Ο χαλβάς φαίνεται να ξεπερνάει το ανυπέρβλητο μέχρι τα τελευταία χρόνια στάδιο του συσχετισμού του με τη νηστεία, καθώς οι νέοι συνδυασμοί γεύσεων και ατομικών συσκευασιών που προωθούνται από τις εταιρείες παραγωγής του προσπαθούν να προσεγγίσουν τις νεαρότερες ηλικίες. Το προϊόν πάντως χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα. Από τα τέλη Ιανουαρίου έως την Καθαρά Δευτέρα οι πωλήσεις του καλύπτουν περίπου το 60% του ετήσιου τζίρου του, ο οποίος υπερβαίνει τα 17,6 εκατ. ευρώ.
Ο χαλβάς φαίνεται να ξεπερνάει το ανυπέρβλητο μέχρι τα τελευταία χρόνια στάδιο του συσχετισμού του με τη νηστεία, καθώς οι νέοι συνδυασμοί γεύσεων και ατομικών συσκευασιών που προωθούνται από τις εταιρείες παραγωγής του προσπαθούν να προσεγγίσουν τις νεαρότερες ηλικίες. Το προϊόν πάντως χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα. Από τα τέλη Ιανουαρίου έως την Καθαρά Δευτέρα οι πωλήσεις του καλύπτουν περίπου το 60% του ετήσιου τζίρου του, ο οποίος υπερβαίνει τα 17,6 εκατ. ευρώ.
Αυξητικές τάσεις παρουσιάζουν οι πωλήσεις του χαλβά τα τελευταία χρόνια, καθώς το προϊόν συνδέεται άμεσα με τα υγιεινά πρότυπα διατροφής με αποτέλεσμα να υιοθετείται από ολοένα και περισσότερους καταναλωτές. Ώθηση στις πωλήσεις του έδωσε ο επαναπροσδιορισμός των διατροφικών συνηθειών των καταναλωτών στις οποίες εντάσσεται και ο χαλβάς, στο πλαίσιο της μεσογειακής διατροφής, αλλά και οι αυξανόμενες προτάσεις γευσιγνωστών και chef για τη χρήση του χαλβά στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Εκτιμάται ότι το μέγεθος της αγοράς του χαλβά υπερβαίνει τα 17,6 εκατ. ευρώ. Το προϊόν έχει μεγαλύτερη δύναμη στις περιοχές της Αθήνας και των αστικών περιοχών, ενώ τα μικρά σημεία πώλησης κατέχουν περίπου το 20% του συνόλου.
Ο πειρασμός της νηστείας
Παρά την αύξηση των πωλήσεων η κατηγορία διακρίνεται από έντονη εποχικότητα καθώς το προϊόν συνδέεται με την ορθόδοξη παράδοση και αποτελεί βασικό συμπλήρωμα διατροφής σε περιόδους νηστείας. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι περίπου το 60% του ετήσιου τζίρου πραγματοποιείται την περίοδο από τα τέλη Ιανουαρίου έως και την Καθαρά Δευτέρα, ενώ ακολουθούν η περίοδος της Σαρακοστής –δεύτερη σε πωλήσεις– η περίοδος της νηστείας πριν τον Δεκαπενταύγουστο και εκείνη πριν από τα Χριστούγεννα. Όπως επισημαίνουν στελέχη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία η κατά κεφαλήν κατανάλωση χαλβά στην Ελλάδα αντιστοιχεί σε περίπου ένα κιλό ετησίως.
Τώρα και …σε σνακ
Υπάρχουν όμως και εκείνοι που έχουν εντάξει το προϊόν στην καθημερινή τους διατροφή. Οι νεαρές ηλικίες εξάλλου μέχρι πρόσφατα δεν συμπεριλαμβάνονταν στο καταναλωτικό του κοινό, αλλά το λανσάρισμα νέων προϊόντων –κυρίως ατομικών συσκευασιών, που επιτρέπει την κατανάλωση του προϊόντος ως σνακ ή γλύκισμα– προσέλκυσε και νεότερους καταναλωτές. Οι εταιρείες συνεχώς προτείνουν νέους συνδυασμούς γεύσεων, αλλά οι πλέον αγαπημένες γεύσεις είναι της βανίλιας, του κακάο και του αμυγδάλου. Ο κύκλος μάλιστα των καταναλωτών του χαλβά διευρύνεται μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων ερευνών που αφορούν στις ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες του σησαμιού και των προϊόντων του καθώς οι νεότεροι δείχνουν αυξημένη ευαισθησία στα οφέλη της υγιεινής διατροφής.
