Σε περίοδο έντονου ανταγωνισμού στη διάρκεια της οποίας θα κληθεί να διατηρήσει τα κεκτημένα της, εισέρχεται η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Αγγέλης, που εδρεύει στον Νομό Άρτας. Η εταιρεία, έχοντας πίσω της ένα λίαν θετικό 2016, κυρίως λόγω της επεκτατικής της πολιτικής, καλείται να διατηρήσει το θετικό πρόσημο στο ρυθμό εξέλιξης του τζίρου της, έχοντας πλέον απέναντί της και τη Σκλαβενίτης.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης της Αγγέλης, το 2017 ο τζίρος της θα είναι οριακά θετικός ή αρνητικός. Η τελική διαμόρφωση του σχετικού δείκτη σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα αναλάβει δράση η Σκλαβενίτης στον Νομό Άρτας, αλλά και από το πόσο επιθετικά θα κινηθεί σε επίπεδο τιμών και διαφήμισης. Στην Άρτα η Μαρινόπουλος είχε παρουσία με έξι σούπερ μάρκετ, εκ των οποίων το ένα έχει ήδη κλείσει.

Τα υπόλοιπα παραμένουν σε λειτουργία, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη κίνηση. Η Αγγέλης διεκδικεί ένα από αυτά τα καταστήματα, θεωρώντας ότι η Σκλαβενίτης δεν θα το διατηρήσει στο δυναμικό της. Όπως εκτιμούν παράγοντες της τοπικής αγοράς, ενδέχεται ένα ακόμη κατάστημα της Μαρινόπουλος να περάσει στον ανταγωνισμό. Συνεπώς τρία είναι τα σούπερ μάρκετ που αναμένεται με βεβαιότητα ότι θα μετονομαστούν σε Σκλαβενίτης –το ένα από αυτά είναι ιδιόκτητο.

Από την πλευρά της η Αγγέλης εκτός από την εγκαινίαση φέτος της λειτουργίας ενός νέου καταστήματός της, πρόκειται να προχωρήσει και στη μεταστέγαση ενός ακόμη, από τα συνολικά δέκα καταστήματα που έχει στο δίκτυό της. Η εταιρεία λειτουργεί σήμερα εννέα σούπερ μάρκετ στον Νομό Άρτας και ένα στην Πρέβεζα. Το τελευταίο εγκαινιάστηκε πέρυσι στη Φιλιππιάδα και ήταν αυτό που ουσιαστικά έφερε νέο τζίρο στην αλυσίδα, καθώς, σύμφωνα με τη διοίκησή της, από τις 18 μονάδες ανάπτυξης που πέτυχε το 2016 οι 13-14 προήλθαν από το κατάστημα της Φιλιππιάδας. Αυτό σημαίνει ότι από τον ανταγωνισμό, από την κατάρρευση δηλαδή της Μαρινόπουλος, κέρδισε μόλις 4-5 μονάδες. Με άλλα λόγια, τους καρπούς από τις ανακατατάξεις στην περιοχή τους «γεύθηκαν» κυρίως η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Lidl, που διαθέτουν ισχυρή παρουσία στην πόλη της Άρτας…

Στις 18 μονάδες το άνοιγμα της ψαλίδας στις παροχές!
Σημειώνεται ότι το 2016 έκλεισε για την Αγγέλης με αυξημένο τζίρο περίπου στα 23 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό της αποτέλεσμα εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο επίπεδο των 900.000 ευρώ.

Η διοίκηση της Αγγέλης θεωρεί ότι οι ανατροπές που επέρχονται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, λόγω του deal για τη διάσωση των δομών της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης, έχουν ήδη επηρεάσει τις συμφωνίες των σούπερ μάρκετ με τους προμηθευτές. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, ενώ κατά το παρελθόν η ψαλίδα στις παροχές μεταξύ ισχυρών και μικρομεσαίων που δίδονταν από τη βιομηχανία ήταν της τάξης των 3 έως 8 μονάδων, σήμερα η διαφορά αυτή έχει εκτιναχθεί στις 18 μονάδες ή και υψηλότερα. Το αποτέλεσμα είναι η θέση των μικρότερων δυνάμεων της αγοράς να καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής.

«Οι μικρομεσαίες εταιρείες κατεβάζουν πλέον τις τιμές τους σε επίπεδα που δύσκολα θα μπορέσουν να διατηρήσουν για μεγάλο διάστημα», τονίζεται χαρακτηριστικά.