Νέες ανακατατάξεις στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων δημιουργεί η ίδρυση της Carrefour– Μαρινόπουλος Α.Ε., που δεν θα επηρεάσουν μόνο τη χώρα μας, αλλά και τα Βαλκάνια, όπου σχεδιάζει να αναπτυχθεί η εταιρία.
Νέες ανακατατάξεις στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων δημιουργεί η ίδρυση της Carrefour– Μαρινόπουλος Α.Ε., που δεν θα επηρεάσουν μόνο τη χώρα μας, αλλά και τα Βαλκάνια, όπου σχεδιάζει να αναπτυχθεί η εταιρία.
Οι δύο πλευρές πρόσφατα ανακοίνωσαν την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας, που προβλέπει τη συμμετοχή τους με ισόποσο ποσοστό στο μ/κ της νέας εταιρίας, μιας συμφωνίας η οποία αναμένεται να θέσει σε άλλη βάση τις ισορροπίες στον κλάδο, τον ήδη σκληρό και έντονο ανταγωνισμό, τις σχέσεις των σούπερ μάρκετ με τη βιομηχανία και φυσικά τη γενικότερη εμπορική και τιμολογιακή πολιτική της σχετικής αγοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες και με τα όσα έχει αναφέρει σε προηγούμενα τεύχη το “σελφ σέρβις”, η σχετική συμφωνία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σταδιακή μετονομασία των 8 Continent σε Carrefour και τη μετονομασία των 125 Μαρινόπουλος σε Μαρινόπουλος – Champion και αργότερα σε Champion, ενώ τα ΥπερΜαρινόπουλος θα παραμείνουν ως έχουν.
Οι πρώτες εντυπώσεις του λιανεμπορίου για την πολιτική της Carrefour στην Ελλάδα θα διαμορφωθούν στις 9 Μαϊου, οπότε, βάσει προγραμματισμού, πρόκειται να λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα στη χώρα μας και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη. Όσο για το δεύτερο, αναμένεται να εγκαινιαστεί στο τέλος του Μαϊου στην Αθήνα, στη συμβολή των οδών Κηφισίας και Λ. Αλεξάνδρας. Οι τιμές πώλησης των βασικών τουλάχιστον καταναλωτικών αγαθών αποτελούν ουσιαστικά ζήτημα ζωτικής σημασίας για τον κλάδο, διότι από αυτές καθορίζονται πολλά και κυρίως οι σχέσεις του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας και φυσικά οι όροι του ανταγωνισμού στη σχετική αγορά.
Όπως ήδη έχει αναφέρει το “σελφ σέρβις”, στόχος της Carrefour είναι να πουλήσει φθηνότερα από κάθε ανταγωνιστή της, χωρίς όμως να “σπάσει” τις τιμές και για το λόγο αυτό στις επαφές που είχε με τους προμηθευτές της, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησε στα τιμολόγια αγοράς να αναγράφεται μέρος των εκπτώσεων που πετυχαίνει ανά προϊόν.
Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να αναφερθεί πως το κατάστημα της εταιρίας που θα λειτουργήσει κοντά στο αεροδρόμιο της πόλης, καταλαμβάνει συνολική έκταση 11.500 τ.μ. και βρίσκεται σε κτίριο που περιλαμβάνει στεγασμένους χώρους 25.000 τ.μ. Η πρώτη μονάδα της Carrefour θα λειτουργεί σε εμπορικό κέντρο (shopping mall) με πολυκινηματογράφο, πέντε εστιατόρια, ένα bowling center και 21 καταστήματα. Μεταξύ των καταστημάτων που θα στεγαστούν στο εμπορικό κέντρο θα είναι τα Goody’ s, Flocafe, Sandwichland και Γρηγόρης, ενώ το οικόπεδο στο οποίο βρίσκεται το εμπορικό κέντρο έχει συνολική έκταση 50.000 τ.μ. και σε αυτό φιλοξενούνται 1.800 θέσεις πάρκινγκ. Όσον αφορά στο σούπερ μάρκετ, διαθέτει 44 ταμιακές μηχανές, 260 υπαλλήλους μόνιμης απασχόλησης και περί τους 150 μερικής απασχόλησης.
Επέκταση και σε Βαλκάνια και Κύπρο
Η στρατηγική συμμαχία του Μαρινόπουλου με την Carrefour δημιουργεί στην Ελλάδα τη μεγαλύτερη εταιρία σούπερ μάρκετ, με 125 σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος, 8 υπερμάρκετ Continent, 9.000 εργαζόμενους και με πωλήσεις που, όπως εκτιμάται επίσημα από την εταιρία και ήδη έχει γράψει το “σελφ σέρβις”, το 2000 εκτιμάται πως θα ανέλθουν σε 370 δισ. δραχμές. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού, ο συνολικός τζίρος της Carrefour– Μαρινόπουλος υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 550 δισ. δραχμές μέσα στην επόμενη τριετία.
Στο πλαίσιο των όσων σχεδιάζει η διοίκηση της νέας εταιρίας, εκτός των πλάνων επέκτασής της στην ελληνική αγορά, μελετάται και η ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων τόσο στα Βαλκάνια και ειδικότερα στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και την Αλβανία, όσο και στην Κύπρο, με στόχο πάντα την αύξηση του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας, αλλά πολύ περισσότερο την εδραίωση της Carrefour– Μαρινόπουλος ως την ισχυρότερη λιανεμπορική αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη βαλκανική χερσόνησο.
Πρόεδρος της νέας εταιρίας αναλαμβάνει ο κ. Λεωνίδας Μαρινόπουλος και η γενική διεύθυνση θα ανατεθεί στον κ. Eric Uzan, που κατείχε τη θέση του γενικού διευθυντή της Carrefour, ενώ το management του νέου εταιρικού σχήματος αναλαμβάνουν Γάλλοι.
Όπως είναι γνωστό, ο όμιλος Μαρινόπουλος, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους του ελληνικού λιανεμπορίου, δραστηριοποιείται και στον κλάδο παραγωγής φαρμάκων και καλλυντικών με τη Φαμάρ, η οποία λειτουργεί με πέντε εργοστάσια την Ευρώπη, στον κλάδο των καλλυντικών με την αλυσίδα 50 καταστημάτων Beauty Shop, στον κλάδο του ρουχισμού με το franchise του Marks & Spencer, στον κλάδο του Maxi Discount με 20% συμμετοχή στη Dia Hellas και στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας..
Από την πλευρά της η Carrefour είναι η μεγαλύτερη λιανεμπορική αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική και η πρώτη διεθνής εταιρία –στον κλάδο της- στην Ασία. Διαθέτει 680 υπέρ μάρκετ, 2.260 σούπερ μάρκετ και 5.400 καταστήματα hard discount και μεσαίας κατηγορίας. Το 1999 το γκρουπ είχε τζίρο 77 δισ. ευρώ (26 τρισ. δραχμές) με τα δικά της εμπορικά σήματα, σε 9 χώρες της Ευρώπης, στη Λατινική Αμερική και στην Ασία.