Περισσότερο από 80 χρόνια τα μπαχαρικά της ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΤΗΣ δίνουν μία ποιοτική λύση στη νοικοκυρά για ασυναγώνιστη γεύση στο φαγητό και στα γλυκά της.
Περισσότερο από 80 χρόνια τα μπαχαρικά της ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΤΗΣ δίνουν μία ποιοτική λύση στη νοικοκυρά για ασυναγώνιστη γεύση στο φαγητό και στα γλυκά της.
Η ιστορία των μπαχαρικών της ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΤΗΣ ξεκινά πολύ νωρίς. Ήταν το 1920 όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στα ράφια των ελληνικών καταστημάτων. Όπως τονίζουν τα σημερινά στελέχη της εταιρείας, την εποχή εκείνη υπήρχε μεγάλη ανάγκη για ποιοτικά μπαχαρικά, καθώς το χύμα προϊόν είχε την απόλυτη κυριαρχία στην αγορά. Την ανάγκη αυτή εκπλήρωσαν τα νέα μπαχαρικά «Αφοι Γιώτης», τα οποία λανσαρίστηκαν σε πρωτοποριακή για την εποχή διάφανη συσκευασία.
Το 1973 ήταν χρονιά-σταθμός στην ιστορία της εταιρείας, καθώς η διοίκησή της αποφάσισε τη μετονομασία των συσκευασμένων μπαχαρικών που διακινούσε από «Αφοι Γιώτης» σε «Captain’s», μία απόφαση που ελήφθη με στόχο την ανανέωση του προϊόντος και τη βελτίωση της επικοινωνιακής πολιτικής για την προώθησή τους μέσω της δημιουργίας ενός νέου brand name. Τα αποτελέσματα γρήγορα δικαίωσαν την απόφαση αυτή. Όπως κατέδειξε πρόσφατη καταναλωτική έρευνα, το 94,5% των καταναλωτών γνωρίζουν την επωνυμία Captain’s.
Η αλλαγή δεν αφορούσε βέβαια μόνο την επωνυμία. Στο πλαίσιο της γενικής ανανέωσης του προϊόντος αποφασίστηκε το λανσάρισμα νέων, πρωτοποριακών συσκευασιών. Η πρώτη καινοτομία στο συγκεκριμένο τομέα ήταν η συσκευασία των μπαχαρικών σε πλαστικό κουτί, με δύο διαφορετικά ανοίγματα ανάλογα με τη ροή που επιθυμούσε ο καταναλωτής. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 αποφασίστηκε το λανσάρισμα των πρωτοποριακών για την εποχή γυάλινων συσκευασιών.
Τα Captain’s mix πρωτοπόρα στην αγορά
Το 1992 ήταν μία ακόμα σημαντική χρονιά για την πορεία της εταιρείας, καθώς τότε λανσαρίστηκαν τα πρώτα Captain’s mix, ένα πρωτοποριακό προϊόν που δημιούργησε μία νέα υποκατηγορία στο χώρο των μπαχαρικών. Πρόκειται για ένα φυσικό προϊόν χωρίς προσμείξεις άλλων συστατικών και συντηρητικών, που προσφέρει μία ολοκληρωμένη λύση για το καρύκευμα κάθε φαγητού, χωρίς να είναι αναγκαία η προσθήκη άλλων συστατικών. Στη σειρά Captain’s mix λανσαρίστηκαν αρχικά τρεις νέες γεύσεις. Η αποδοχή τους από τους καταναλωτές ήταν άμεση και τα Captain’s mix εξελίχθηκαν στα πιο επιτυχημένα προϊόντα του κλάδου.
Το 1999 η ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΤΗΣ διεύρυνε την ποικιλία των πιπεριών Captain’s με την προσθήκη τριών καινοτόμων προϊόντων, τα οποία γρήγορα αγαπήθηκαν από τις Ελληνίδες νοικοκυρές. Ειδικότερα λάνσαρε το σκορδοπίπερο (που συνδυάζει τη γεύση του σκόρδου με το πιπέρι), το λεμονοπίπερο (που συνδυάζει τη γεύση του λεμονιού με το πιπέρι) και το «καυτό» (ένα προϊόν που προσφέρει καυτή γεύση με δυνατό άρωμα). Η δημιουργία των τριών νέων προϊόντων έγινε μετά από μελέτη της ελληνικής κουζίνας και των αναγκών της σύγχρονης νοικοκυράς, η οποία επιζητά νέες λύσεις, βασισμένες σε φυσικές και αυθεντικές γεύσεις. Στις αρχές του 2002 η εταιρεία εισήγαγε στην αγορά τα αρωματικά φυτά Captain’s σε μικρή γυάλινη συσκευασία. Τα προϊόντα αυτά δημιουργήθηκαν προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη των σύγχρονων νοικοκυριών για αρωματικά φυτά σε σωστή ποσότητα και σε υγιεινή και ποιοτική συσκευασία. Το λανσάρισμά τους υποστηρίχθηκε με έντονη ραδιοφωνική καμπάνια.
Στα 82 χρόνια παρουσίας τους στην αγορά, τα μπαχαρικά Captain’s κατόρθωσαν να αποκτήσουν πιστό καταναλωτικό κοινό, προσφέροντας ποιοτικά ελεγμένα προϊόντα. Σύμφωνα με έρευνα της ICAP, τα μπαχαρικά Captain’s κατέχουν στην αγορά μερίδιο ύψους 55%, ενώ οι πωλήσεις τους είναι συνεχώς αυξητικές. Σήμερα η γκάμα των μπαχαρικών Captain’s περιλαμβάνει 35 διαφορετικές γεύσεις, από τις οποίες οι 15 είναι Captain’s mix και οι 20 κλασικές. Διατίθενται σε 120 διαφορετικές συσκευασίες: φακελάκια, πλαστικές και γυάλινες συσκευασίες. Η εταιρεία εισάγει την πρώτη ύλη, την οποία επεξεργάζεται και συσκευάζει στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στο Μενίδι.
Σταθερά υψηλές οι πωλήσεις μπαχαρικών
Η αγορά των μπαχαρικών στην Ελλάδα είναι κατακερματισμένη. Τα προϊόντα της κατηγορίας εκτός από τα καταστήματα λιανικής κατευθύνονται –κυρίως σε μορφή χύμα– προς τη βιομηχανία, τη ζαχαροπλαστική, το catering κτλ. Γι αυτό δεν υπάρχουν μετρήσεις σχετικά με το συνολικό μέγεθος της αγοράς, αλλά μόνο για το μέγεθος της εισαγόμενης πρώτης ύλης. Ωστόσο εκτιμάται ότι η ελληνική αγορά των μπαχαρικών παραμένει σταθερή τα τελευταία χρόνια και δεν παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις. Αντίθετα στην Ευρώπη καταγράφηκαν αυξητικές τάσεις στην κατανάλωση μπαχαρικών το περασμένο έτος, της τάξης του 3%-4%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στην τάση των καταναλωτών να δοκιμάζουν νέες, εξωτικές γεύσεις από την Ανατολή. Πάντως στην Ελλάδα η κατά κεφαλή κατανάλωση μπαχαρικών παραδοσιακά είναι σε επίπεδο πολύ υψηλότερου του μέσου ευρωπαϊκού. «Βασιλιάς» των μπαχαρικών στη χώρα μας είναι το πιπέρι, η κανέλα και η ρίγανη, ενώ ανάλογα με την εποχή –κυρίως τις περιόδους των Χριστουγέννων και του Πάσχα– έχουν την «τιμητική» τους και διαφορετικά είδη μπαχαρικών.
Έντονη διαφημιστική προβολή
Η επικοινωνιακή πολιτική της ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΤΗΣ για τη στήριξη των προϊόντων της είναι συνεχής, ιδιαίτερα από το 1973, όταν άλλαξε η επωνυμία των προϊόντων. Η πολιτική προώθησης των πωλήσεων που εφαρμόζει η εταιρεία περιλαμβάνει τη στήριξη του brand name Captain’s εντός και εκτός των καταστημάτων. Η διαφήμιση εκτός των καταστημάτων γίνεται με σποτ στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, καθώς και με καταχωρίσεις στον Τύπο. Η διαφημιστική δαπάνη ξεπερνά τις 350.000 ευρώ ετησίως. Εντός των καταστημάτων τα μπαχαρικά Captain’s υποστηρίζονται με προβολές: μεταξύ άλλων μοιράζονται στους καταναλωτές έντυπα με συνταγές, όπου δίνονται συμβουλές για τη χρήση των μπαχαρικών, ενώ πραγματοποιούνται και προωθητικές ενέργειες από κοινού με άλλα brand names, ανάλογα με την εποχή. Παρά την επιτυχία των Captain’s, η εταιρεία επενδύει συνεχώς στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατηγορία των mix, αλλά και στη δημιουργία νέων προϊόντων.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ : ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΤΗΣ ΑΕΒΕ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Αγίου Σωτήρος 100, Αχαρναί
ΤΗΛ: 010/24.63.441 FAX: 010/24.65.896