Η 9ΣΥΝ ιδρύθηκε το 1995 με κύριο στόχο την προσφορά οργανωμένων υπηρεσιών στα μικρά σημεία πώλησης. Σήμερα αποτελείται από 18 μέλη (9 στην Αθήνα και 9 στην επαρχία) και εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 6.000 σημεία πώλησης, διακινώντας ζαχαρώδη προϊόντα, ψιλικά, είδη διατροφής, ποτά, αναψυκτικά και κάρτες κινητής τηλεφωνίας.


Η 9ΣΥΝ ιδρύθηκε το 1995 με κύριο στόχο την προσφορά οργανωμένων υπηρεσιών στα μικρά σημεία πώλησης. Σήμερα αποτελείται από 18 μέλη (9 στην Αθήνα και 9 στην επαρχία) και εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 6.000 σημεία πώλησης, διακινώντας ζαχαρώδη προϊόντα, ψιλικά, είδη διατροφής, ποτά, αναψυκτικά και κάρτες κινητής τηλεφωνίας.


Ο κ. Βασίλης Ρίζος, πρόεδρος του συνεταιριστικού ομίλου 9ΣΥΝ, μίλησε στο «μαγαζί μας» για τα προβλήματα που απασχολούν τα μικρά σημεία πώλησης, αλλά και για το μέλλον του χονδρεμπορίου.


το μαγαζί μας: Ποια είναι η προσφορά του χονδρεμπορίου στα μικρά σημεία πώλησης;


Βασίλης Ρίζος: Το κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα του χονδρεμπορίου είναι η ευελιξία και η προστασία του μικρού σημείου πώλησης με στόχο τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών. Το χονδρεμπόριο προσφέρει ανεκτίμητες υπηρεσίες τόσο στη βιομηχανία όσο και στα μικρά σημεία πώλησης. Επίσης, αξίζει να τονίσουμε ότι η μεσολάβησή του δεν επιβαρύνει οικονομικά τα προϊόντα.

Καλύπτουμε τις ανάγκες των πελατών μας σε 500 περίπου προϊόντα, προσφέρουμε καλές τιμές και φυσικά ειδικό τρόπο πληρωμής. Έτσι, εκτός από την άμεση και καλή εξυπηρέτηση που παρέχουμε στην αγορά με τη διανομή των προϊόντων, ταυτόχρονα παρέχουμε και κάτι πολύ σημαντικό: τη χρηματοδότηση των μικρών σημείων πώλησης.


το μαγαζί μας:  Αντιμετωπίζετε προβλήματα στην τροφοδοσία των μικρών σημείων πώλησης και αν ναι, ποια είναι αυτά;


Βασίλης Ρίζος: Η 9ΣΥΝ εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 6.000 σημεία πώλησης, από τα οποία τα 3.500 βρίσκονται στην Αθήνα, ενώ τα υπόλοιπα στους νομούς Αργολίδας, Ρόδου, Κέρκυρας, Ηρακλείου Κρήτης, Λάρισας και Ιωαννίνων. Η δομή όμως της πόλης συχνά δεν έρχεται αρωγός στο έργο μας με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις η διανομή των προϊόντων να γίνεται με δυσκολία. Εμείς στην 9ΣΥΝ προσπαθούμε να είμαστε τυπικοί, ακριβείς και γνωρίζουμε τις ώρες που πρέπει να παραδώσουμε τις παραγγελίες μας και να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας. Η κατάσταση που δημιουργείται ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης, αλλά και στους κεντρικούς άξονες, είναι συχνά αφόρητη και αυξάνει κατά πολύ το κόστος διανομής. Είναι γνωστό όμως σε όλους τους πελάτες μας πως το χονδρεμπόριο είναι «παντός καιρού», διότι πηγαίνουμε ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας και με άθλιες καιρικές συνθήκες.


το μαγαζί μας: Με ποιους τρόπους η 9ΣΥΝ προωθεί τα προϊόντα στα μικρά σημεία πώλησης;


Βασίλης Ρίζος: Με τους κλασικούς τρόπους επικοινωνίας, όπως επισκέψεις σε καθημερινή βάση στα σημεία πώλησης, τηλεφωνική επικοινωνία με τους πελάτες μας και έκθεση των προϊόντων στα ράφια των αποθηκών μας. Επίσης, σε τακτά χρονικά διαστήματα η 9ΣΥΝ εκδίδει ειδικά φυλλάδια, στα οποία συμπεριλαμβάνουμε, εκτός από τα promobox των εταιρειών, και δικά μας πακέτα προσφορών. Με αυτό τον τρόπο προσφέρουμε τη δυνατότητα στα μικρά σημεία πώλησης να πωλούν τα προϊόντα που έχουν στο κατάστημά τους σε τιμές αντίστοιχες αυτών που υπάρχουν στα σούπερ μάρκετ.


το μαγαζί μας: Πόσο σημαντικό μπορεί να αποδειχθεί το merchandising για τη σωστή προβολή των προϊόντων;


Βασίλης Ρίζος: Η 9ΣΥΝ συνεργάζεται με μια συγκεκριμένη κατηγορία καταστημάτων όπου τα ράφια έκθεσης των προϊόντων έχουν μεγιστοποιηθεί σημαντικά. Ο μόνος τρόπος λοιπόν για να πωληθούν τα προϊόντα είναι η τήρηση των κανόνων του merchandising. Είναι αλήθεια πως οι εταιρείες διαθέτουν πλέον οργανωμένα τμήματα merchandising τα οποία μας βοηθούν σημαντικά στον τομέα αυτόν.


το μαγαζί μας: Ποιες είναι οι σχέσεις σας με τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεστε;


Βασίλης Ρίζος: Οι σχέσεις μας με τις εταιρείες είναι άριστες, αλλά η συνεργασία μας θα πρέπει να χαρακτηρίζεται πάντα από ανταποδοτικότητα και ειλικρίνεια. Στόχος της 9ΣΥΝ είναι να διαπραγματεύεται τις τιμές με τις εταιρείες έτσι ώστε να πουλούν οι πελάτες μας τα προϊόντα τους στις ίδιες περίπου τιμές με εκείνες των σούπερ μάρκετ.


το μαγαζί μας: Πιστεύετε ότι έχει εκσυγχρονιστεί ο χώρος του χονδρεμπορίου; Ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην αγορά;


Βασίλης Ρίζος: Οι χονδρεμπορικές επιχειρήσεις λειτουργούν πλέον σε κλίμα ειρηνικής συνύπαρξης αφού έχουν απομείνει πλέον στην αγορά οι συνειδητοί έμποροι που δουλεύουν με το πελατολόγιό τους. Το χονδρεμπόριο έχει αλλάξει σημαντικά, έχει εκσυγχρονιστεί και λειτουργεί με οργανωμένα τμήματα πωλήσεων σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις. Διακινεί τα προϊόντα των εταιρειών σε πολύ ευνοϊκότερες συνθήκες απ’ ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν και πλέον διαθέτει άριστους αποθηκευτικούς χώρους. Όμως, υπάρχει μια σημαντική διαφορά. Υπάρχει ένας καινούργιος αντίπαλος του χονδρεμπορίου που ονομάζεται cash and carry. Ο ανταγωνισμός αυτός για τον δικό μας κλάδο δεν είναι θεμιτός, διότι δεν παίζουμε με ίσους όρους. Θα έπρεπε οι όροι να ήταν ίσοι και η διαφορά μας να ήταν μόνο ποιοτική. Το παράπονό μας λοιπόν είναι ότι οι πελάτες μας αρκετές φορές παραπλανώνται και δεν μπορούν να αντιληφθούν πως το συμφέρον τους είναι να δουλεύουν με τον χονδρέμπορό τους. Στα cash and carry βρίσκουν βέβαια «προϊόντα-κράχτες», αλλά στην ουσία δεν υπάρχει γι’ αυτούς ιδιαίτερο συμφέρον.

Επίσης, ένα άλλο πρόβλημα που αρχίζει να διαφαίνεται είναι η δημιουργία ιδιόκτητων δικτύων διανομής από ορισμένες εταιρείες. Τα σημεία πώλησης φαίνεται να στηρίζουν αυτές τις εταιρείες, αλλά χάνουν τις εκπτώσεις τους και πληρώνουν με μετρητά. Πιστεύω πως αρχικά αισθάνονται ευχαριστημένοι που τους προσεγγίζουν οι ίδιες οι εταιρείες, αλλά αυτό είναι αποτέλεσμα και της δικής μας προσπάθειας, διότι όλα αυτά τα χρόνια εμείς καταφέραμε να ενδυναμώσουμε τις εταιρείες αυτές. Όταν λοιπόν αισθάνθηκαν τη δύναμή τους, προτίμησαν να περιορίσουν αριθμητικά τα σημεία πώλησης και έκαναν ανατιμήσεις στα προϊόντα τους βλέποντας το κόστος λειτουργίας τους. Το αποτέλεσμα ήταν να μη συνεργάζονται πλέον με τους χονδρέμπορους.


το μαγαζί μας: Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με τη δημιουργία αλυσίδων μικρών σημείων πώλησης;


Βασίλης Ρίζος: Κατά την προσωπική μου γνώμη είναι δύσκολο να επιβιώσουν, διότι θα έχουν πολλά λειτουργικά έξοδα. Όμως, αν καταφέρουν να αναπτυχθούν δεν θα αφήσουν χώρο για να επιβιώσει με τη σειρά του το μικρό κατάστημα. Το μόνο καλό που θα προσφέρουν είναι να προκαλέσουν ανταγωνισμό, δηλαδή με την εμφάνιση αυτών των καταστημάτων θα αναγκαστεί και το μικρό κατάστημα να εξωραΐσει τη βιτρίνα του, τα ρολά του, τα ράφια του, για να γίνει πιο εμφανίσιμο, καθαρό, φωτεινό και σύγχρονο.

Η ταυτότητα του 9ΣΥΝ


Ιδρύθηκε την 18/12/1995 με την επωνυμία «ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΧΟΝΔΡΙΚΩΣ, ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ» (ΠΣΕΔΚΑΧΣΥΝΠΕ), με τον διακριτικό τίτλο 9ΣΥΝ και είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου.

Ιδρυτές του συνεταιρισμού είναι οι χονδρέμποροι:

  1. ΑΦΟΙ ΔΗΜΟΘΕΟΔΩΡΟΙ ΟΕ
  2. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΟΛΩΝΗΣ
  3. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΚΑΛΗΣ, με τον διακριτικό τίτλο «ΟΡΟΣΗΜΟ»
  4. Κ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ – Γ. ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ, με τον διακριτικό τίτλο «ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ»
  5. ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΚΛΕΙΤΗΣ
  6. ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΡΕΚΛΕΙΤΗΣ
  7. ΑΦΟΙ ΡΙΖΟΥ ΟΕ
  8. Θ. & Π. ΡΟΒΑΤΣΟΣ ΟΕ
  9. ΕΛΕΝΗ ΚΟΡΠΟΥΖΟΥ
  10. ΠΑΝ. & ΑΘ. ΣΓΑΡΤΣΟΥ ΟΕ
  11. Δ. ΥΦΑΝΤΗΣ – Γ. ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΣ με τον διακριτικό τίτλο «ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ»

Στόχος της 9ΣΥΝ είναι να διαπραγματεύεται τις τιμές με τις εταιρείες έτσι ώστε να πουλούν οι πελάτες μας τα προϊόντα τους στις ίδιες περίπου τιμές με εκείνες των σούπερ μάρκετ.Το χονδρεμπόριο έχει αλλάξει σημαντικά, έχει εκσυγχρονιστεί και λειτουργεί με οργανωμένα τμήματα πωλήσεων σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις. Διακινεί τα προϊόντα των εταιρειών σε πολύ ευνοϊκότερες συνθήκες απ’ ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν και πλέον διαθέτει άριστους αποθηκευτικούς χώρους.