Συνεχή αύξηση σε αξία παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις μπισκότου –παρά το γεγονός ότι μένουν σταθερές σε όγκο– καθώς λανσάρονται συνεχώς νέα προϊόντα, πολλά από τα οποία διατίθενται σε υψηλότερη τιμή

Συνεχή αύξηση σε αξία παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις μπισκότου –παρά το γεγονός ότι μένουν σταθερές σε όγκο– καθώς λανσάρονται συνεχώς νέα προϊόντα, πολλά από τα οποία διατίθενται σε υψηλότερη τιμή.

Οι πωλήσεις σε όγκο διαμορφώθηκαν το 2002 σε 16,3 χιλ. τόνους σε όγκο και σε 81,4 εκατ. ευρώ σε αξία, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 0,14% και 6,6% αντίστοιχα (στοιχεία Information Resources Hellas).

Τα γλυκά μπισκότα κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις της κατηγορίας με 81,3%. Η υποκατηγορία με τις υψηλότερες πωλήσεις σε όγκο στα γλυκά μπισκότα είναι τα απλά και ακολουθούν τα γεμιστά. Η τμηματοποίηση της κατηγορίας διαφέρει ανά εταιρεία, αλλά στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι η βασική αφορά στα απλά μπισκότα και σε εκείνα που χαρακτηρίζονται ως «μπισκότα απόλαυσης» (με σοκολάτα, κακάο, κρέμα φουντουκιού, μαρμελάδα). Έτσι, στα γλυκά μπισκότα υπάρχουν τα απλά, τα γεμιστά, με επικάλυψη σοκολάτας, τα πουράκια και οι οικογενειακές συσκευασίες, ενώ υπάρχουν ακόμη τα κράκερ και τα αλμυρά μπισκότα.

Προφίλ καταναλωτή

Ανάλογα με την κατηγορία του μπισκότου, διαφοροποιείται και η ομάδα των κύριων καταναλωτών στους οποίους απευθύνεται, χωρίς αυτό να είναι απόλυτο, με εξαίρεση τα παιδικά μπισκότα που απευθύνονται σε βρέφη και νήπια.

Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι όσον αφορά τα γλυκά μπισκότα, ως heavy users χαρακτηρίζονται τα παιδιά ηλικίας από 7 έως 12 ετών (heavy user θεωρείται ο καταναλωτής που αγοράζει μπισκότα από δύο φορές και άνω την εβδομάδα).

Μικρά σημεία πώλησης

Τα μικρά σημεία κατέχουν σημαντικό μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις μπισκότου, καθώς εκτιμάται ότι πραγματοποιούν περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές επιζητούν πρακτικές συσκευασίες του προϊόντος, ώστε το μπισκότο να μεταφέρεται εύκολα και να μη χάνει τη φρεσκάδα του –τάση που ακολουθούν οι εταιρείες με νέα λανσαρίσματα. Παράλληλα, το 40% των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνες, αν δεν βρει σε κάποιο κατάστημα τη μάρκα μπισκότων της αρεσκείας του θα την αναζητήσει σε άλλο. Τέλος, η αγορά μπισκότου είναι κατά κύριο λόγο αυθόρμητη (μόλις 2% των καταναλωτών προγραμματίζουν την αγορά του), αλλά σημαντικό ρόλο παίζει και η τιμή.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, τα μικρά σημεία θα πρέπει να διαθέτουν μια επαρκή γκάμα προϊόντων ούτως ώστε να μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών και να μη «χάνουν» πελάτες. Καθώς όμως διαθέτουν περιορισμένο χώρο, οι εταιρείες συμβουλεύουν να διαθέτουν τους βασικούς κωδικούς που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη κίνηση και να φροντίζουν να κάνουν συχνά προμήθειες ώστε να μην τελειώνει το εμπόρευμα. Παράλληλα, με δεδομένο ότι η αγορά είναι αυθόρμητη, τα μικρά σημεία πώλησης θα πρέπει να φροντίζουν ώστε να διαθέτουν τις συσκευασίες των μπισκότων σε εμφανές σημείο. Οι εταιρείες δίνουν βαρύτητα σε αυτό προμηθεύοντας τα μικρά σημεία με ειδικές σκαλιέρες.

Εποχικότητα

Η εποχικότητα του προϊόντος καθορίζεται ανάλογα με το είδος του: τα μπισκότα σοκολάτας χαρακτηρίζονται από εποχικότητα και δεν πραγματοποιούν πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, ενώ τα υπόλοιπα πωλούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ε.Ι. ΑΕ

H εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα τρία νέα προϊόντα και ειδικότερα τα:

Μπισκότα Παπαδόπουλου με 4 Δημητριακά και Σοκολάτα, Γεμιστά Βανίλια Παπαδοπούλου και τα Cookies Παπαδοπούλου με Σοκολάτα.

Αναλυτικότερα, στην κατηγορία η εταιρεία διαθέτει τα εξής προϊόντα:

  • Σκέτα: Πτι Μπερ Παπαδοπούλου, Μιράντα, Digestive Παπαδοπούλου, Marie, Momento.
  • Γεμιστά: Γεμιστά Παπαδοπούλου, Rondo, Μαscot.
  • Mε Σοκολάτα: Πτι Μπερ Σοκολάτας, Μιράντα Σοκολάτας, Choco Γεμιστά, Choco Οrange/Berry, Choco Milkie, Choco Shock.
  • Cookies: Cookies Παπαδοπούλου, Mega Cookies.
  • Σπιτικής κατανάλωσης: Mama’s, Βουτήματα Παπαδοπούλου, Dolcini, Butter Cookies, Dolce Vita, Amore, Surprise party, Sweet Festival, Ανάμικτα μπισκότα Παπαδοπούλου.
  • Caprice.
  • Αλμυρά μπισκότα: Pick, Cheese crackers, Batonettes, Κρακεράκια Παπαδοπούλου.
  • Κράκερς: Cream Crackers Παπαδοπούλου.

ELBISCO ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΕ

Η εταιρεία λάνσαρε τον Απρίλιο του 2003 τα νέα μπισκότα Yabba Dabba Doo, που απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας από 3 έως-6 ετών και κυκλοφορούν σε τέσσερις γεύσεις: με φρέσκο γάλα, με φρέσκο γάλα και μέλι, με φρέσκο γάλα και σοκολάτα και τέλος, γεμιστό με φρέσκο γάλα και κρέμα βανίλια.

Επίσης, το 2003 επαναλανσάρισε τα πουράκια Cubaneros, σε νέα συσκευασία: κασετίνα των 10 τεμαχίων, και –για τα μικρά σημεία πώλησης– συσκευασία των δύο τεμαχίων σε flow pack.

Αναλυτικότερα, η εταιρεία διαθέτει τα εξής προϊόντα:

  • Γλυκά μπισκότα: Double Cream Rollers, Extra Cream (γεμιστά), Cookies, Πτι μπερ, Μαριέττα, Sweet Home, Soft Kings, Full Bite, Mini-mania, Πάρκο, Goody, Hobby, Rondel, Digestive, Choco Blue και Excess.
  • Αλμυρά μπισκότα: 2001, Nak και Party crackers.

TROFEΚLEKT MASTERFOODS AE

Ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς των γλυκών μπισκότων το 2003, η TROFEKLEKT MASTERFOODS αποφάσισε να αυξήσει την γκάμα των προϊόντων της, με την είσοδό της σε μία νέα κατηγορία προϊόντων, με κύρια όπλα της την καινοτομία και την ποιότητα. Λάνσαρε έτσι τα Bisc&β , τα μοναδικά μπισκότα με επικάλυψη επώνυμης σοκολάτας, τα οποία είναι διαθέσιμα σε πρωτοποριακές και ξεχωριστές συσκευασίες των 6 μπισκότων (για τα σούπερ μάρκετ) και των 3 μπισκότων (για τα μικρά σημεία πώλησης). Κάθε μπισκότο είναι ξεχωριστά τυλιγμένο, έτσι ώστε να παραμένει φρέσκο μέχρι τη στιγμή κατανάλώσής του. Τα Bisc& κυκλοφορούν σε 4 διαφορετικές γεύσεις: Bisc& Marsβ , Bisc& Bountyβ , Bisc& m&m’sβ , Bisc& Twixβ .

ΑΤΛΑΝΤΑ ΑΕ

Η εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα τα νέα μπισκότα La Viva σε τρεις γεύσεις: με γέμιση κρέμας γάλακτος, με γέμιση κρέμας και με γέμιση μελιού και κρέμας γάλακτος. Λάνσαρε επίσης τα μπισκότα Happy Hour (τραγανές μπουκιές με γέμιση κρέμας, επικάλυψη σοκολάτας και ξεροψημένα φουντούκια).

Στη σειρά των μπισκότων Hit, λάνσαρε τη νέα γεύση Ηit Vanilla (μπισκότα σοκολάτας με γέμιση κρέμα βανίλιας), ενώ διαθέτει επίσης τα Hit με γέμιση σοκολάτα και τα Hit Hazelnuts (μπισκότα σοκολάτας με γέμιση κρέμας φουντουκιού).

Αναλυτικότερα, διαθέτει τα εξής προϊόντα: Hobbits Plain, τα μπισκότα με σοκολάτα: Piccadilly, Waffeletten Choco Bitter, Waffeletten Choco Milk, Choco Leibniz Bitter, Choco Leibniz Milk, Messino, First Class (milk chocolate), Africa Milk και τα απλά μπισκότα Leibniz, Delice, Deloba, Nuss Dessert, Azora και Hannover Waffeln.