Η υπηρεσία προσφέρεται εντελώς δωρεάν με τη χρήση των χρεωστικών καρτών Visa, ενώ, όταν γίνεται χρήση της υπηρεσίας μέσω πιστωτικής κάρτας, ισχύει και η άτοκη περίοδος μέχρι και 40 ημέρες, όπως ισχύει και σε μία απλή αγορά με κάρτα. Θα είναι διαθέσιμη στους κατόχους καρτών Visa που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα από την Alpha Bank, την Τράπεζα Κύπρου και τη Millennium Bank, ενώ θα γίνονται αποδεκτές μέσω των τερματικών της Alpha Bank σε όλα τα εταιρικά καταστήματα Α-Β Βασιλόπουλος πανελλαδικά. Την επόμενη χρονιά αναμένεται η επέκταση της υπηρεσίας στην ελληνική αγορά με τη συμμετοχή και άλλων τραπεζών, συμπεριλαμβανομένων και των  4,5 εκατ. χρεωστικών καρτών Visa.

H νέα υπηρεσία Visa cash back επιτρέπει στους κατόχους των παραπάνω καρτών Visa να κάνουν ανάληψη μικρού ποσού μετρητών, από 10 έως 50 ευρώ, στο ταμείο του σούπερ μάρκετ Α-Β. Η διαδικασία είναι απλή και γρήγορη. Ενώ ο καταναλωτής πληρώνει με κάρτα Visa για τις αγορές του, αρκεί μόνο να ενημερώσει την ταμία ότι θα ήθελε και μετρητά. Στη συνέχεια, η ταμίας προσθέτει το ποσό του cash back στο συνολικό ποσό των αγορών και, όπως σε οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή, ζητά από τον καταναλωτή να υπογράψει την απόδειξη (ή να πληκτρολογήσει το PIN).  Η ταμίας δίνει στον καταναλωτή τα μετρητά που ζήτησε, ενώ στην απόδειξη φαίνονται χωριστά το ποσό των αγορών, το ποσό cash back και το συνολικό ποσό χρέωσης.

Στην κατεύθυνση της σταδιακής αντικατάστασης των μετρητών

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που εισάγουμε και στην ελληνική αγορά την πρωτοποριακή υπηρεσία Visa cash back, η οποία διατίθεται ήδη με μεγάλη επιτυχία σε πολλές αγορές της Ευρώπης. Η νέα υπηρεσία συνδυάζει την κύρια λειτουργία των καρτών -τις πληρωμές- με την ανάληψη μικρών ποσών μετρητών, εύκολα και με ασφάλεια στα σημεία πώλησης. Με αυτόν τον τρόπο, ερχόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο της Visa Europe, τη σταδιακή αντικατάσταση των μετρητών με κάρτες πληρωμών», δήλωσε ο κ. Νίκος Καμπανόπουλος, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής Visa Europe στην Ελλάδα.

Στη συνέντευξη τύπου, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε η νέα υπηρεσία, τονίστηκαν τα οφέλη που προκύπτουν από τους καταναλωτές από τη νέα υπηρεσία, όπως η ευκολία ανάληψης μετρητών με ασφάλεια, ενώ κάνουν τα ψώνια τους, χωρίς να χρειάζεται να αναζητήσουν μηχάνημα ανάληψης μετρητών (ATM). Επίσης, αναφέρθηκαν τα οφέλη και για τις εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες «έχουν πολλά να κερδίσουν από την υπηρεσία cash back της Visa, καθώς η αυξημένη χρήση καρτών μειώνει το κόστος από τη χρήση των μετρητών και παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Παράλληλα, η εμπειρία από τις ευρωπαϊκές αγορές έχει δείξει ότι οι έμποροι που διαθέτουν την υπηρεσία cash back της Visa έχουν διαπιστώσει αύξηση των πωλήσεών τους και μεγαλύτερη αφοσίωση των καταναλωτών που τους επιλέγουν».

Ο κ. Λεωνίδας Κασούμης, πρόεδρος της Visa Hellas και διευθυντής διευθύνσεως καρτών και υποστηρίξεως προϊόντων καταναλωτικής πίστεως της Alpha Bank, δήλωσε: «Η Alpha Bank είναι η πρώτη τράπεζα που δίνει στους ‘Ελληνες κατόχους καρτών Visa πρόσβαση σε μικρά ποσά μετρητών σε πολύ περισσότερα σημεία, μέσα από το δίκτυο των τερματικών της, με ασφάλεια και -πολύ σημαντικό- χωρίς καμία επιβάρυνση. Είμαστε βέβαιοι ότι οι ‘Ελληνες καταναλωτές θα καλωσορίσουν τη νέα υπηρεσία και θα επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει».

Συγκριτικό πλεονέκτημα για την Α-Β

Ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, εκτελεστικός διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης, στρατηγικής και marketing της Α-Β Βασιλόπουλος δήλωσε: «Η νέα υπηρεσία cash back της Visa μας δίνει ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς πρώτοι εμείς στα Α-Β  προσφέρουμε στους πελάτες μας την πρωτοποριακή υπηρεσία της Visa σε συνδυασμό με τις αγορές τους, χωρίς καμία επιβάρυνση».

Η υπηρεσία cash back της Visa είναι εξαιρετικά δημοφιλής σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως για παράδειγμα στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις σκανδιναβικές χώρες, όπου χρησιμοποιείται ευρέως εδώ και 15 χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι 1 στις 4 συναλλαγές σε σούπερ μάρκετ και 1 στις 12 συναλλαγές με κάρτα Visa στην αγορά της Μ. Βρετανίας  περιλαμβάνουν cash back. Παράλληλα, η υπηρεσία παρουσιάσθηκε πρόσφατα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Πολωνία, η Ιρλανδία, η Τσεχία και η Σλοβακία.
Η υπηρεσία είναι διαδεδομένη και εκτός Ευρώπης εδώ και αρκετά χρόνια, σε χώρες, όπως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Σιγκαπούρη και η Νότιος Αφρική.

«Είμαστε βέβαιοι ότι τα οφέλη της νέας υπηρεσίας θα γίνουν σύντομα αντιληπτά τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τους εμπόρους, ενώ αναμένεται γρήγορη επέκταση της υπηρεσίας cash back της Visa στην ελληνική αγορά μέσα στο 2009», συμπλήρωσε ο κ. Νίκος Καμπανόπουλος, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής Visa Europe, Ελλάδα. 

Για την Α-Β

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με την γενικότερη πολιτική της εταιρείας, αλλά και για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στις πωλήσεις του λιανεμπορίου, ο κ. Βρεττάκος δήλωσε πως στόχος της Α-Β Βασιλόπουλος για το 2009 είναι, μεταξύ άλλων, η επέκταση του δικτύου της στην αγορά της Κρήτης με τη δημιουργία καταστήματος και πως ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων έχει μειωθεί, αλλά μόνο σε περιφερειακές αγορές, όπως τα ποτά, τα καλλυντικά και τα κρασιά, τονίζοντας ότι οι πελάτες της αλυσίδας έχουν γίνει λίγο πιο επιλεκτικοί στις συγκεκριμένες αγορές, αλλά δεν παρουσιάζουν κάμψη συνολικά οι αγορές στα τρόφιμα. Ανοδικά κινούνται και τα private label της αλυσίδας.