Έτοιμη να «αλώσει» τις γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με μικρά σημεία πώλησης είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς η διοίκησή της θεωρεί ότι η ανάπτυξη της οργανωμένης λιανικής είναι «κρυμμένη» ακόμη και στα στενά των δύο μεγάλων πόλεων.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία ενός δικτύου πολύ μικρών καταστημάτων, που δεν θα ξεπερνούν σε έκταση τα 100-120 τ.μ., με την επωνυμία ΑΒ Shop & Go. Η διοίκησή της επαναφέρει το εν λόγω brand, θεωρώντας ότι ταιριάζει στη στρατηγική της διείσδυσης στις γειτονιές, με τη διαφορά, όμως, ότι τώρα θα το χρησιμοποιεί κυρίως για εταιρικά κι όχι για franchise καταστήματα, όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα.

Πρόκειται για σημεία πώλησης που, μην έχοντας αποθήκες, θα τροφοδοτούνται καθημερινά, θα διαθέτουν τα άκρως απαραίτητα προϊόντα για το νοικοκυριό και θα απασχολούν προσωπικό τεσσάρων ατόμων. Ο σχεδιασμός της ΑΒ Βασιλόπουλος προβλέπει ότι σε βάθος χρόνου το δίκτυο των ΑΒ Shop & Go θα αριθμεί περίπου 100 καταστήματα, που θα εδρεύουν στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

ημειώνουμε ότι οι άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας αποκλείσθηκαν, καθώς κρίθηκε οικονομικά ασύμφορη η καθημερινή τροφοδοσία αυτών των καταστημάτων. Παράγοντες της ΑΒ Βασιλόπουλος σημειώνουν ότι η λειτουργία των AB Shop & Go θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη των πωλήσεων, αλλά και στην επέκταση του δικτύου της εταιρείας, η οποία με βάσει και τον τελευταίο σχεδιασμό του ομίλου το 2020 θα αριθμεί περί τα 400 καταστήματα μόνο στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Εφόσον δε προστεθεί το δυναμικό του ομίλου στα νησιά, το δίκτυο της ΑΒ εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τα 600 σημεία πώλησης. Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του ομίλου δεν αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγορών, αν και, όπως σημειώνουν στελέχη του, το διάστημα αυτό η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν συνομιλεί με κανέναν από τους ανταγωνιστές της για τέτοια ενδεχόμενα.

Μερίδιο 21% ως τα τέλη του χρόνου Ανεξαρτήτως των προαναφερόμενων, η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις στην ανάπτυξη του δικτύου της, έχοντας στο πρόγραμμά της τη δημιουργία τουλάχιστον 10 νέων εταιρικών καταστημάτων ανά έτος. Σε συνδυασμό με τις δαπάνες της για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της ή άλλους σκοπούς, τα κεφάλαια που διαθέτει κατ’ έτος φθάνουν τα 100 εκατ. ευρώ.

Όπως σημειώνεται από τη διοίκησή της, ένα σημαντικό μέρος των κεφαλαίων διατίθεται, προκειμένου η αλυσίδα να καταστεί περισσότερο ανταγωνιστική και παραγωγική και οι απασχολούμενοι σε αυτήν πιο αποδοτικοί. Η εταιρεία, με την ανάπτυξη των νέων σημείων πώλησης, πέρα από την κάλυψη των αναγκών σε περιοχές όπου ήδη έχει παρουσία, θα επεκταθεί σε 10 αστικά κέντρα της χώρας, όπου
ως τώρα δεν δραστηριοποιούνται μονάδες της επωνυμίας της.

«Σύμφωνα με τη στρατηγική μας, αλλά και τη δυνατότητα που έχουμε να αναπτύσσουμε διαφορετικά format καταστημάτων, γρήγορα θα μπορέσουμε να βρεθούμε παντού διασφαλίζοντας, παράλληλα, ότι ανεξάρτητα από την πορεία των λιανικών πωλήσεων η ΑΒ Βασιλόπουλος θα μπορεί σε ετήσια βάση να αυξάνει το μερίδιό της στην αγορά τουλάχιστον κατά μία ποσοστιαία μονάδα» μας επισήμανε ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, αντιπρόεδρος της Delhaize. Πρόσθεσε δε ότι φέτος ο στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι να αυξήσει το μερίδιό της στην εγχώρια κλαδική αγορά στο 21%, από 19,5% το 2011.