Χρονιά ισχυρής ανάπτυξης ήταν για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar και το 2023, ενώ ανοδική είναι και φέτος η πορεία των πωλήσεων, ενισχυμένη χάρη στις καταναλωτικές τάσεις, αλλά και στην αύξηση των χονδρικών πωλήσεων τροφίμων. Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Bazaar για το 2023, η περσινή χρονιά έκλεισε για την εταιρεία με κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 9,5%, στα 244,92 εκατομμύρια ευρώ (έναντι 223,58 εκατ. ευρώ το 2022 και 195,58 εκατ. ευρώ το 2021), ενώ αυξημένα ήταν και τα μικτά κέρδη κατά 9,9%, από τα 53,41 εκατ. ευρώ στα 58,68 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο μικτού κέρδους να παραμένει σταθερό στα επίπεδα του 24%. Ανοδικά κινήθηκαν και τα κέρδη προ τόκων και φόρων της εταιρείας, που από τα 1,47 εκατ. ευρώ του 2021 και τα 3,84 εκατ. ευρώ του 2022 έφτασαν πέρυσι τα 6,18 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 4,42 εκατ. ευρώ, έναντι 2,52 εκατ. ευρώ το 2022 και 519.981 ευρώ το 2021.

Σημειωτέον ότι, μετά την εξάλειψη του δανεισμού της Bazaar το 2022, με την αποπληρωμή του μακροπρόθεσμου δανείου που υφίστατο, ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας μηδενίστηκε και όλες οι υποχρεώσεις προς τρίτους εξυπηρετούνται πλέον από ίδια κεφάλαια.
Εξάλλου, το 2023 η εταιρεία διενέργησε επενδύσεις ανάπτυξης δικτύου, δαπανώντας 1,12 εκατ. ευρώ για τεχνικές εγκαταστάσεις κτιρίων νέων καταστημάτων, σχεδόν 600.000 ευρώ για αγορά μηχανημάτων νέων καταστημάτων και σχεδόν 300.000 ευρώ για λοιπό εξοπλισμό, όπως εγκαταστάσεις καταστημάτων. Επιπλέον, για την καλύτερη, έγκαιρη και ακριβέστερη διαχείριση και αποτίμηση των αποθεμάτων της, η εταιρεία προχώρησε πέρυσι στην εφαρμογή σύγχρονου μηχανογραφικού συστήματος WMS.

Ωφελημένη από τη στροφή στα convenience stores
Όπως σημειώνει η διοίκηση της Bazaar στις οικονομικές της καταστάσεις, προκειμένου να δημιουργήσει συνθήκες αυξημένης ζήτησης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, η εταιρεία επιχειρεί επέκταση του δικτύου της σε περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, δίνοντας προτεραιότητα στα μεγάλα αστικά κέντρα εκτός Αττικής, ενώ παράλληλα προσπαθεί να διαθέτει τα προϊόντα της σε ανταγωνιστικές τιμές. Και παρά την αυξανόμενη πίεση για μείωση στις τιμές πώλησης, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις θα είναι ανοδικές για το 2024, καθόσον αφενός συνεχίζει η τάση αλλαγής του καταναλωτικού μοντέλου, με στροφή στα convenience stores, και αφετέρου αυξάνονται οι χονδρικές πωλήσεις τροφίμων, αφού βελτιώνονται οι επιδόσεις του τουριστικού προϊόντος και βελτιώνεται η διείσδυση της εταιρείας στην αγορά HORECA.
Πάντως, η διοίκηση της Bazaar επισημαίνει πως οι εξελίξεις στο χώρο του λιανεμπορίου και ειδικότερα η συγκέντρωση μεγάλων μεριδίων της αγοράς σε λίγες επιχειρήσεις είναι ένα γεγονός που δημιουργεί πίεση στις τιμές και τα ποσοστά μικτού κέρδους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter