Ψηλά στην ατζέντα των επενδύσεων του ομίλου Delhaize βρίσκεται η Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπου η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέχει κεντρικό ρόλο, λόγω της ισχυρής της θέσης στην εγχώρια αγορά αλλά και της ευθύνης που έχει για έξι εθνικές αγορές, στις οποίες ασκεί το management. Η πορεία της αλυσίδας στην Ελλάδα συνεχίζεται ανοδική, με τις εκτιμήσεις της να μιλούν για αύξηση τζίρου κατά 4% – 5% και για μερίδιο που διαμορφώνεται στο 21%.

Στη Σερβία, πέρυσι και φέτος ο όμιλος επένδυσε περί τα 55 εκατ. ευρώ για την αναμόρφωση των καταστημάτων Maxi, της αλυσίδας που εξαγόρασε σχετικά πρόσφατα, ενώ στα πλάνα του ομίλου, πέρα από την παρουσία του που έχει ήδη σε Ρουμανία, Βοσνία, Μαυροβούνιο, Βουλγαρία και Αλβανία, περιλαμβάνεται το ενδεχόμενο επέκτασής του στην Τουρκία, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να αναλαμβάνει και σε αυτή την περίπτωση την ευθύνη του management.

Στην Ελλάδα, ο βελγικός όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει το 2013 περί τα 80 με 100 εκατ. ευρώ, όταν και το 2012 διατέθηκαν ανάλογα κεφάλαια, ενώ θα πρέπει να τονιστεί ότι η θυγατρική εταιρεία προέβη το καλοκαίρι σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 150 εκατ. ευρώ, ποσό που, όπως δήλωσε η διοίκησή της στο σελφ σέρβις, κατά το μεγαλύτερο μέρος του διατέθηκε προς ενίσχυση της ρευστότητας της αλυσίδας. Στο μεταξύ, εφόσον κριθεί σκόπιμο, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ενισχυθεί από τη μητρική και με νέα κεφάλαια, δεδομένου ότι ο όμιλος Delhaize στα μέσα Νοεμβρίου προέβη σε νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, κατά περίπου 400 εκατ. ευρώ. Το πιθανότερο είναι ότι η θυγατρική στην Ελλάδα θα ενισχυθεί εκ νέου κεφαλαιακά στην περίπτωση που αποφασίσει κάποια νέα εξαγορά.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η αλυσίδα έχει βρεθεί το τελευταίο διάστημα αρκετές φορές σε διαβουλεύσεις με τρίτες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς τους, ωστόσο δεν κατέληξε σε κάποια συμφωνία καθότι στις περισσότερες των περιπτώσεων υπήρξε διαφωνία σε ό,τι αφορά το τίμημα της εξαγοράς. «Στην πλειονότητά τους οι επιχειρηματίες στην Ελλάδα δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί την κρισιμότητα της περιόδου και, κυρίως, δεν μπορούν να αποτιμήσουν με πραγματικούς όρους αγοράς τις αξίες των εταιρειών τους, με αποτέλεσμα και να μην καταλήγουν σε συμφωνίες πώλησης αλλά και να εγκλωβίζονται περισσότερο στη δίνη της κρίσης», δήλωσε παράγοντας της αλυσίδας στο σελφ σέρβις.

Μένοντας στο ζήτημα των επενδύσεων, σημαντικά κρίνονται τα κεφάλαια που απορροφούν τα πληροφοριακά συστήματα  υποδομής, ενώ η προσοχή της αλυσίδας παραμένει εστιασμένη στα δίκτυα πωλήσεων, όπου η χρονιά κλείνει φέτος με 266 καταστήματα, εκ των οποίων τα 51 ιδρύθηκαν εντός της διετίας 2011 – 2012. Το 2012 η εταιρεία εκτιμά ότι θα κλείσει με αύξηση τζίρου κατά 4% – 5%, με το μερίδιό της άνω του 21% και με καθαρό αποτέλεσμα για μια ακόμη χρονιά θετικό, κοντά στα επίπεδα του 2011. Η αδιάκοπα ανοδική πορεία της αλυσίδας σε μια αγορά, η οποία πλήττεται από την ύφεση και τη μειωμένη κατανάλωση (που πλέον κινείται σε μέσα επίπεδα στο -5,8% σε όγκο και στο -6,2% σε αξία), της δίνει τη δυνατότητα να αυξάνει τη συμμετοχή της στον συνολικό τζίρο του κλάδου. Η ΑΒ Βασιλόπουλος εκτιμά ότι θα παραμείνει σε αναπτυξιακή τροχιά και το 2013.

Η περαιτέρω επέκταση του δικτύου της με νέα σημεία πώλησης αλλά και η σταδιακή ανάπτυξη του νέου concept, των convenience Shop & Go, εκτιμάται ότι θα της προσδώσει νέο τζίρο, ικανό να περιορίσει τις όποιες απώλειες καταγράφουν άλλα σημεία πώλησης του δικτύου λόγω των επιπτώσεων της εντεινόμενης ύφεσης, που γίνονται αισθητές πλέον και στο λιανεμπόριο τροφίμων. Σημειώνεται ότι το 2012 η αλυσίδα είχε αύξηση επισκέψεων στα καταστήματά της, αύξηση πραγματικών πελατών, αλλά μείωση της αξίας του καλαθιού αγορών κατά περίπου 7%. αφού, ως γνωστόν, έχει αλλάξει το μίγμα προϊόντων (με αυξημένη συμμετοχή και των προϊόντων ετικέτας λιανεμπορίου). Η ΑΒ είναι μεταξύ των 5 εταιρειών με την μεγαλύτερη καταβολή φόρων στο ελληνικό δημόσιο (140 εκατ. ευρώ το 2011), ενώ, βάσει των πωλήσεών της, συμμετέχει στο ΑΕΠ της χώρας κατά 0,756%.Έμφαση στην ελληνική παραγωγήΟ όμιλος πραγματοποιεί μια συστηματική προσπάθεια προσθήκης στα ράφια των καταστημάτων του προϊόντων από Έλληνες παραγωγούς.

Παράλληλα, όπως τονίσθηκε και στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποίησε η ΑΒ Βασιλόπουλος στα τέλη Νοεμβρίου με παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών του, 3.000 προϊόντα ελληνικής παραγωγής εξάγονται μέσω του διεθνούς δικτύου του ομίλου Delhaize, γνωρίζοντας την αναγνώριση σε πολλές αγορές εκτός συνόρων, γεγονός που αποδεικνύεται από την αύξηση των εξαγωγών της ΑΒ μεταξύ 2010 και 2011 κατά 65,5%. Ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, διευθύνων σύμβουλος Νοτιοανατολικής Ευρώπης της ΑΒ Βασιλόπουλος και εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Delhaize, υπογράμμισε: «Η ΑΒ Βασιλόπουλος θα συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση παρά το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, περήφανη για τον τοπικό ης χαρακτήρα, για τη στήριξη των Ελλήνων παραγωγών, της ελληνικής αγοράς και της ελληνικής κοινωνίας. Η υποστήριξη των παραγωγών δεν είναι ένα τέχνασμα των καιρών αλλά συστηματική προτεραιότητα της ΑΒ εδώ και 7 δεκαετίες. Σε όλη τη διάρκεια της πορείας της, η ΑΒ εδώ και 73 χρόνια δημιουργεί στην Ελλάδα αξία, θέσεις απασχόλησης, επενδύσεις, και όλα αυτά πάντα με υπευθυνότητα απέναντι στον καταναλωτή και την κοινωνία».