Αμετάβλητος ήταν στο τρίτο τρίμηνο του 2023 ο όγκος πωλήσεων της Carlsberg στην Ελλάδα, καθώς η αγορά της μπύρας στη χώρα μας, στο παραδοσιακά δυνατότερο τρίμηνο της χρονιάς, επηρεάστηκε από τον κακό καιρό και τις πυρκαγιές στο πρώτο μισό του τριμήνου, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο conference call της διοίκησης του ομίλου Carlsberg στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων του, προσθέτοντας πάντως πως τα premium και alcohol-free προϊόντα του παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις.

Ωστόσο, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο η ελληνική αγορά αποδείχθηκε ανθεκτική για τον όμιλο, καθώς σε άλλες αγορές όπως η Ιταλία και οι χώρες της Βαλτικής, όπου επίσης η δραστηριότητα της Carlsberg επηρεάστηκε αρνητικά από τις καιρικές συνθήκες και από τις πληθωριστικές πιέσεις, οι όγκοι πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο του 2023 ήταν πτωτικοί. Αντίθετα, στην αγορά της Σερβίας καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων, χάρη στις καλές επιδόσεις των premium προϊόντων. Συνολικά, στο τρίτο τρίμηνο του 2023 ο όμιλος Carlsberg παρουσίασε οργανική ανάπτυξη 5,8% (+9,2% στο εννεάμηνο), όμως ο όγκος πωλήσεων ήταν μειωμένος κατά 3% (-0,6% στο εννεάμηνο).

«Κλοπή» στη Ρωσία
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η αναφορά του διευθύνοντος συμβούλου της Carlsberg, Jacob Aarup-Andersen, στην περίπτωση της Ρωσίας, από την οποία ο δανέζικος όμιλος έχει πλέον αποχωρήσει, μετά το διάταγμα του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν με το οποίο κατασχέθηκαν από το ρωσικό κράτος οι δραστηριότητές της στη χώρα.

«Είναι ξεκάθαρο ότι μας έκλεψαν τις δραστηριότητες στη Ρωσία, και δεν θα τους βοηθήσουμε να το κάνουν αυτό να μοιάζει νομότυπο», διεμήνυσε ο Aarup-Andersen, ξεκαθαρίζοντας πως η Carlsberg δεν έχει καμία πρόθεση να συνδιαλλαγεί με τη ρωσική κυβέρνηση, νομιμοποιώντας ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο την αρπαγή των περιουσιακών της στοιχείων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter