Σε μια περίοδο που οι εταιρείες του κλάδου χάνουν έσοδα και μερίδια πωλήσεων, λόγω της δυναμικής του δικτύου της ΕΥΣ, η Χαλκιαδάκης καταφέρνει να διατηρεί σταθερά τα μεγέθη της στην Κρήτη, ένεκα της τουριστικής ανάπτυξης της τοπικής αγοράς στην οποία δρα και αναπτύσσεται, αλλά και της γενικότερης στρατηγικής της. Το οξύμωρο είναι ότι ο κύριος ανταγωνιστής της στο νησί, η ΕΥΣ, είναι ο βασικός της μέτοχος.

Στελέχη της κρητικής αλυσίδας δηλώνουν στο σελφ σέρβις ότι μεταξύ αυτής και της ΕΥΣ έχει διαμορφωθεί μια win-win ισορροπία για δύο βασικούς λόγους: Αφενός γιατί ως δίκτυα απευθύνονται σε διαφορετικούς πελάτες και αφετέρου γιατί οι μετατοπίσεις των μεριδίων αγοράς μεταξύ των ισχυρών του κλάδου στον τοπικό ανταγωνισμό έχουν κλείσει τον κύκλο τους, τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική, μετά τις σημαντικές ανακατατάξεις των τελευταίων χρόνων.

Πάντως, η αγορά στο νησί έχει καταστεί ιδιαιτέρως ανταγωνιστική, δεδομένου ότι πέραν της ΕΥΣ στην Κρήτη δραστηριοποιούνται κι άλλα ισχυρά δίκτυα, όπως της ΑΒ Βασιλόπουλος, της Lidl, της Bazaar και της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, μέσω της τοπικής CRM Αριάδνη. Ωστόσο, η Χαλκιαδάκης, εταιρεία με βαθιές ρίζες στην παράδοση της οργανωμένης λιανικής στο νησί, έχει καταφέρει να διατηρήσει σε ιστορικό υψηλό το τζίρο της, υποβοηθούμενη ασφαλώς από την τουριστική άνθιση της Κρήτης. Βάσει των οικονομικών καταστάσεων που δημοσίευσε η Χαλκιαδάκης, λοιπόν, το 2018 ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 155,276 εκατ. ευρώ έναντι 154,966 εκατ. ευρώ το 2017.

Για την τρέχουσα χρήση η διοίκησή της εκτιμά ότι οι πωλήσεις της θα διατηρηθούν σταθερά στο επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς παρά το γεγονός ότι τα έσοδά της θα πιεστούν τόσο από τον αποπληθωρισμό, που θα επιφέρει η μείωση του ΦΠΑ σε πολλές βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, όσο και από την κάμψη της ζήτησης, που καταγράφηκε το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου. Το 2018 η Χαλκιαδάκης εμφάνισε μια μικρή κάμψη στα καθαρά προ φόρων κέρδη της, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 9,8 εκατ. ευρώ έναντι 10,732 εκατ. ευρώ το 2017.

Επενδύσεις στην αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων
Η αλυσίδα, έχοντας προβεί σε περιορισμένης έκτασης αναδιάρθρωση της δικτύου της –μετά από σχετική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, λόγω της υψηλής συγκέντρωσης που είχε εμφανίσει ο όμιλος της ΕΥΣ στην τοπική αγορά, όταν δημιουργήθηκε–, διατηρεί σταθερή την έκταση του δικτύου της. Ειδικότερα, αυτό απαρτίζεται από 40 σούπερ μάρκετ και δεν πρόκειται, τουλάχιστον άμεσα, να ενισχυθεί με νέα καταστήματα.

Σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του δικτύου της Χαλκιαδάκης, σημειώνουμε ότι τα δύο καταστήματά της που έκλεισαν, πέρασαν υπό τον έλεγχο των αλυσίδων Bazaar και της SΥΝΚΑ. Η επενδυτική πολιτική της εταιρείας σε ό,τι αφορά το δίκτυό της επικεντρώνεται την τελευταία διετία στις ανακαινίσεις των παλαιότερων μονάδων της. Στο πλαίσιο αυτό, πέρυσι εγκαινίασε αναβαθμισμένα έξι από τα καταστήματά της, ενώ φέτος, σύμφωνα με το πλάνο της, θα ανακαινίσει τέσσερα ακόμα σούπερ μάρκετ, για τα οποία εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί επενδυτική δαπάνη περίπου ενός εκατ. ευρώ.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος ανακαινίσεων, που υπολογίζεται περί τα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2020, η Χαλκιαδάκης θα επικεντρωθεί σε θέματα διάρθρωσης του εσωτερικού των καταστημάτων, κάνοντας επιμέρους παρεμβάσεις αξιοποίησης, με την οργάνωση περισσότερων «ζεστών γωνιών», αναβάθμισης του τμήματος κρεοπωλείου, καθώς και άλλων νέων τμημάτων, που θα εισφέρουν στην τόνωση του ετήσιου τζίρου της εταιρείας.