Οι πωλήσεις της συνολικής αγοράς των προϊόντων FMCG αυξήθηκαν κατά 2,8% το έτος έως σήμερα (YTD), με συνολική αξία 6,837 δισ. ευρώ (5,325 δισ. ευρώ από προϊόντα γραμμωτού κώδικα και 1,512 δισ. ευρώ από επί ζυγίω προϊόντα), σύμφωνα με την έκθεση Market View Ιουλίου 2024 της Circana. Ειδικότερα, στο οργανωμένο λιανεμπόριο, φαίνεται στην έκθεση ότι η αναλογία συνεισφοράς των προϊόντων γραμμωτού κώδικα και των επί ζυγίω προϊόντων παρέμεινε αμετάβλητη σε σχέση με το 2023, στο 77,9% και 22,1% αντίστοιχα. Το 2023, η συνολική αγορά FMCG παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 10,1%, με τις συνολικές πωλήσεις να ανέρχονται σε 11,836 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 9,222 δισ. ευρώ προήλθαν από προϊόντα γραμμωτού κώδικα και 2,614 δισ. ευρώ από επί ζυγίω προϊόντα.
Αναφορικά με την κατηγόρια τροφίμων, το 2023 κατέγραψε αύξηση 9,3%. Η κατηγορία συνέβαλε κατά 81,4% στη συνολική αξία των πωλήσεων, με τα προϊόντα γραμμωτού κώδικα να συνεισφέρουν το 59,3% και τα επί ζυγίω προϊόντα το 22,1%. Στο YTD 2024, τα τρόφιμα ήταν ο κύριος παράγοντας αύξησης των συνολικών πωλήσεων, με αύξηση 2,8%. Η κατηγορία συνέχισε να έχει την κυρίαρχη συνεισφορά, αγγίζοντας το 81,8% της συνολικής αξίας των πωλήσεων.
Αύξηση των πωλήσεων FMCG προϊόντων τόσο σε αξία, όσο και σε όγκο
Η αύξηση των πωλήσεων μέχρι τώρα το 2024 παρατηρείται τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Ειδικότερα, μέχρι τον Ιούλιο 2024, οι πωλήσεις αξίας έχουν αυξηθεί κατά 2,9% και οι πωλήσεις σε όγκο κατά 3,0%. Εντυπωσιακό είναι ότι οι πωλήσεις σε όγκο αυξάνονται πιο έντονα τους τελευταίους δύο συνεχόμενους μήνες, με τα εξής ποσοστά: 7,5% το 2022, 9,3% το 2023 και 2,9% μέχρι τώρα το 2024. Στις μεγάλες κατηγορίες FMCG, η κατηγορία των τροφίμων συνεισφέρει στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων μέχρι τώρα το 2024 με αύξηση 3,7%. Όλες οι κατηγορίες τροφίμων παρουσίασαν βελτίωση στις πωλήσεις σε μονάδες μέχρι τον Ιούλο. Οι κατηγορίες τροφίμων που διατήρησαν αύξηση στις πωλήσεις είναι οι εξής: Συσκευασμένα τρόφιμα με +0,9%, σνακ με +2,7%, γαλακτοκομικά με +3,5%, κατεψυγμένα τρόφιμα με +4,8%, βοηθήματα μαγειρικής, συστατικά και καρυκεύματα με +4,4%, μη αλκοολούχα ποτά με +7,5% και αλκοολούχα ποτά με +6,9%.
Εντονότερη η αύξηση των πωλήσεων των PL σε σύγκριση με τις επωνυμίες
Η αύξηση των πωλήσεων είναι πιο έντονη για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) μέχρι τώρα το 2024, με αύξηση 5,2% σε σύγκριση με 2,1% για τα επώνυμα προϊόντα. Το μερίδιο αξίας των PL ανά μεγάλη κατηγορία καταγράφει αύξηση λόγω των τροφίμων. Αναφορικά με την τιμή ανά μονάδα, παρατηρείται μείωση για όλες τις κατηγορίες μέχρι τώρα το 2024, εκτός από τα σνακ, τα βοηθήματα μαγειρικής, τα μη αλκοολούχα ποτά και τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Στην κατηγορία των επί ζυγίω προϊόντων, καταγράφεται σημαντική αύξηση πωλήσεων μέχρι τώρα το 2024 για το κρέας, το κοτόπουλο και τα λαχανικά.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter