Οι παραγωγοί του κινέζικου αλκοολούχου ποτού «baijiu» αναδιαμορφώνουν το έντονο αυτό ποτό για να προσελκύσουν ένα ευρύτερο κοινό, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτών των κοκτέιλ σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και το Λονδίνο, καθώς οι εγχώριες πωλήσεις επιβραδύνονται, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters.

Αναλυτικότερα, αν και οι πωλήσεις στην Κίνα συνεχίζουν να αυξάνονται, οι κορυφαίοι παραγωγοί baijiu όπως η Kweichow Moutai αντιμετωπίζουν πολύ πιο αργή ανάπτυξη σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι νεότερες γενιές επιλέγουν ολοένα και περισσότερο εναλλακτικές λύσεις αντί του «εθνικού ποτού» της χώρας. Σε μια προσπάθεια να βρουν νέες αγορές ανάπτυξης, ορισμένοι μεγάλοι παραγωγοί baijiu αρχίζουν για πρώτη φορά να το προωθούν στους δυτικούς καταναλωτές εκτός Κίνας.

Ωστόσο, το εν λόγω ποτό είναι ελάχιστα γνωστό στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί δυτικοί καταναλωτές θα πρέπει να μάθουν να εκτιμούν τη γεύση του.

Σύμφωνα με το Reuters, οι κινήσεις των κινεζικών εταιρειών να προωθήσουν το baijiu εκτός Κίνας αναμένεται να γίνουν πιο στοχευμένες, καθώς δυτικές εταιρείες ποτών όπως η Pernod Ricard και η Diageo επεκτείνονται σημαντικά στην αγορά της Κίνας, προσελκύοντας τους Κινέζους καταναλωτές ηλικίας 20 – 30 ετών, με ιρλανδικά και σκωτσέζικα ουίσκι.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά αλκοόλ στον κόσμο, κυρίως λόγω των πωλήσεων baijiu, που ανήλθαν περίπου στα 156 δισεκατομμύρια ευρώ μόνο στην Κίνα το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ερευνητικής εταιρείας Euromonitor.

Η εταιρεία διευκρινίζει ότι δεν παρακολουθεί τις πωλήσεις baijiu εκτός Κίνας, οι οποίες παραμένουν μικρές.

Πώς το «λευκό αλκοόλ» θα κερδίσει το κοινό εκτός Κίνας
Αναφορικά, πρόκειται για ένα παραδοσιακό κινέζικο ποτό, γνωστό και ως «λευκό αλκοόλ». Συνήθως έχει περιεκτικότητα σε αλκοόλ που κυμαίνεται μεταξύ 40% και 60%. Παρασκευάζεται κυρίως από σόργο, αν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλα δημητριακά για την παραγωγή του όπως σιτάρι, κριθάρι, κ.ά..

Σημειώνεται ότι η γεύση του baijiu διαφέρει σημαντικά ανάλογα με την περιοχή παραγωγής και τη μέθοδο απόσταξης. Κάποιες ποικιλίες έχουν γεύση που θυμίζει βότκα, ενώ άλλες μπορεί να έχουν γεύση που μοιάζει με… σάλτσα σόγιας.

Είναι πολύ δημοφιλές στην Κίνα και καταναλώνεται κυρίως σε κοινωνικές και επίσημες περιστάσεις, συχνά κατά τη διάρκεια παραδοσιακών γιορτών και δείπνων. Παρά την τεράστια δημοφιλία του στην Κίνα, το baijiu είναι σχετικά άγνωστο στις δυτικές χώρες.

Ωστόσο, οι Κινέζοι παραγωγοί προσπαθούν να το προωθήσουν σε διεθνείς αγορές, αναδιαμορφώνοντας το προϊόν με στόχο να «ταιριάξει» στις γεύσεις των δυτικών καταναλωτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter