Η έξυπνη ομολογουμένως διαφημιστική καμπάνια, με την παρουσίαση αρχικά της «νυχτερίδας» και στη συνέχεια του brand, το έκανε γνωστό όχι μόνο στους φίλους του ποτού και της νυχτερινής διασκέδασης, αλλά σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Σήμερα έχει σε μεγάλο βαθμό ταυτίσει το όνομά του με ολόκληρη την κατηγορία. Πρόκειται για το Bacardi Rum, το Νο 1 ποτό σε πωλήσεις στον κόσμο, με περίπου 20 εκατ. 9λιτρα κιβώτια. Το εμπορικό του σήμα συγκαταλέγεται μέσα στα μεγαλύτερης αξίας σήματα παγκοσμίως.
Η έξυπνη ομολογουμένως διαφημιστική καμπάνια, με την παρουσίαση αρχικά της "νυχτερίδας" και στη συνέχεια του brand, το έκανε γνωστό όχι μόνο στους φίλους του ποτού και της νυχτερινής διασκέδασης, αλλά σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Σήμερα έχει σε μεγάλο βαθμό ταυτίσει το όνομά του με ολόκληρη την κατηγορία. Πρόκειται για το Bacardi Rum, το Νο 1 ποτό σε πωλήσεις στον κόσμο, με περίπου 20 εκατ. 9λιτρα κιβώτια. Το εμπορικό του σήμα συγκαταλέγεται μέσα στα μεγαλύτερης αξίας σήματα παγκοσμίως.
Στην Ελλάδα είναι το Νο 1 λευκό ποτό με παρουσία στην ελληνική αγορά από τη δεκαετία του 1960. Η μεγάλη του ανάπτυξη πραγματοποιήθηκε όμως στη δεκαετία του 1990, όταν άρχισε να υποστηρίζεται έντονα με διαφήμιση και ένα εκτεταμένο πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών στον καταναλωτή.
Η επένδυση πίσω από το προϊόν τα τελευταία χρόνια μπορεί να συγκριθεί με αυτή των 3-4 μεγαλύτερων ουίσκι στην Ελλάδα. Το Bacardi, συνώνυμο με την κατηγορία του ρούμι, είναι το προϊόν με τη μεγαλύτερη επώνυμη ζήτηση ανάμεσα στα λευκά ποτά, που αποτελούν τμήμα της αγοράς των αλκοολούχων ποτών. Πρόκειται για μία αγορά (ειδικότερα αυτή των εισαγόμενων), που γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 έως και τα μέσα της δεκαετίας του 1990 στη χώρα μας, εκτοπίζοντας τα παραδοσιακά ελληνικά αλκοολούχα ποτά, όπως το ούζο, αλλά και άλλα, όπως το λικέρ, το μπράντι, κ.λπ.
Αλλαγή μορφής διασκέδασης
Οι κατηγορίες που αναπτύχθηκαν περισσότερο ήταν αυτές του ουίσκι και των λευκών ποτών. Μία ανάπτυξη που συνδέθηκε και με τις αλλαγές που παρουσιάστηκαν στις μορφές νυκτερινής διασκέδασης των νεοελλήνων (ανάπτυξη των μπαρ, κ.λπ.), η οποία, όπως ήταν φυσικό, έδωσε ώθηση και στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Ωστόσο, από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, η συνολική αγορά των αλκοολούχων ποτών στη χώρα μας είναι ελαφρώς πτωτική. Το ουίσκι παρ' όλα αυτά εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα, καθώς κατέχει το 45% της συνολικής αγοράς. Η μόνη κατηγορία που εξακολουθεί να αναπτύσσεται είναι αυτή των λευκών ποτών, που περιλαμβάνει τη βότκα, το ρούμι, το τζιν και την τεκίλα. Η αγορά των λευκών ποτών αποτελεί το 15% περίπου της συνολικής.
Τα αλκοολούχα αναψυκτικά
Μία ακόμη κατηγορία που αναπτύσσεται ραγδαία είναι και η νεοσύστατη των RTDs (αλκοολούχα αναψυκτικά), η οποία από το 1997 που δημιουργήθηκε υπερδεκαπλασίασε τον όγκο της, με συνεχή λανσαρίσματα νέων προϊόντων.
Στο πλαίσιο αυτό, η Bacardi Hellas, που ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1998, ανέλαβε να προωθήσει περαιτέρω το brand name στην ελληνική αγορά, καθώς επίσης και τα υπόλοιπα προϊόντα που διακινεί όπως το Martini, το Dewar's, το Bacardi Rigo, το Grand marnier, Bombay Sapphire κ.ά., τα οποία χαρακτηρίζονται από μία έντονη παρουσία -ειδικά στους χώρους νυχτερινής διασκέδασης- και ζήτηση από πιστούς καταναλωτές. Η εταιρεία στοχεύει στην περαιτέρω εδραίωση των προϊόντων της στην ελληνική αγορά, μέσω της δημιουργίας και διαφύλαξης μιας υψηλής εικόνας για τα υπάρχοντα προϊόντα και τη δημιουργία νέων, που θα ανταποκρίνονται πλήρως στις σύγχρονες ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή και στις τάσεις της αγοράς.
Η έρευνα καταναλωτή
Στην κατεύθυνση υλοποίησης του στόχου αυτού, ένα σημαντικό μέρος των πόρων της εταιρείας κατευθύνεται κάθε χρόνο στην έρευνα καταναλωτή.
Παράλληλα, υλοποιεί μία δυναμική επικοινωνιακή στρατηγική, με στόχο να εδραιώσει και αναπτύξει περαιτέρω τη θέση του. Έχοντας σαν σλόγκαν το “Καταναλώνεται με πάθος από το 1862”, το Bacardi επικοινωνεί τα τελευταία χρόνια συστηματικά το “πάθος για ζωή”. Χρησιμοποιώντας σαν αιχμή του επικοινωνιακού του δόρατος τη νυχτερίδα -το διάσημο πλέον και δυναμικό σύμβολό του- έχει χτίσει μία εξαιρετικά συμπαγή εικόνα, με θεμέλιους λίθους τη μοναδική του παράδοση, τη θρυλική του ιστορία και το ζεστό λατινικό ταμπεραμέντο του. Με υψηλά στάνταρντ παραγωγής σε όλες τις διαφημιστικές του ταινίες, το Bacardi στοχεύει να οριοθετεί συνεχώς την ξεχωριστή προϊόντική του ταυτότητα και τις μοναδικές διαχρονικές του αξίες.
Στα σούπερ μάρκετ
Ταυτόχρονα, αν και κατεξοχήν δίνει έμφαση στην αγορά της νυχτερινής διασκέδασης, τα τελευταία χρόνια είναι παρόν και στο κανάλι της λιανικής, σαν ένα ηγετικό προϊόν στην κατηγορία των λευκών ποτών. Έτσι κάθε χρόνο προχωρεί σε προωθητικές ενέργειες που στόχο έχουν να κάνουν έντονη και την παρουσία του στο ράφι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και να προσφέρει “προστιθέμενη αξία” στον καταναλωτή.
Τέλος, με στόχο την ανάπτυξή του και την κάλυψη των νέων τάσεων, η Bacardi Hellas προχώρησε στη δημιουργία νέων προϊόντων όπως το Βacardi 8 ετών και το Bacardi Rigo, προϊόντα που αποτελούν εγγύηση για μια επιτυχημένη πορεία και στο μέλλον.
BACARDI: Η ιστορία μιας χώρας… κλεισμένη σ' ένα μπουκάλι
Τη δεκαετία του 1830, ο Don Facundo Bacardi, έμπορος ποτών από την Ισπανία, θα περάσει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού στο Σαντιάγκο της Κούβας, μαζί με την οικογένειά του αναζητώντας νέες επαγγελματικές δραστηριότητες. Εκεί ανακαλύπτει το ρούμι – το τοπικό ποτό της Κούβας το οποίο όμως ήταν πολύ χαμηλής ποιότητας – και βάζει σκοπό της ζωής του να δημιουργήσει το καλύτερο ρούμι στον κόσμο.
Το ανήσυχο πνεύμα του και ο ενθουσιασμός του θα τον οδηγήσουν στην ανακάλυψη της ιδανικής συνταγής το 1862. Συνταγή που ακόμα και σήμερα διατηρείται μυστική μέσα στην οικογένεια Bacardi.
Το απόσταγμα που τελικά δημιούργησε τον δικαίωσε και ο Don Facundo του χάρισε το όνομα Bacardi. Κι επειδή η ποιότητα ήταν πρωταρχικό μέλημα του Don Facundo Bacardi, ο ίδιος υπέγραφε ως προσωπική εγγύηση ποιότητας ένα προς ένα όλα τα μπουκάλια του. Σήμερα η ίδια αυτή υπογραφή κοσμεί τα μπουκάλια του Bacardi rum, πιστοποιώντας ότι το περιεχόμενο διατηρεί αναλλοίωτο το όραμα ποιότητας του εμπνευστή του.
Εκτός από την υπογραφή του Don Facundo, η ετικέτα του Bacardi rum κοσμείται από το οικόσημο της Ισπανικής Βασιλικής Αυλής (αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης), καθώς και από ένα σύμβολο που μέχρι σήμερα ακολουθεί κάθε φιάλη Bacardi rum από το 1862, η διάσημη πλέον νυχτερίδα.
Το λογότυπο του Bacardi είναι από τα 10 μεγαλύτερης αξίας λογότυπα στον κόσμο μαζί με αυτά της Coca Cola και των τσιγάρων Marlboro.
Τη δεκαετία του ‘60 το Bacardi rum έγινε το αγαπημένο ποτό της νεολαίας, που το ανέδειξε σε όλο τον κόσμο που γυρνούσε την πλάτη στα παραδοσιακά ποτά. Στη δεκαετία του '70 το Bacardi γίνεται το πρώτο σε κατανάλωση ποτό στις ΗΠΑ, ενώ στη δεκαετία του '80 είναι πια αδιαμφισβήτητα το Νο 1 ποτό σε όλο τον κόσμο. Το Bacardi αρχίζει να παρουσιάζει και νέα προϊόντα μπαίνοντας δυναμικά στη δεκαετία του '90.
Πρόσφατα λάνσαρε το Bacardi & Anos, ένα εξαιρετικό σε γεύση και άρωμα ρούμι, παλαιωμένο για 8 χρόνια, μοναδικό σε όλο τον κόσμο. Το Bacardi & Anos βασίζεται σε μια προσωπική συνταγή τoυ Don Facundo Bacardi, που αρχικά προοριζόταν αποκλειστικά για τα μέλη της οικογένειας Bacardi. Διατίθεται σε επιλεγμένα ποιοτικά σημεία πώλησης και απευθύνεται στους απαιτητικούς “πότες” που επιζητούν να απολαύσουν κάτι μοναδικό.
Σήμερα το Bacardi είναι το Νο 1 ποτό σε πωλήσεις στον κόσμο. Μια επιτυχία που έχει βασιστεί στην “καρδιά” του ποτού, την υψηλή και πάντα σταθερή ποιότητά του, αφού και οι έξι γενιές της οικογένειας Bacardi διατήρησαν αναλλοίωτη την αρχική μυστική συνταγή του. Είναι το μοναδικό λευκό ποτό που ωριμάζει σε δρύινα βαρέλια, ενώ φιλτράρεται διπλά μέσα από ξυλοκάρβουνο, για να αποκτήσει η γεύση του περισσότερη απαλότητα και πλουσιότερο χαρακτήρα. Μια γεύση που χαρίζει πολλούς τρόπους κατανάλωσης σε long drinks ή πολύπλοκα cocktails
TAYTOTHTA ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
BACARDI ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : 19ο χλμ ΑΘΗΝΩΝ – ΛΑΜΙΑΣ 146 71 ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ
ΤΗΛ.: (01) 81.90.500
FAX.: (01) 81.30.200
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ : ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΗΣ