Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αττικό Μετρό-Εταιρεία Λειτουργίας ΑΕ, ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος ήταν όλα τα προηγούμενα χρόνια οι καλύτεροι μήνες σε ό,τι αφορά στην κίνηση επιβατών με το μετρό. Το 2008, ενώ ο Νοέμβριος παρέμεινε στην κορυφή, με μέση ημερήσια επιβατική κίνηση 709.000 επιβιβάσεις, ο Δεκέμβριος βυθίστηκε στην τέταρτη από το τέλος θέση, λόγω των «Δεκεμβριανών». Η μείωση σε ποσοστά έφθασε το 8,3%, που μεταφράζεται σε 58.500 λιγότερες μετακινήσεις κάθε ημέρα με το μετρό, οπότε οι εμπορικές επιχειρήσεις του αθηναϊκού κέντρου έχασαν πάνω από ενάμισι εκατομμύριο εν δυνάμει πελάτες.

Τώρα έρχονται και τα στοιχεία της Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας ΑΕ, που δείχνουν με παραστατικότατα ότι, όντως, οι Αθηναίοι απέφυγαν τις μετακινήσεις προς το αθηναϊκό κέντρο τις κρίσιμες ημέρες.

Σύμφωνα με την ΑΜΕΛ ΑΕ, ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος ήταν όλα τα προηγούμενα χρόνια οι καλύτεροι μήνες, σε ό,τι αφορά στην κίνηση επιβατών με το μετρό. Το 2008, ο Νοέμβριος παρέμεινε στην κορυφή (δεύτερη θέση μετά τον Μάρτιο), με μέση ημερήσια επιβατική κίνηση 709.000 επιβιβάσεις. ‘Ομως, ο Δεκέμβριος κυριολεκτικά βυθίστηκε στην τέταρτη από το τέλος θέση, ξεπερνώντας μόνο τους “άγονους” καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο).

Πιο συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια επιβατική κίνηση από τις 703.677 επιβιβάσεις τον Δεκέμβριο του 2007 μειώθηκε στις 645.240 επιβιβάσεις τον Δεκέμβριο του 2008. Η μείωση σε ποσοστά έφθασε το 8,3%, που μεταφράζεται σε 58.500 λιγότερες μετακινήσεις κάθε ημέρα με το μετρό. Συνολικά, όλο τον Δεκέμβριο μετακινήθηκαν με το μετρό 1.750.000 επιβάτες λιγότεροι. Φυσικά, η ΑΜΕΛ ΑΕ αποδίδει την εξέλιξη αυτή στα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο κέντρο της Αθήνας την περίοδο εκείνη.

Η «χασούρα» ήταν μεγαλύτερη

Οι εμπορικές επιχειρήσεις του κέντρου έχασαν, λοιπόν, πάνω από ενάμισι εκατομμύριο εν δυνάμει πελάτες, που απέφυγαν να μετακινηθούν, παρότι το μετρό δεν σταμάτησε ούτε στιγμή να λειτουργεί.

Η “χασούρα” στην πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερη, καθώς για δύο εβδομάδες το κέντρο ήταν απαγορευμένο για τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα αστικά λεωφορεία. Μόνο που στις περιπτώσεις αυτές δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, που θα βοηθούσαν στην αποτίμηση του κόστους που πλήρωσαν τελικά οι μικρές στην πλειονότητά τους επιχειρήσεις του ιστορικού εμπορικού κέντρου της πρωτεύουσας.