Ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική παρουσίασε η σερραϊκή Χωριάτικη Ζύμη το 2023, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε ο εταιρικός της μετασχηματισμός, καθώς μετατράπηκε από Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία σε Ανώνυμη Εταιρεία. Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της επιχείρησης, το 2023 ο κύκλος εργασιών της έφτασε μια ανάσα από τα 30 εκατομμύρια ευρώ και διαμορφώθηκε στα 29,77 εκατ. ευρώ, έναντι 22 εκατ. το 2022, ενώ και τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από τα 7,06 εκατ. ευρώ του 2022 στα 10,38 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο μικτού κέρδους να διαμορφώνεται στο 34,75%. Την ανοδική πορεία της εταιρείας αντικατοπτρίζει και η ενίσχυση της κερδοφορίας της: τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 3.48 εκατ. ευρώ, έναντι 1,42 εκατ. το 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 2.93 εκατ. ευρώ, έναντι 1,05 εκατ. το 2022.

Σημειώνεται ότι στις 13 Ιουλίου 2023, λίγες μέρες αφού εγκρίθηκε η μετατροπή της σε ΑΕ, η Χωριάτικη Ζύμη προχώρησε σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας κατά το ποσό των 950.000 ευρώ, δια της κεφαλαιοποιήσεως κερδών προηγούμενων χρήσεων συνολικού ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, με αύξηση της ονομαστικής αξίας εκάστης μετοχής κατά 190 ευρώ.

Περισσότεροι από 4.000 πελάτες στο εξωτερικό, συνεργασίες με μεγάλους retailers στο εξωτερικό
Το μεγάλο «άλμα» της εταιρείας, βέβαια, σημειώθηκε το 2022, όταν ο τζίρος της υπερδιπλασιάστηκε από τα 10,2 εκατ. ευρώ του 2021 στα 22 εκατ. ευρώ. H «έκρηξη» αυτή του τζίρου είχε προέλθει από την απορρόφηση της εταιρείας χονδρικής πώλησης προϊόντων ζύμης Nestia, μίας εταιρείας που στην τελευταία ολοκληρωμένη χρήση της πριν την απορρόφησή της, αυτήν του 2021, είχε καταγράψει τζίρο ύψους 10,5 εκατομμυρίων ευρώ και κέρδη 186.569 ευρώ.

Όπως δήλωσε πρόσφατα στο FOODReporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Χωριάτικης Ζύμης, Πασχάλης Τσιώλας, τα προϊόντα της εταιρείας είναι πλέον διαθέσιμα σε 20 χώρες, με νέες συνεργασίες σε Ισλανδία, Κροατία, Ρουμανία, Πολωνία, Νορβηγία και Ρωσία. Στην εγχώρια αγορά η Χωριάτικη Ζύμη μετρά πάνω από 4.000 πελάτες, ενώ στο εξωτερικό έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη μεγάλων retailers.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης δυναμική παρουσία σε εκθέσεις στο εξωτερικό, και φέτος δίνει το «παρών» στην PLMA 2024 World of Private Label στο Άμστερνταμ και στη Διεθνή Έκθεση SIAL Paris, όπου και θα παρουσιάσει νέα καινοτόμα προϊόντα της σειράς Street Food.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter