Η άνοδος ή η πτώση των πωλήσεων, αλλά και των μεριδίων, είναι βασικό κριτήριο απόδειξης της αποδοχής των προϊόντων από τους καταναλωτές. Ποια ήταν τα brands που οι καταναλωτές έφεραν στις πρώτες θέσεις, από άποψη πωλήσεων, σε βασικές κατηγορίες προϊόντων το 2010;

H σημασία της προτίμησης των καταναλωτών, που φέρνει συγκεκριμένες επωνυμίες στις πρώτες θέσεις από άποψη πωλήσεων, μεγαλώνει ακόμη περισσότερο αν αναλογιστούμε τα στοιχεία των ερευνών που αφορούν στην ανάπτυξη των μεριδίων των PL, ακόμη και σε κατηγορίες στις οποίες πριν λίγο καιρό ήταν αμελητέα. Τι δείχνουν, όμως, τα στοιχεία της SymphonyIRI, τα οποία προκύπτουν από τις πωλήσεις όπως καταγράφονται από τα scanners 35 και πλέον λιανεμπορικών αλυσίδων της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης;

 Πίνακας: Τα best sellers του 2010

 Κατηγορία  Brand  Εταιρεία
 Ελαιόλαδα
 1  Άλτις  Unilever
 2  Μινέρβα  Μινέρβα
 Κέτσαπ
 1  Ηellmann’s  Unilever
 2  Ηeinz  Ελγέκα
 Αναψυκτικά
 1  My Coke  Coca Cola 3Ε
 2  Fanta  Coca Cola 3Ε
 Οδοντόπαστες
 1  Colgate  Colgate-Palmolive
 2  Aim  Unilever
 Αφρόλουτρα
 1  Palmolive  Colgate-Palmolive
 2  Dove  Unilever
 Παστεριωμένο γάλα
 1  Δέλτα  Δέλτα
 2  Όλυμπος Επιλεγμένο  Όλυμπος
 Μπίρες
 1  Αmstel  Αθηναϊκή ζυθοποιία
 2  Ηeineken  Αθηναϊκή ζυθοποιία
 Μπισκότα
 1  Ρetit beurre  Παπαδόπουλος
 2  Cream crackers  Παπαδόπουλος
 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων
 1  Ariel  Procter & Gamble
 2  Skip  Unilever
 Δημητριακά
 1  Fitness  Nestle
 2  Special Κ  Kellogg’s
 Μαλακτικά
 1  Soupline  Colgate-Palmolive
 2  Lenor  Procter & Gamble

 Πηγή: SymphonyIRI

 Πίνακας: Τα best sellers του 2010

 Κατηγορία  Brand  Εταιρεία
 Ρύζι
 1  Αgrino  Πιστιόλας
 2  Uncle Ben’s  Mars
 Κατεψυγμένα λαχανικά
 1  Μπάρμπα Στάθης  Vivartia
 2  Λαζαρίδης  Λαζαρίδης
 Κατεψυγμένα έτοιμα φαγητά
 1  Μπάρμπα Στάθης  Vivartia
 2  Kallimanis  Καλλιμάνης
 Απορρυπαντικά πλυντηρίου πιάτων
 1  Calgonit  Reckitt Benckiser
 2  Fairy  Procter & Gamble
 Γιαούρτι
 1  Total  ΦΑΓΕ
 2  Όλυμπος  Όλυμπος
 Αποσμητικά χώρου
 1  Air wick  Reckitt Benckiser
 2  Glade  SC Johnson
 Χυμοί
 1  Amita  Coca Cola 3Ε
 2  Life  Δέλτα
 Κύβοι
 1  Knorr  Unilever
 2  Maggi  Nestle
 Μουστάρδες
 1  Hellmann’s  Unilever
 2  Ekma  Ekma
 Σάλτσες
 1  Barilla  Barilla
 2  Uncle Ben’s  Mars
 Ενισχυτικά πλυσίματος ρούχων
 1  Εύρηκα  Εύρηκα
 2  Vanish  Reckitt Benckiser

  Πηγή: SymphonyIRI


Τρόφιμα
Στα ελαιόλαδα, και για τις τρεις χρονιές που εξετάζονται στην έρευνα, έχουμε σταθερά στην πρώτη θέση το ελαιόλαδο Άλτις (Ελαΐς-Unilever) και στη δεύτερη το ελαιόλαδο Μινέρβα, της ομώνυμης εταιρείας.

Στα αναψυκτικά βρίσκουμε και στις δύο πρώτες θέσεις προϊόντα της Coca Cola 3Ε (My Coke και Fanta), ενώ στους χυμούς η Amita (Coca Cola 3Ε) είναι στην 1η θέση και το Life της Δέλτα στη δεύτερη. Στο παστεριωμένο γάλα, η εταιρεία Όλυμπος έχει τη δεύτερη θέση, αμέσως μετά τη Δέλτα αλλά και το πιο επιτυχημένο λανσάρισμα νέου κωδικού στην κατηγορία, το Όλυμπος βιολογικό 1,5% 1lt, που το 2010 πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 559 χιλ. ευρώ (ακολουθεί το λανσάρισμα του ΕΒΟΛ bio light 1lt, με πωλήσεις 356,13 χιλ. ευρώ). Και σε αυτήν την κατηγορία η 1η και 2η θέση δεν έχουν αλλάξει την τριετία 2008-2010. Και στο γιαούρτι η Όλυμπος κρατά τη 2η θέση, ενώ στην πρώτη είναι σταθερά το Total της ΦΑΓΕ.

Στις μπίρες, έχουμε στην 1η και 2η θέση προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (Amstel και Heineken αντίστοιχα).

Τα μπισκότα είναι… υπόθεση της εταιρείας Παπαδοπούλου, με τα προϊόντα της να καταλαμβάνουν όχι μόνο τις δύο αλλά τις πέντε πρώτες θέσεις.

Στα κατεψυγμένα λαχανικά στην πρώτη θέση βρίσκεται σταθερά την τριετία ο Μπάρμπα Στάθης, που είχε και το τρία πιο επιτυχημένα λανσαρίσματα του 2010 (αναλυτική παρουσίαση στη σελ. 64). Στα κατεψυγμένα έτοιμα φαγητά συναντάμε πάλι στην 1η θέση τον Μπάρμπα Στάθη, ενώ στη δεύτερη βρίσκεται το brand Kallimanis.

Στις μουστάρδες έχουμε στην πρώτη θέση τη Hellmann’s της Unilever και ακολουθεί στη δεύτερη η Εkma, της ομώνυμης εταιρείας, ενώ στο κέτσαπ παρουσιάζεται πάλι στην πρώτη θέση η Hellmann’s με δεύτερη τη Heinz της ΕΛΓΕΚΑ.

Η Nestle με τα Fitness έχει την πρώτη θέση στα δημητριακά και η Kellogg’s τη δεύτερη, με τα special K.

Non food
Ariel (Procter & Gamble) και Skip (Unilever) κρατούν την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα στα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων σταθερά την τριετία 2008-2010, με τα δύο brands να έχουν, επίσης, τα πιο επιτυχημένα λανσαρίσματα του 2010 (Ariel Alpine 70sc, 5.600 gr -50%, Ariel Regular box 70sc 5.600gr -50% και Skip conv. box 70sc 5.950 gr). Στα μαλακτικά ρούχων Soupline και Lenor έχουν αντίστοιχα την πρώτη και δεύτερη θέση.

Στα απορρυπαντικά πλυντηρίου πιάτων έχουμε στην πρώτη θέση το Calgonit (Reckitt Benckiser) και στη δεύτερη το Fairy (Procter & Gamble). Στα αποσμητικά χώρου το Airwick έχει την πρώτη θέση, με δεύτερο το Glade της SC Johnson. To Airwick έχει και τα τρία πιο επιτυχημένα λανσαρίσματα της χρονιάς (αναλυτική παρουσίαση στη σελ. 70).

Colgate και AIM έχουν αντίστοιχα την 1η και 2η θέση στις οδοντόπαστες, αλλά η AIM έχει τα δύο πρώτα σε πωλήσεις λανσαρίσματα του 2010 (AIM anti-age 75 ml και AIM white now ice mint 75 ml).

Best seller στα αφρόλουτρα ήταν το 2010 το Palmolive και στη δεύτερη θέση το Dove, το οποίο, όμως, είχε τα δύο πιο επιτυχημένα λανσαρίσματα (Dove Ιndulging 500 ml και 700 ml).