Σε κύκλο εργασιών άνω των 115 εκατ. ευρώ στοχεύει η Χήτος ΑΒΕΕ για το 2024, με περαιτέρω ενίσχυση του μικτού περιθωρίου κέρδους και αύξηση του EBITDA, σύμφωνα με την έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου για τη χρήση του 2023.

Όσον αφορά στη χρήση 2023, αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της Χήτος ΑΒΕΕ (μέλος του Ομίλου Green Beverages) κατά 24% αγγίζοντας τα 98.221.887 ευρώ, από το ποσό των 79.494.299 ευρώ το 2022. Η εν λόγω αύξηση έγκειται στην περαιτέρω διείσδυσή της εταιρείας στην αγορά, καθώς και στην ενσωμάτωση της Green Cola Hellas και της Green Cola Operations τον Αύγουστο του 2023, που συνέβαλε στην επιπλέον ενοποίηση των πωλήσεων στο εξωτερικό.

Σημαντική ανάκαμψη του μικτού περιθωρίου κέρδους
Σύμφωνα με την έκθεση, το μικτό περιθώριο κέρδους τόσο της εταιρείας, όσο και του ομίλου (που περιλαμβάνει και την 100% θυγατρική Ζήρεια Μον. ΕΠΕ), σημείωσε σημαντική ανάκαμψη σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, αυξανόμενο από 34,5% σε 41,3%. Παρά τη θετική αυτή εξέλιξη, τα αποτελέσματα προ φόρων παρέμειναν αρνητικά, αλλά σημείωσαν βελτίωση κατά 52%, με τις ζημιές να μειώνονται από -4.884.138 ευρώ το 2022 σε -2.343.131 ευρώ το 2023. Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα μετά φόρων παρουσίασαν βελτίωση 59,1%, με τις ζημιές να περιορίζονται από -4.241.462 ευρώ το 2022 σε -1.733.969 ευρώ το 2023. Επιπλέον, το προσαρμοσμένο EBITDA για το 2023 διαμορφώθηκε σε θετικό επίπεδο, φτάνοντας τα 6,1 εκατ. ευρώ, έναντι του αρνητικού EBITDA των 1,3 εκατ. ευρώ το 2022, επιβεβαιώνοντας την ενίσχυση της λειτουργικής απόδοσης.

Ενδυνάμωση του εξαγωγικού προσανατολισμού με έμφαση στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης το 2024
Επιπρόσθετα, για το 2024, η Χήτος στοχεύει στη συνέχιση της επιτυχημένης εμπορικής στρατηγικής στην εγχώρια αγορά, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία της. Παράλληλα, εστιάζει στην ενδυνάμωση του εξαγωγικού της προσανατολισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης, ενώ επιδιώκει τη βελτίωση του κόστους παραγωγής μέσω της επιτάχυνσης των προγραμματισμένων επενδύσεων.

Ειδικότερα, το 2024, η Χήτος έχει θέσει ως στόχο την περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου διανομής της και τον εμπλουτισμό του κωδικολογίου της στην Ευρώπη. Παράλληλα, προωθεί την ανάπτυξη συνεργασιών με διεθνείς εταίρους, αξιοποιώντας την υφιστάμενη διεθνή παρουσία της. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας, με στρατηγική εστίαση στην πλατφόρμα της Amazon, όπου καταγράφει ραγδαία ανάπτυξη και αυξημένη αποδοχή από καταναλωτές σε Δυτική Ευρώπη, Αγγλία και Γερμανία.

Νέες στρατηγικές συνεργασίες στη Μέση Ανατολή
Όσον αφορά στην αγορά της Μέσης Ανατολής, το 2024, προχώρησε σε δύο νέες στρατηγικές συνεργασίες: μία με την Gulf International στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και μία με την Al Rabie στη Σαουδική Αραβία. Οι συμφωνίες αυτές αναμένεται να προσδώσουν σημαντική αναπτυξιακή ώθηση στην εταιρεία κατά την περίοδο 2025-2026.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter