Με ταχύ ρυθμό εξελίσσονται οι διαδικασίες ενσωμάτωσης του δικτύου των καταστημάτων της Dia Hellas στην Carrefour-Μαρινόπουλος. Ήδη σε ένα σημαντικό αριθμό τα πρώην Dia έχουν αναβαθμιστεί και οργανωθεί κατά τα πρότυπα της Carrefour-Μαρινόπουλος, λειτουργώντας πλέον με κάποιο από τα brand της. Η διαδικασία θα συνεχιστεί στους επόμενους μήνες, ώστε το ταχύτερο δυνατό το δίκτυο της Dia να «ντυθεί» στο σύνολό του με τα χρώματα του γαλλικού ομίλου.
Η Carrefour Μαρινόπουλος, μόλις έλαβε την υπό προϋποθέσεις (σε ό,τι αφορά τους όρους του franchise) έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Dia Hellas, κίνησε χωρίς καθυστερήσεις τις απαιτούμενες διαδικασίες για την προσαρμογή του δικτύου της εξαγορασθείσας στα δικά της δεδομένα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαδικασίες ανακαίνισης των καταστημάτων Dia εξελίσσονται σε χρόνους ταχύτερους από τους αρχικά προσδιορισμένους, αφού όπως δήλωσαν στο «σελφ σέρβις» παράγοντες του λιανεμπορίου, των οποίων τα καταστήματα γειτνιάζουν με μονάδες Dia, η Carrefour-Μαρινόπουλος αναστέλλει τη λειτουργία περίπου για δύο εβδομάδες κάθε σημείου πώλησης που σχεδιάζει να αναβαθμίσει. Στο διάστημα αυτό, γίνονται όλες οι αναγκαίες προσαρμογές και αμέσως μετά, το κατάστημα ανοίγει με ένα από τα brand της Carrefour.
Προσδοκίες μεγεθών και μεριδίων
Ο όμιλος προσβλέπει ιδιαίτερα στις επιδόσεις του νεοαποκτηθέντος πολυάριθμου δικτύου καταστημάτων, προκειμένου να εξασφαλίσει ανάπτυξη υπό τις εξαιρετικά δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες. Η ενσωμάτωση περισσότερων από 300 καταστημάτων στο δίκτυό του είναι βέβαιο ότι θα συνεισφέρει καθοριστικά στην αύξηση των μεγεθών και των μεριδίων του.
Πάντως, ασφαλείς προβλέψεις για τον τζίρο που θα εισρεύσει στον όμιλο δεν μπορεί να γίνουν εύκολα, ή τουλάχιστον αυτό διατείνονται στελέχη της Carrefour-Μαρινόπουλος, επισημαίνοντας ότι ένας αρκετά σημαντικός αριθμός των Dia, (τουλάχιστον περί τα 40), θα κλείσουν, δεδομένου ότι γειτνιάζουν στενά με μονάδες της Carrefour-Μαρινόπουλος.
Μάλιστα, πολλά από αυτά πριν την εξαγορά τους παρουσίαζαν εξαιρετικά περιορισμένο ημερήσιο τζίρο -όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς- ενώ τα έσοδά τους δεν ξεπερνούσαν τα 3.000 ευρώ. Ο ανταγωνισμός, πάντως, παραδέχεται ότι κάθε κατάστημα Dia το οποίο «αναμορφώνεται» υπό τα σήματα της Carrefour-Μαρινόπουλος αποκτά άλλον «αέρα» και δυναμική, πολλαπλασιάζοντας το πελατειακό του κοινό.
Η αύξηση, βέβαια, του τζίρου ποικίλει ανά κατάστημα, καθώς συναρτάται κυρίως από τον τοπικό ανταγωνισμό του, ειδικότερα από τη δυναμική των μονάδων που δραστηριοποιούνται εντός της ακτίνας επιρροής του – πολύ περισσότερο εφόσον απευθύνονται στο ίδιο κοινό.
Το στοίχημα της ενσωμάτωσης
Παράγοντες της αγοράς, με τους οποίους ήλθε σε επικοινωνία το «σελφ σέρβις», επεσήμαναν ότι το μεγάλο στοίχημα της Carrefour-Μαρινόπουλος δεν είναι τόσο το πώς θα εξασφαλίσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για κάθε κατάστημα Dia που ενσωματώνει στο δίκτυό της, αλλά το πώς θα τα καταστήσει κερδοφόρα, ιδιαίτερα εφόσον πρόκειται για σημεία πώλησης με περιορισμένη έκταση και κατά συνέπεια, τζίρο. Προσθέτουν, επίσης, ότι το κρίσιμο για την επιτυχία κάθε καταστήματος είναι οι «discount παραδοχές» που θα γίνουν εκ μέρους των στελεχών της Carrefour-Μαρινόπουλος κατά τη μετατροπή του, οι οποίες δεν προσιδιάζουν πάντα για τα κλασικού τύπου σούπερ μάρκετ.
Επισημαίνουν, τέλος, ότι καθοριστικός παράγοντας ώστε να καταστεί κερδοφόρο ένα κατάστημα είναι και η στάση την οποία θα τηρήσουν οι προμηθευτές της Carrefour-Μαρινόπουλος, από τους οποίους ο όμιλος αναμένει στήριξη στο εν λόγω εγχείρημά του. Λέγεται ότι «οι απαιτήσεις του ομίλου είναι υψηλές», χωρίς όμως μέχρι τώρα να έχει γίνει γνωστό που έχουν καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις με τους μεγάλους προμηθευτές της αγοράς.