Με τη φράση «οι επενδύσεις είναι μόνιμες και δεδομένες, αν σταματήσουν κάτι δεν θα πηγαίνει καλά» υποδέχτηκε τα ερωτήματα του FOODReporter ο διευθυντής της εταιρείας αλατιού Χιών, Σπύρος Κανελλόπουλος. Ο κ. Κανελλόπουλος μίλησε για τα καινούρια, καινοτόμα προϊόντα που λάνσαρε η εταιρεία, αναφέρθηκε στο «καταστροφικό» 2022, στο οποίο η Χιών κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο της και σημείωσε τις ενδείξεις για το ενθαρρυντικό 2023, στο οποίο αναμένει αποκλιμάκωση πληθωρισμού και κόστους παραγωγής.
Ποιες είναι οι προκλήσεις για τη Χιών για το 2023;
Οι παραγωγικές επιχειρήσεις αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα κατά την διάρκεια του 2022 με την ενεργειακή κρίση και την εκτίναξη του πληθωρισμού. Προς το παρόν, τα δεδομένα για το 2023 είναι ενθαρρυντικά, καθώς φαίνεται ότι πηγαίνουμε σε αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων και εξισορρόπηση του παραγωγικού κόστους. Παρ’ όλα αυτά, η αγοραστική δυνατότητα φαίνεται να συρρικνώνεται και αποτελεί τη νέα πρόκληση για την ελληνική βιομηχανία στο σύνολό της.
Ποια στρατηγική προκρίνει η εταιρεία για την αύξηση των μεγεθών της στην τρέχουσα χρονιά; Είναι οι εξαγωγές που βρίσκονται στο επίκεντρο ή η καλύτερη τοποθέτηση στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στη μικρή λιανική;
Η Χιών θα διατηρήσει τις αρχές της και θα επιμείνει να παράγει προϊόντα θαλασσινού αλατιού υψηλής ποιότητας για οικιακή και βιομηχανική χρήση. Την τελευταία δεκαετία, οι εξαγωγές αποτέλεσαν διέξοδο για την εταιρεία και κατά κάποιο τρόπο, μας κάνουν καλύτερους: Μετράμε τις δυνάμεις μας έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού, έτσι θα πορευτούμε και στη συνέχεια.
Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας κάποια από τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το σύνολο του 2022;
Θυμίζω ότι το 2022 ήταν καταστροφικό για τις παραγωγικές επιχειρήσεις. Για τη Χιών ολοκληρώθηκε με αύξηση 10% επί του κύκλου εργασιών, αλλά με μείωση του μεικτού αποτελέσματος, ως απόρροια της εκτόξευσης του κόστους παραγωγής και διάθεσης.
Θα έχουμε νέους κωδικούς προϊόντων για τη Χιών ή νέες συσκευασίες για τα προϊόντα εντός του 2023;
Πρόσφατα λανσάραμε την νέα σειρά μειγμάτων χονδρού θαλασσινού αλατιού σε κεραμικούς μύλους, η οποία βασίζεται στην ελληνική φύση. Κυκλοφορούν σε τέσσερις γεύσεις: Φυσική, με ελληνικό βιολογικό θυμάρι, με ελληνικό βιολογικό αποξηραμένο λεμόνι και -μια έκπληξη- με φύκια βιώσιμης καλλιέργειας, η οποία αποτελεί φυσική πηγή ιωδίου.
Ποια είναι η εμπορική σχέση της εταιρείας με την υποαγορά του ροζ αλατιού Ιμαλαΐων που φέρεται να γνωρίζει άνθηση σε πωλήσεις διεθνώς;
Το ροζ αλάτι Ιμαλαΐων δεν βρίσκεται στις σκέψεις της Χιών. Παραμένει μακριά από την φιλοσοφία μας, επειδή εμείς ειδικευόμαστε στο θαλασσινό αλάτι υψηλής ποιότητας και όχι σε ορυκτά αλάτια αγνώστου προελεύσεως. Το θαλασσινό αλάτι είναι απαραίτητο για τον ανθρώπινο οργανισμό και περιέχει δεκάδες χρήσιμα μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Έχουμε την τύχη να βρισκόμαστε στη Μεσόγειο θάλασσα, που παράγει παγκοσμίως υψηλής ποιότητας θαλασσινό αλάτι, οπότε δεν βλέπουμε το λόγο να ακολουθήσουμε τη μόδα του ροζ αλατιού Ιμαλαΐων.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter