Σε σταθερά επίπεδα, έναντι του Δεκεμβρίου 1999, διατηρήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ κατά τις εορτές των Χριστουγέννων. Ο αστάθμητος παράγοντας «τρελές» αγελάδες έπληξε τις πωλήσεις κρέατος, προκαλώντας μεγάλες απώλειες στα έσοδα των αλυσίδων, οι οποίες όμως καλύφθηκαν από τις αυξημένες πωλήσεις σε βασικές κατηγορίες τροφίμων.

Σε σταθερά επίπεδα, έναντι του Δεκεμβρίου 1999, διατηρήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ κατά τις εορτές των Χριστουγέννων. Ο αστάθμητος παράγοντας "τρελές"” αγελάδες έπληξε τις πωλήσεις κρέατος, προκαλώντας μεγάλες απώλειες στα έσοδα των αλυσίδων, οι οποίες όμως καλύφθηκαν από τις αυξημένες πωλήσεις σε βασικές κατηγορίες τροφίμων.

Ο πρόσφατος πανικός που προκλήθηκε και στην ελληνική αγορά από τη σπογγώδη εγκεφαλοπάθεια είχε, όπως εξάλλου αναμενόταν, άμεσες επιπτώσεις στις πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Η πτώση του τζίρου στο διάστημα των εορτών κινήθηκε για το κρέας σε επίπεδα τα οποία ξεπέρασαν και το 20%, έναντι των πωλήσεων της αντίστοιχης περιόδου του 1999. Και βέβαια οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίσθηκαν στο μοσχαρίσιο κρέας αλλά και στο τμήμα των αλλαντικών, όπου η κίνηση ήταν πεσμένη σε ποσοστό έως και 12%. Οι καταναλωτές έστρεψαν τις προτιμήσεις τους σε άλλες κατηγορίες κρέατος όπως τα αρνιά, τα κατσίκια και τα κοτόπουλα, ενώ σε ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε και η ζήτηση στο τμήμα των αλιευμάτων.

Όμως, οι απώλειες τζίρου καλύφθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους από τις αυξημένες πωλήσεις σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα στα εποχιακά είδη, τα οποία φαίνεται πως σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο τζίρου. Σε μεσοσταθμικά επίπεδα η άνοδος αυτή κυμάνθηκε από 19% έως και 23% και βοήθησε καθοριστικά στη… διάσωση των πωλήσεων από τη σημαντική πτώση που κατέγραφαν καθ΄ όλη τη διάρκεια του Δεκεμβρίου.

Άλλες κατηγορίες προϊόντων στις οποίες καταγράφηκαν αυξημένες πωλήσεις έναντι των Χριστουγέννων του 1999 ήταν τα τυροκομικά, τα οποία κινήθηκαν αυξητικά κατά 4-6%, το τμήμα μαναβικής με ποσοστό αύξησης έως και 4%, η κάβα με μικρές αποκλίσεις προς τα πάνω, τα κατεψυγμένα, για τα οποία υπήρξε έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών, ενώ και στις υπόλοιπες κατηγορίες τροφίμων οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κινήθηκαν οριακά πάνω από τα επίπεδα των εορτών του 1999.

Η συνολική εικόνα

Όσο για τη συνολική εικόνα που παρουσίασε ο τζίρος των αλυσίδων, το ποσοστό αύξησης σε σχέση με το Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς κυμάνθηκε μεταξύ του +1% και +2%.

Στο μεταξύ, μια από τις κατηγορίες προϊόντων που δεν ανήκει στα τρόφιμα και οι πωλήσεις της παρουσίασαν ανοδικές τάσεις κατά τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν και τα καλλυντικά, στα οποία ο τζίρος αυξήθηκε έως και 5% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 1999.

Τέλος, παράγοντες της αγοράς αναφερόμενοι στο θέμα των “τρελών” αγελάδων τόνισαν μιλώντας στο “σελφ σέρβις” ότι ο φόβος των καταναλωτών δεν επέτρεψε στις αλυσίδες να κάνουν και φέτος ένα δυναμικό φινάλε για να τονώσουν τον ετήσιο κύκλο εργασιών. Το γεγονός αυτό πρόκειται να καταγραφεί στο δείκτη πωλήσεων του 2000, καθότι κάθε χρόνο οι αλυσίδες αναμένουν τις εορτές των Χριστουγέννων για να καλύψουν πιθανές απώλειες στις πωλήσεις τους, ή για να πετύχουν αύξηση των εσόδων τους έναντι της προηγούμενης χρονιάς.