Άμυνα, ώστε να περιορίσει τις πιέσεις του ανταγωνισμού της και ειδικότερα του δικτύου της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, «παίζει» η ΑΒ Βασιλόπουλος, ευελπιστώντας ότι στο κλείσιμο του έτους δεν θα μετρήσει απώλειες εσόδων. Στόχος της είναι ο φετινός της τζίρος να κυμανθεί στο επίπεδο των 2,17 δισ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, βάσει και των τελευταίων στοιχείων η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρεί σταθερά τα έσοδά της, καταγράφοντας, παράλληλα, εσωτερικό πληθωρισμό 2%. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο τζίρος της εταιρείας σε συγκρίσιμη βάση κινείται, ωστόσο, ανοδικά κατά δύο ή τρεις ποσοστιαίες μονάδες έναντι των επιδόσεων του 2015, χρονιάς κατά την οποία η εξέλιξη των μεριδίων αγοράς και των πωλήσεων ήταν ομαλή, δεδομένου ότι η Μαρινόπουλος δεν είχε ακόμη εμφανίσει συμπτώματα κατάρρευσης. Υπενθυμίζεται ότι βάσει στοιχείων έρευνας, η ΑΒ Βασιλόπουλος κέρδισε το 42% των πωλήσεων του δικτύου της Μαρινόπουλος, επομένως σήμερα είναι η αλυσίδα που δέχεται τις περισσότερες πιέσεις από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη υπό την οποία έχουν αναβιώσει οι εμπορικές μονάδες που ανήκαν στην Μαρινόπουλος.

Όσο για την κερδοφορία της εταιρείας το τρέχον έτους είναι νωρίς να γίνουν εκτιμήσεις, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο το πού θα κλείσει τελικά ο τζίρος της, ενώ πρέπει να υπολογιστούν και οι επιδράσεις της πολιτικής τιμών που ασκεί τους τελευταίους μήνες η αλυσίδα, η οποία, μάλιστα, είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει και νέες επιθετικές προωθητικές ενέργειες πέραν της «βροχής των έξι ευρώ».

Πάντως, κύκλοι της ΑΒ Βασιλόπουλος, που δεν θέλησαν να σχολιάσουν όλα τα προαναφερόμενα, δηλώνουν στο σελφ σέρβις ότι η αγορά, όπως και η ίδια η αλυσίδα, θα «κάνουν ταμείο» τον Ιούνιο του 2018, οπότε θα κλείσει ο πρώτος γεμάτος χρόνος από την αναβίωση των καταστημάτων που ανήκαν στη Μαρινόπουλος υπό το σήμα της Σκλαβενίτης. Τότε η οργανωμένη λιανική αναμένεται, άλλωστε, ότι θα εμφανίσει τα πρώτα σημάδια εξισορρόπησης μετά τη μεγάλη αλλαγή.

ΈΜΦΑΣΗ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΣΤΟ ΕΞΗΣ
Αξίζει, στο μεταξύ, να σημειωθεί ότι κατά τη διετία 2015-2016 η ΑΒ Βασιλόπουλος ενίσχυσε το δίκτυο των καταστημάτων της με περισσότερες από 70 νέες εμπορικές μονάδες. Φέτος το επενδυτικό της πλάνο προβλέπει τη λειτουργία των περισσότερων νέων καταστημάτων της κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα, το αμέσως επόμενο διάστημα έχει προγραμματιστεί η λειτουργία δύο νέων της cash & carry, έξι εταιρικών καταστημάτων λιανικής και ενός σούπερ μάρκετ με το σύστημα franchise. Το 2018 και 2019 η αλυσίδα θα δώσει έμφαση στην ανάπτυξη των πολύ μικρών καταστημάτων στην πρωτεύουσα, λειτουργώντας ανά έτος περί τα 20 τέτοια.

Το κεφάλαιο που σχεδιάζει να επενδύσει φέτος η ΑΒ Βασιλόπουλος για την επέκταση του δικτύου της και τις ανακαινίσεις παλαιότερων σε λειτουργία καταστημάτων της υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 70 εκατ. ευρώ. Εφόσον, όμως, εξελιχθεί εντός του έτους το σχέδιο για την οργάνωση του νέου κέντρου logistic της ΑΒ Βασιλόπουλος, το προς επένδυση κεφάλαιό της θα προσαυξηθεί κατά 15 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πηγές του σελφ σέρβις, η νέα αποθήκη της εταιρείας θα καλύπτει τις ανάγκες διακίνησης της αλυσίδας τόσο στα προϊόντα ξηρού φορτίου όσο και στα νωπά. Το προς οργάνωση κέντρο αποθηκών θα εδρεύει στην Αθήνα και θα είναι το τρίτο της εταιρείας στην πρωτεύουσα, μετά τα αντίστοιχα στα Νεόφυτα και τη Μάντρα Αττικής.