Οι καταναλωτές διακρίνονται επίσης και σε δύο κύριες κατηγορίες: σε εκείνους που προτιμούν το συσκευασμένο προϊόν και σε εκείνους που προτιμούν το χύμα. Η «χύμα» πώληση χαλβά εκτιμάται ότι καλύπτει περίπου το 70% των πωλήσεων.
ΑΦΟΙ ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΒΕΕ
Η εταιρεία παράγει και διαθέτει στην αγορά τον Μακεδονικό Χαλβά, σε ποικιλία γεύσεων και συσκευασιών και τα Hops Bars, μερίδες δηλαδή Μακεδονικού Χαλβά σε ατομική συσκευασία των 40 γρ., επικαλυμμένες με σοκολάτα υγείας ή σοκολάτα γάλακτος και τεμαχισμένα αμύγδαλα. Καινούργια πρόταση της εταιρείας είναι ο Βιολογικός Μακεδονικός Χαλβάς, που παρασκευάζεται από σησάμι και γλυκόζη βιολογικής καλλιέργειας.
Για τους καταναλωτές που επιθυμούν τη χύμα αγορά, πέρα από τη μεγάλη ποικιλία γεύσεων που προσφέρει η εταιρεία, δημιούργησε συσκευασίες που προστατεύουν και εγγυώνται τη φρεσκάδα του προϊόντος, τις νέες συσκευασίες Μακεδονικού Χαλβά σε κενό αέρος που προσφέρουν όλα τα πλεονεκτήματα της χύμα αγοράς (οπτική επαφή, φρεσκάδα, έτοιμα κομμένα κομμάτια σε συνηθισμένα βάρη 250 & 500 γρ.).
Οι καταναλωτές που προτιμούν τον συσκευασμένο χαλβά, έχουν τώρα τη δυνατότητα να βρουν τον Μακεδονικό Χαλβά σε νέες συσκευασίες που επίσης εγγυώνται την προστασία και τη φρεσκάδα του προϊόντος. Οι συσκευασίες όμως αυτές αποτελούν ταυτόχρονα όμορφα και χρήσιμα σκεύη (φόρμα 1 κιλού, τάπερ επικάλυψης 500 γρ.) , που προσφέρουν –εκτός από προστασία– πρόσθετη αξία στο προϊόν.
ΑΤΤΙΚΗ – ΠΙΤΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΕΒΕ
Η εταιρεία προωθεί στην αγορά μόνο ένα προϊόν στην κατηγορία: τον Χαλβά Αττική. Το προϊόν διακινείται σε συσκευασίες των 400 γρ. Ο Χαλβάς Αττική είναι ένα χειροποίητο προϊόν χωρίς ζάχαρη, ένα προϊόν που παρασκευάζεται αποκλειστικά με δύο ευεργετικά υλικά: μέλι, που είναι και η μοναδική φυσική γλυκαντική ουσία, και το ταχίνι, που προέρχεται αποκλειστικά από το σησάμι. Ο συνδυασμός του μελιού με το σησάμι δημιουργεί ένα από τα υγιεινότερα φυσικά γλυκά χωρίς χοληστερίνη.
ΜΕΖΑΠ
Ο παραδοσιακός χειροποίητος χαλβάς της ΜΕΖΑΠ παρασκευάζεται σε ποικιλία αρωματικών γεύσεων, όπως σκέτος, με κακάο, φιστίκια, αμύγδαλα, φιστίκια Αιγίνης κλπ. Διατίθεται σε μεγάλες συσκευασίες για πώληση χύμα καθώς και σε πακέτα των 100 γρ. έως 800 γρ.