Με αργά βήματα, ώστε να αποφευχθούν τυχόν «ατυχήματα» επί της διαδικασίας ή και της ουσίας, εξελίσσεται η ενσωμάτωση της Makro Cash & Carry στη Σκλαβενίτης. Το μεγάλο στοίχημα της Σκλαβενίτης, δηλαδή το επιτυχές «πάντρεμα» της κουλτούρας δύο διαφορετικών εταιρικών συστημάτων και η ομαλή προσαρμογή της στην αγορά της χονδρικής, στην οποία δεν διέθετε μέχρι πρότινος οργανωμένη παρουσία, παραμένει.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ήδη έχει γίνει ένα πρώτο «ξεκαθάρισμα» στο προσωπικό της Μakro που εντάχθηκε στο δυναμικό της Σκλαβενίτης. Έτσι, τα εναπομείναντα στελέχη της αναδιοργανώνουν τώρα από κοινού με τα στελέχη της Σκλαβενίτης το δίκτυο χονδρικής. Ένας από τους πρώτους στόχους τους αποτέλεσε ο νευραλγικός τομέας των αγορών, όπου αναζητήθηκε η φόρμουλα ενοποίησης της λιανικής με τη χονδρική, ώστε η εταιρεία να επιτυγχάνει καλύτερες συμφωνίες με τους προμηθευτές –εξαίρεση αποτελούν τα προϊόντα που η εταιρεία προμηθεύεται, βάσει συμφωνίας, από τη Makro Γερμανίας.

Σε ό,τι αφορά την οργάνωση των καταστημάτων Makro, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η Σκλαβενίτης επιδιώκει την εφαρμογή ενός μικτού μοντέλου, δίνοντας εν μέρει τη δυνατότητα στη Makro να επεκταθεί και στη λιανική, προκειμένου να διαφοροποιηθεί έναντι του ανταγωνισμού της, αλλά και λόγω του ότι η μητρική του εξαγορασθέντος δικτύου, διαθέτοντας μακρά εμπειρία στη λιανική, μπορεί κατ’ αυτόν τον τρόπο να στηρίξει αποτελεσματικότερα τις πωλήσεις του. Οι ίδιοι παράγοντες αναφέρουν ότι η υποστήριξη των μονάδων Makro γίνεται από το μηχανογραφικό σύστημα της Σκλαβενίτης. Σημειώνουμε ότι το νέο κέντρο logistics της εταιρείας (πρώην αποθήκες της Sato) βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, καλύπτοντας περίπου το 1/3 των συνολικών αναγκών του δικτύου καταστημάτων που ελέγχεται από τον όμιλο.

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία συγχώνευσης
Σε ό,τι αφορά το τυπικό σκέλος της διαδικασίας συγχώνευσης, μετά την έγκριση που έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη σύμβαση εξαγοράς της Makro από τη Σκλαβενίτης, ακολούθησε η ολοκλήρωση της συμφωνίας για το μέλλον των μονάδων Makro μετά την εξαγορά του δικτύου της. Ειδικότερα, η συμφωνία αφορούσε στην απόκτηση από τη Grivalia και στην ταυτόχρονη εκμίσθωση στη Σκλαβενίτης (μέσω της Makro) χαρτοφυλακίου των εννέα μονάδων Makro. Πρόκειται για ένα δίκτυο οργανωμένης χονδρικής, συνολικής επιφάνειας περίπου 99.300τμ, το οποίο αποκτήθηκε από τη Grivalia έναντι τιμήματος 60 εκατ. ευρώ και παράλληλα εκμισθώθηκε για περίοδο τουλάχιστον 15 ετών έναντι αρχικού ετήσιου μισθώματος 5,7 εκατ. ευρώ. Το χαρτοφυλάκιο αποτελείται από δύο ακίνητα στην Αθήνα, δύο στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Ηράκλειο Κρήτης, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ξάνθη. Σημειώνεται ότι η τελευταία εταιρική χρήση της Makro (1η Οκτωβρίου 2013-30 Σεπτεμβρίου 2014) έκλεισε με μειωμένες ζημιές 1,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 3 εκατ. ευρώ το αμέσως προηγούμενο 12μηνο, και με κύκλο εργασιών αυξημένο στα 319,9 εκατ. ευρώ από 240 εκατ. ευρώ την προηγούμενη εταιρική χρήση.