Νικήτας Ποθουλάκης, αντιπρόεδρος & CEO, Μπάρμπα Στάθης

Στις αρχές του 2025 ολοκληρώνεται το τρέχον τετραετές επενδυτικό πλάνο της Μπάρμπα Στάθης, συνολικού ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ (εκ των οποίων τα 7,7 εκατ. ευρώ φέτος), εστιάζοντας σε τρεις άξονες: αύξηση δυναμικότητας, αύξηση παραγωγικότητας και βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος. Όμως υπάρχει και μία άλλη, ακόμα μεγαλύτερη «επένδυση» που υλοποιεί η Μπάρμπα Στάθης τα τελευταία δύο χρόνια: είναι οι δαπάνες της εταιρείας για χρηματοδότηση προσφορών για τα προϊόντα της στο λιανεμπόριο, ώστε να ενισχύσει τους καταναλωτές σε μία δύσκολη περίοδο λόγω ακρίβειας. Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νικήτας Ποθουλάκης, παρουσιάζοντας τη μελέτη οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων της Μπάρμπα Στάθης στην Ελλάδα, πέρυσι η εταιρεία δαπάνησε 15 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση προσφορών και φέτος το ποσό αυτό αναμένεται να φτάσει τα 17 εκατ. ευρώ περίπου. Όπως άλλωστε ανέφερε, την ώρα που οι τιμές γενικά στον κλάδο των κατεψυγμένων κινούνται φέτος στο +1%, οι τιμές της Μπάρμπα Στάθης υποχωρούν κατά 3%, γεγονός βέβαια που συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας. Όσον αφορά στις πωλήσεις, πάντως, το εννεάμηνο κινήθηκε με αύξηση 2% σε όγκο και σε αξία σε σχέση με το εννιάμηνο του 2023 και για το σύνολο του έτους αναμένεται λίγο αυξημένος τζίρος και μειωμένα περιθώρια σε σχέση με το 2023.

Σύμφωνα με τη μελέτη που παρουσιάστηκε, η συνολική συνεισφορά της εταιρείας στο ΑΕΠ της χώρας για την πενταετία 2019-2023 εκτιμάται σε 507 εκατ. ευρώ και, για το ίδιο διάστημα, η συνολική επίδραση της εταιρείας στα δημόσια έσοδα, μέσω των φόρων και των εισφορών που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, εκτιμώνται στα 118 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, για κάθε μία άμεση θέση εργασίας που προσφέρει η Μπάρμπα Στάθης υποστηρίζονται τρεις επιπλέον θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία. Ο κ. Ποθουλάκης ανέφερε ότι η Μπάρμπα Στάθης επιθυμεί να «εξερευνήσει νέες γεωγραφίες», τόσο προϊοντικά, όσο και παραγωγικά. Συγκεκριμένα, αποκάλυψε ότι η εταιρεία αναζητά τοποθεσίες στην Ελλάδα, πέραν της Θεσσαλονίκης, όπου θα μπορούσε να δημιουργήσει παραγωγικές μονάδες που θα βρίσκονται κοντά σε καλλιέργειες, ώστε να μπορέσει να ενισχύσει περαιτέρω τη δυναμικότητά της.

Νέο λανσάρισμα
Ο ίδιος στάθηκε στην αναπτυσσόμενη τάση των plant-based προϊόντων, την οποία η Μπάρμπα Στάθης έχει «αγκαλιάσει» με πολλά προϊόντα της, αποσπώντας μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα σημαντικά μερίδια αγοράς. Μάλιστα, αποκάλυψε πως υπάρχουν συζητήσεις με μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις για την παραγωγή plant-based προϊόντων για λογαριασμό τους από την Μπάρμπα Στάθης, με πρώτη ύλη την πρωτεΐνη αρακά. Ένα τέτοιο προϊόν είναι και ο νέος κωδικός που μόλις κυκλοφόρησε και στην ελληνική αγορά: ο φυτικός γύρος με κλασικές πατάτες, που ήδη έχει τοποθετηθεί στα ράφια μεγάλων σούπερ μάρκετ, και σύντομα θα βρίσκεται και στον Σκλαβενίτη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter