, κατέχοντας το 27,2% (YTD 2024).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter