Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Β. Σ. Καρούλιας, Χρήστος Αργυρού, μίλησε στο FOODReporter για τις σύγχρονες προκλήσεις της εταιρείας, τοποθετήθηκε για το στόχο ανάπτυξης κατά 10% το 2024 και για τη σημασία της πληρότητας του χαρτοφυλακίου.

Πώς κινήθηκε η ανάπτυξη πωλήσεων της εταιρείας στο πρώτο πεντάμηνο του 2024; Το οργανωμένο λιανεμπόριο ή ο κλάδος Ho.Re.Ca. έδειξε μεγαλύτερη δυναμική;

Η Β. Σ. Καρούλιας ακολουθεί οικονομική χρήση από Απρίλιο έως Μάρτιο.

Το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν σημαντικό για το αποτέλεσμα της οικονομικής χρήσης, αλλά και για το άνοιγμα της τουριστικής αγοράς που είναι σημαντικότατη για τα brands μας. Τα στοιχεία στο σύνολο της αγοράς έδειξαν κάμψη για το πρώτο διάστημα του 2024 σε πολλές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών. Ο κλάδος του λιανεμπορίου είχε παρόμοια συμπεριφορά με του χονδρεμπορίου, με μεγαλύτερη κάμψη στα premium spirits. Παρά τις τάσεις, η εταιρεία πέτυχε τους στόχους της εξαιτίας οργανικής ανάπτυξης των μαρκών στο χαρτοφυλάκιό της, αλλά και λόγω προσθήκης νέων σημάτων, κινούμενη ανοδικά κατά 10% στο σύνολο, για το οικονομικό έτος 2023/24.

Ποιος είναι ο στόχος κύκλου εργασιών για το 2024;

Το 2024 αποτελεί χρονιά με προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες. Λαμβάνοντας υπόψη το συνολικό οικονομικό περιβάλλον, θέτουμε ρεαλιστικούς, αλλά, συνάμα, φιλόδοξους στόχους για οργανική ανάπτυξη πωλήσεων των προϊόντων μας και της συνολικής μας κερδοφορίας. Ο στρατηγικός στόχος παραμένει το portfolio μας να είναι διευρυμένο, ώστε να περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες, με ολοκληρωμένη σειρά ποιοτικών προϊόντων για όλες τις στιγμές τις ημέρας και πώληση σε όλα τα κανάλια της αγοράς. Όλα τα παραπάνω αποτελούν το βασικό «μοχλό» ανάπτυξης της Β. Σ. Καρούλιας. Ως εκ τούτου, έχουμε προϋπολογίσει για το οικονομικό έτος 2024/25 ανάπτυξη της εταιρείας στο 10%.

Ο στόχος αύξησης πωλήσεων σχεδιάζεται στρατηγικά να επιτευχθεί μέσα από μεγαλύτερους όγκους ανά σημείο, μέσα από προσφορά περισσότερων brands ή μέσα από ανοίγματα νέων σημείων;

Στο χαρτοφυλάκιό μας έχουμε τη στρατηγική να διαθέτουμε, με υπεύθυνο τρόπο, ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, οίνου, μπύρας, καφέ, αναψυκτικών, ροφημάτων, που να διακρίνονται για την ποιότητά τους και να χαρίζουν απόλαυση σε όλες τις στιγμές της ημέρας, σε κάθε τύπο καταστήματος εστίασης.

Το μόνο χαρακτηριστικό του καλού συνεργάτη για εμάς είναι να τον διακρίνει ο σεβασμός για τους πελάτες και τους συνεργάτες του. Έτσι, θα επιλέγει για την επιχείρησή του ποιοτικά προϊόντα και θα ψάχνει πάντα αυτό που ζητούν οι καταναλωτές που τον επιλέγουν.

Η διανομή μας είναι εκτενής για τις μάρκες που έχουν αντίστοιχο positioning και πιο επιλεκτική για τις περισσότερο premium μάρκες. Aντίστοιχα, εκπονούμε επιχειρηματικά σχέδια που στοχεύουν σε διαφορετικά είδη σημείων Ho.Re.Ca., ανάλογα με τους στόχους και τη δυναμική των προϊόντων. Επομένως, κάποια από αυτά έχουν λογική αύξησης όγκων, με ενέργειες που στοχεύουν σε μεγαλύτερη κατανάλωση ή και μετατροπή σε αξία, που αφορούν κυρίως τα εδραιωμένα brands. Κάποια άλλα επικεντρώνονται στην αύξηση διανομής σε νέα σημεία και στο «χτίσιμο» μεριδίων και αναγνωρισιμότητας από μικρότερη βάση.

Βοηθά ο τουρισμός την ανάπτυξη πωλήσεων; Υπάρχει ο προβληματισμός για την μικρή κατά μέσο όρο απόδειξη που κάνουν οι τουρίστες σε bars και εστιατόρια. Πώς εκτιμήσατε το αντίστοιχο impact για το 2023;

Είναι ευχής έργο που η Ελλάδα είναι σημαντικός τουριστικός προορισμός και μέσα στους 20 κορυφαίους στον κόσμο, χάρη στον πλούσιο πολιτισμό και την ιστορία της, αλλά και χάρη στο υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών που διαθέτει πλέον στον κλάδο Ho.Re.Ca. Το 2023, παρά τις πολύ καλές προβλέψεις, τα στοιχεία της αγοράς έδειξαν τελικά, χαμηλότερες των προσδοκώμενων πωλήσεις για αρκετές κατηγορίες.

Η κάμψη αυτή οφείλεται εν μέρει σε περιορισμό των εξόδων από τους τουρίστες σε εστιατόρια και bars. Παρατηρούμε μία βασική αλλαγή στο προφίλ των ταξιδιωτών σε σχέση με περασμένα έτη: Τουρίστες από εθνικότητες που στο παρελθόν ήταν σημαντικοί καταναλωτές μας δεν βρίσκονται πλέον στη χώρα και έχουν αντικατασταθεί με άλλους, που έχουν διαφορετικές συνήθειες και δυνατότητες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter