Με πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης εξελίσσονται φέτος τα έσοδα της Bazaar, λόγω της επέκτασης του δικτύου της, αλλά και της ωφέλειάς της από τη διάχυση του τζίρου της Μαρινόπουλος στην κλαδική αγορά. Το οκτάμηνο του 2016 έκλεισε για την αλυσίδα με αύξηση εσόδων 8,5% σε επίπεδο οργανικής ανάπτυξης και σε σύνολο με άνοδο περίπου 20%.

Τα στελέχη της Bazaar θεωρούν, ωστόσο, ότι η φετινή χρονιά θα είναι η τελευταία που καταγράφονται εντυπωσιακές επιδώσεις από την αλυσίδα. Όπως σημειώνουν, ήδη τα οφέλη της, όπως και των ανταγωνιστών της, από την κατάρρευση της Αφοί Βερόπουλοι έχουν περιοριστεί αισθητά, μετά την εξαγορά της αλυσίδας από τη Metro. Κάτι ανάλογο θεωρούν βέβαιο πως θα συμβεί με τη Μαρινόπουλος, μόλις υπογραφεί το deal για τη διάσωσή της από τη Σκλαβενίτης. Στην πράξη οι ρυθμοί ανάπτυξης της Bazaar θα αρχίσουν να κατεβαίνουν το 2017, οπότε αναμένεται ότι σταδιακά στην αγορά θα επικρατήσει μια σχετική ομαλότητα σε ό,τι αφορά τους συσχετισμούς μεριδίων μεταξύ των δικτύων.

Βάσει των προαναφερομένων η εταιρεία αναμένει ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει με τον κύκλο εργασιών της αυξημένο κατά 20% –από τα 140 εκατ. ευρώ που ήταν το 2015 στα 168 εκατ. ευρώ– και με καθαρή κερδοφορία της τάξης του 1% επί του κύκλου εργασιών. Το 2017 προβλέπεται ότι τα έσοδά της θα διατηρηθούν στην περιοχή των 165-168 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία της όμως να παραμένει στο 1% επί του τζίρου.

Σε ό,τι αφορά την επενδυτική της πολιτική, η φετινή χρονιά θα βρει στο κλείσιμό της τη Bazaar να λειτουργεί 120 σημεία πώλησης. Για το 2017 η διοίκηση της εταιρείας προγραμματίζει τη δημιουργία 5 ως 10 νέων καταστημάτων. Μέσω αυτών θα αναχαιτίσει τις πιέσεις που θα δεχθεί από την ισχυροποίηση της Σκλαβενίτης μέσω της ολοκλήρωσης του deal με τη Μαρινόπουλος και θα επιτραπεί στην εταιρεία να διατηρήσει τα μεγέθη της σταθερά σε συνθήκες περαιτέρω συρρίκνωσης της κλαδικής αγοράς από την ύφεση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της αλυσίδας. Όπως προβλέπει, ο τζίρος της το 2017, χωρίς τα νέα σημεία πώλησης, τα οποία ήδη σχεδιάζονται, θα καταγράψει απώλειες της τάξης του 5%.

Συντηρητική επέκταση-μείωση λειτουργικού κόστους
Η διοίκηση της Bazaar επαναπροσδιορίζει τα επενδυτικά της σχέδια, εκλογικεύοντας τις κινήσεις της, με γνώμονα τη διαφαινόμενη αλλαγή των ισορροπιών στην αγορά της Αθήνας κυρίως, μετά την απορρόφηση της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης. «Γνωρίζουμε ότι θα υπάρξουν σημεία στα οποία θα δεχθούμε πιέσεις. Πρόκειται για τα καταστήματά μας που γειτνιάζουν με μονάδες της Μαρινόπουλος, οι οποίες από την ερχόμενη χρονιά θα ξαναζωντανέψουν, διεκδικώντας τον τζίρο που τους αναλογεί», αναφέρει στέλεχος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι «γι’ αυτό επανεξετάζουμε τις επενδύσεις μας. Η επέκτασή μας θα είναι πλέον περισσότερο συντηρητική. Προτεραιότητά μας θα είναι η μεγαλύτερη δυνατή εκλογίκευση του λειτουργικού κόστους της εταιρείας, ώστε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά της». Σημειώνουμε ότι, όπως εκτιμάται από τη διοίκηση της Bazaar, το 2017 θα ενταθεί περαιτέρω ο πόλεμος τιμών και προσφορών, άρα ο περιορισμός του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων αποτελεί μονόδρομο για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους.