Τα επόμενά του βήματα στην Ελλάδα σχεδιάζει ο κυπριακός όμιλος Photos Photiades, μετά και την εξαγορά της σερραϊκής μικροζυθοποιίας Siris τον περασμένο Μάρτιο, που αποτέλεσε και την πρώτη κίνηση της θυγατρικής του Beverage World για την παραγωγή μπύρας στη χώρα μας. Αυτήν τη στιγμή ο όμιλος Φωτιάδη, μέσω της εταιρείας Beverage World, διακινεί στη χώρα μας διάφορα brands αλκοολούχων ποτών, όπως το ρούμι Angostura, το ρούμι Appleton, το ουίσκι Wild Turkey και το τζιν Broker’s, καθώς και ορισμένους αφρώδεις οίνους, αλλά και τα προϊόντα της Lavazza. Με εξαίρεση δηλαδή τη Siris, πρόκειται για brands με προέλευση από το εξωτερικό.

Μιλώντας στο FOODReporter, ο Γιώργος Ιεροδιακόνου, γενικός διευθυντής της Photos Photiades Breweries, ανέφερε πως επιδίωξη του ομίλου είναι να προχωρήσει σε μία «ελληνοποίηση» του χαρτοφυλακίου του στη χώρα μας, εντάσσοντας σε αυτό ελληνικές μάρκες. Επιπλέον, o Παύλος Φωτιάδης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, προανήγγειλε πως επίκεινται κινήσεις ως προς την ένταξη εμφιαλωμένου νερού στο ελληνικό χαρτοφυλάκιο της Beverage World.

Ακριβοθώρητη η βύνη
Όπως συμβαίνει και με όλες τις εταιρείες του κλάδου της ζυθοποιίας, έτσι και ο όμιλος Photiades δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος από τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως απκάλυψε ο κ. Ιεροδιακόνου, από εκεί που η βύνη κόστιζε πριν από έναν χρόνο 440 ευρώ ανά τόνο, έχει ανέβει στα 630 ευρώ, ενώ οι προσφορές που δίνονται τώρα για το τέλος του χρόνου φτάνουν τα 950 ευρώ ανά τόνο, ήτοι υπερδιπλάσια τιμή μέσα σε 12 μήνες. Ταυτόχρονα, το πλαστικό φιλμ έχει ανατιμηθεί κατά 50% σε ετήσια βάση, ενώ όλα τα υλικά από χαρτόνι εχουν ακριβύνει κατά 200%. Για να αντιμετωπίσει τις ανατιμήσεις αυτές, ο όμιλος έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών της τάξεως του 5-6%, κοντά στον μέσο όρο της αγοράς.

Ένα επιπλέον πρόβλημα αποτελεί η εξεύρεση επαρκών ποσοτήτων βύνης, καθώς το 25% περίπου της ευρωπαϊκής βύνης παράγεται στην εμπόλεμη Ουκρανία, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ελλείψεις στην ευρωπαϊκή αγορά. «Πρέπει να καλυφθεί αυτό το έλλειμμα. Μπορεί να έρθει από την Αμερική, τον Καναδά ή την Αυστραλία, αλλά θα είναι πολύ ακριβό. Πριν από δύο μέρες ψάξαμε σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά, σε οκτώ βυνοποιούς -στην Ελλάδα δεν υπάρχει καθόλου διαθέσιμη, βρήκαμε 80 τόνους, ψάχνουμε 1.000- και από αυτούς μας απάντησαν οι δύο ότι έχουν λίγα διαθέσιμα, κι αυτά πάνω από 950 ευρώ», τόνισε ο κ. Ιεροδιακόνου.

Π. Φωτιάδης: Σημαντική η εξαγορά της Siris
Ως προς την εξαγορά της Siris, από τη διοίκηση του ομίλου διευκρινίστηκε πως αφορά στο 100% των μετοχών της μικροζυθοποιίας, με τον δημιουργό της, Γιάννη Μαρμαρέλλη, να παραμένει σε αυτήν με καθήκοντα συμβούλου για τουλάχιστον δύο χρόνια.

Ο Παύλος Φωτιάδης έκανε λόγο για μία πολύ σημαντική επένδυση, παρότι το μέγεθος της Siris σήμερα είναι σχετικά μικρό, καθώς είναι η πρώτη επένδυση της Beverage World στην παραγωγή στην Ελλάδα, αλλά και επειδή όπως σημείωσε «οι μικρές μικροζυθοποιίες που έχουν ανοίξει σε όλο τον κόσμο έχουν πραγματικά φέρει μια νέα πνοή στον τομέα, έχουν δημιουργήσει φρέσκο ενδιαφέρον και έχουν επηρεάσει όλη τη βιομηχανία της ζυθοποίησης προς το θετικό».

Γ. Μαρμαρέλλης: Γιατί αποφάσισα να πουλήσω τη Siris
Από την πλευρά του, ο Γιάννης Μαρμαρέλλης αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να πουλήσει τη Siris, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Ένας από τους λόγους ήταν ότι ήθελα να εξασφαλίσω μία συνέχεια και ευημερία στην επιχείρηση. Η επιχείρηση δεν είχε οικονομικά προβλήματα, αλλά πάντα πίστευα ότι για να προοδεύσει και να συνεχίσει έπρεπε να συμμαχήσει με κάποιον μεγάλο εταίρο, ώστε να κάνουμε το μεγάλο βήμα». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Νομίζω ότι το να μείνει μια μικρή ανεξάρτητη εταιρεία με τέτοια μικρά μερίδια, είναι σαν να κυνηγάμε την ουρά μας, ανακυκλώνουμε την ίδια αγορά, ότι δε δίνεται η ευκαιρία για αναπτυξη».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter