Έχοντας χάσει την ευκαιρία για την εξαγορά της πατρινής αλυσίδας Κρόνος, η Bazaar στρέφει την προσοχή της στις τουριστικές περιοχές, προκειμένου να εντείνει την αναπτυξιακή της προσπάθεια, δημιουργώντας νέα καταστήματα λιανικής και χονδρικής. Ο τζίρος της φέτος εξελίσσεται ανοδικά, με ρυθμό ανάπτυξης 5,5% στο σύνολο των πωλήσεών της και με 1,5%, βάσει των συγκρίσιμων στοιχείων, έναντι των πρώτων μηνών του 2018.

H διοίκηση της Bazaar προσβλέπει ότι ο χρόνος φέτος θα κλείσει ανοδικά για τον τζίρο της κατά 6%, αν και το Μάιο διαπίστωσε ότι τα έσοδά της κινήθηκαν πτωτικά, σε συγκρίσιμη βάση, κατά 1,5% έναντι του Μαΐου του 2018. Προϋπολογίζει, πάντως, ότι το 2019 θα αυξηθεί ο τζίρος της περίπου στα 185 εκατ. ευρώ (συνυπολογίζοντας την απόδοση της θυγατρικής της στη Σάμο) έναντι 175 εκατ. ευρώ το 2018, χρονιά κατά την οποία ο ρυθμός ανάπτυξης του τζίρου της ήταν 7%-8%. Όπως επισημαίνεται εκ μέρους της διοίκησής της, η ανοδική τάση των πωλήσεων της εταιρείας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι ένα σημαντικό μέρος του δικτύου της είναι προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση τουριστικών θέρετρων, όπου η ζήτηση εξελίσσεται έντονα αυξητικά τα τελευταία χρόνια, όπως και στη δυναμική που της εξασφαλίζει η συμμετοχή της στον όμιλο αγορών ΕΛΕΤΑ.

Το πλάνο επέκτασης
Ο φετινός σχεδιασμός της Bazaar προβλέπει την ίδρυση και λειτουργία νέων καταστημάτων της στην Κεφαλλονιά, την Ανάβυσσο, τη Χαλκιδική και τη Τζια, όπου οργανώνει δύο νέα σούπερ μάρκετ. Καταστήματα θα εγκαινιάσει, επίσης, στη Μύκονο (ένα τον Ιούνιο), όπως και στη Σαντορίνη, όπου πρόκειται να εγκαινιαστεί το έκτο κατά σειρά cash & carry του δικτύου της.

Στην Πάτρα η εταιρεία θα επεκταθεί μόνο μέσω του cash & carry. Η διοίκησή της έκρινε ασύμφορη την επέκταση στην αχαϊκή αγορά λιανικής, δίχως τη βάση ενός τοπικού δικτύου καταστημάτων, όπως τα 16 σούπερ μάρκετ Κρόνος, τα οποία δεν θα περάσουν τελικά στα χέρια της, παρά τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις με την κτήτορά τους ΕΥΣ (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ στη σελίδα…).

Επισημαίνουμε το επενδυτικό ενδιαφέρον της Bazaar για την αγορά της Ρόδου, ένα νησί στο οποίο ήδη έχει ισχυρή παρουσία, όπου πρόσφατα εγκαινίασε τη λειτουργία ακόμα ενός σούπερ μάρκετ στο Ροδίνι, το οποίο πέρασε στα χέρια της από την τοπική εταιρεία Σπανός. Ακόμα σε ένα κατάστημα της ίδιας εταιρείας, που περιήλθε πρόσφατα σε κρίση, θα αναρτηθεί η επωνυμία Bazaar, αυτή τη φορά στην Αφάντου. Στο πλαίσιο της μεταβίβασής τους, η εταιρεία συμφωνεί με την προκάτοχό τους, μεταξύ άλλων, τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας. Στα δύο νέα γι’ αυτήν ροδίτικα καταστήματα θα πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες κατασκευαστικές παρεμβάσεις, ώστε να προσαρμοστούν στα πρότυπα οργάνωσης και λειτουργίας του νέου τους ιδιοκτήτη. Η αλυσίδα Σπανός, όπως έγινε πρόσφατα γνωστό στον τοπικό Τύπο, έχει κινήσει τη διαδικασία για την υπαγωγή της στο άρθρο 106 β του Πτωχευτικού Κώδικα. Ο σκοπός της, σύμφωνα με τις πηγές μας, είναι να διατηρήσει υπό την επωνυμία της μόνο τα δύο ή τρία από τα πέντε σούπερ μάρκετ του δικτύου της –τέσσερα στη Ρόδο κι ένα στη Λέρο.

Η Bazaar σήμερα διαθέτει 155 σούπερ μάρκετ και 6 cash & carry. Στο τέλος του έτους αναμένεται ότι το δίκτυό της λιανικής θα φτάσει τα 160 καταστήματα. Από τα υφιστάμενα 155 σούπερ μάρκετ της επωνυμίας τα 110 είναι εταιρικά και τα υπόλοιπα λειτουργούν υπό καθεστώς δικαιόχρησης.