Η αγορά των μικρών καταστημάτων τροφίμων αναπτύσσεται και εκπλήσσει. Για την εξέλιξή της, αξιοποιεί την ενισχυμένη στον καιρό της πανδημίας απαίτηση για ταχύτητα και ευκολία στην πραγματοποίηση αγορών, αλλά και συνολικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, όπως η αμεσότητα στην επικοινωνία με τον πελάτη και η ευελιξία του ωραρίου λειτουργίας. Δεδομένα έρευνας και προβληματισμοί σχετικά με το μέλλον της απασχόλησαν το Convenience Retailing Conference. Θέματα που απασχολούν τα μικρά καταστήματα τροφίμων, αλλά και προτάσεις για ισχυροποίηση του κλάδου της μικρής λιανικής τροφίμων, συζητήθηκαν στο συνέδριο για τη μικρή λιανική, που διοργανώθηκε στις 2 Νοεμβρίου για τρίτη χρονιά, από το σελφ σέρβις.

Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν δεδομένα location και τεχνολογικές λύσεις καταγραφής της κινητικότητας των πελατών σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους; Σε αυτό το θέμα αναφέρθηκε ο κ. Λέων Γαβαλάς, συνιδρυτής, γενικός διευθυντής της Bespot, που παρακολουθεί περίπου 6.000 καταστήματα πανελλαδικά σε ετήσια βάση.

Στα στοιχεία του 2021 παρουσιάζονται ενδιαφέρουσες τάσεις αλλαγής της κινητικότητας των πελατών στις διαφορετικές κατηγορίες καταστημάτων, σημείωσε ο ομιλητής. Ειδικότερα, ο συνδυασμός των στοιχείων κινητικότητας που παρέχει η Google, καταγράφοντας τη θέση όσων έχουν δώσει τη σχετική συγκατάθεση, και των στοιχείων κινητικότητας στο σύνολο των καταστημάτων τροφίμων (οργανωμένο λιανεμπόριο και μικρή λιανική) κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2021, δείχνει αύξηση επισκεψιμότητας των μικρών σημείων σε ημερήσια βάση, σε σχέση με την κατάσταση προ πανδημίας, η οποία διατηρείται ως τάση. Αυτό σημαίνει πως ο κλάδος δεν επηρεάστηκε από την άνοδο του e-commerce ούτε από το άνοιγμα της εστίασης.

Όπως σημείωσε ο κ. Γαβαλάς, με τα location data πραγματοποιείται συλλογή στοιχείων επισκεψιμότητας σε επίπεδο καταστημάτων και σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Με την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, διευκολύνεται η κατανόηση των αλλαγών, αλλά και ο εντοπισμός ευκαιριών ή απειλών. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε πως με τα location data σε επίπεδο περιοχών μπορεί να γίνει χαρτογράφηση της κίνησης των πελατών, ώστε να ληφθεί η απόφαση υλοποίησης πρωτοβουλιών προσέλκυσής τους ή και λειτουργίας νέου καταστήματος. Επίσης, σε επίπεδο καταστήματος, καταγράφονται στοιχεία επισκεψιμότητας εβδομάδας ή μήνα, σε διαφορετικά τμήματά του, ώστε εύκολα να ληφθούν αποφάσεις για προωθητικές ενέργειες και άλλες πρωτοβουλίες. Με τη χρήση νέων τεχνολογιών οπτικοποιείται η διαδρομή του πελάτη στο κατάστημα, τα σημεία που προσελκύουν την προσοχή του κλπ, που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία εξατομικευμένων μηνυμάτων και δράσεων βελτίωσης συνολικά της αγοραστικής εμπειρίας, ακόμη και πελατών που δεν διαθέτουν κάποια εφαρμογή στο κινητό τους, τόνισε ο ομιλητής.

 

Διαβάστε και τα παρακάτω άρθρα  για το ίδιο θέμα:

Convenience Retailing Conference: Η αναγέννηση της μικρής λιανικής

Netrino: Η αβεβαιότητα των επιχειρηματιών και οι ευκαιρίες

IRI Greece: Η μικρή λιανική δεν είναι και τόσο μικρή…

NielsenIQ: 1,5 δισ. ευρώ χάθηκαν μεταξύ 2010-2020

ΙΕΛΚΑ: Οι πολλοί δρόμοι προς το convenience

Mondelez International: «Η μέτρηση είναι το ήμισυ της ανάπτυξης»

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κανάλι προτεραιότητας η μικρή λιανική

Nikolopoulou Foods: Τα vegan στο μικρό σημείο

Το παρόν και το μέλλον της οργανωμένης μικρής λιανικής

Το χονδρεμπόριο στην υπηρεσία της μικρής λιανικής