Θετικό αναμένεται το αποτύπωμα του 2021 στις πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος. Οι έκτακτες συνθήκες, λόγω πανδημίας, με τη γενικότερη ώθηση που έδωσαν στο συνολικό τζίρο της αγοράς, οι αναβαθμίσεις των καταστημάτων της και η εγκαινίαση της λειτουργίας νέων, που θα φθάσουν φέτος περίπου τα 25, αλλά και το e-shop της εταιρείας εξασφαλίζουν ανοδική τάση στα έσοδά της.

H διοίκηση της εταιρείας, δεσμευόμενη από τη μητρική της AholdDelhaize, αποφεύγει να δώσει συγκεκριμένο στίγμα για την εξέλιξη των πωλήσεων του 2020. Ωστόσο, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος «βλέπει» φέτος αυξημένα τα μεγέθη της. Σε αυτό συμβάλλει και η έκρηξη της ζήτησης μέσω του e-shop, το οποίο εξελίσσεται φέτος με ανάπτυξη 150% έναντι του 2019, με συμμετοχή στον ετήσιο τζίρο της αλυσίδας κοντά στο 2% έναντι 0,5% προ της κρίσης στη δημόσια υγεία. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το ψηφιακό κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος θα τζιράρει φέτος κατ’ ελάχιστο 40 εκατ. ευρώ. Εκλαμβάνοντας μάλιστα ως δεδομένο ότι οι online πωλήσεις θα εξακολουθήσουν να αυξάνουν το μερίδιό τους τα επόμενα χρόνια, αν και όχι με το ρυθμό του 2020, η ΑΒ Βασιλόπουλος επιμένει επενδυτικά στον τομέα. Ήδη έθεσε σε λειτουργία το πρώτο Home Shop Center της εταιρείας στην Αττική και, όπως αναφέρουν στελέχη της, πλέον «έχουν θεραπευτεί όλες οι παιδικές του ασθένειες», οπότε η μονάδα ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες της ζήτησης. Σύμφωνα με τη σχετική επίσημη ανακοίνωση, η επένδυση στο Home Shop Center φθάνει ήδη τα 10 εκατ. ευρώ και αναμένεται να τα ξεπεράσει. Εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες στην Αττική, ενώ διαθέτει ποικιλία 11.000 προϊόντων, μια ποικιλία που καθημερινά εμπλουτίζεται. Απασχολεί 260 νέους εργαζόμενους, που αναμένεται να γίνουν 400.

Σχέδια για μια δεύτερη ανάλογη μονάδα υπάρχουν στον ορίζοντα, αλλά δεν αναμένεται να υλοποιηθούν άμεσα. Σε αυτή τη φάση η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος θεωρεί ότι οι υπάρχουσες υποδομές (ένα Home Shop Center, 26 καταστήματα διανομής και 60 ΑΒ collect points), σε συνδυασμό με τη συνεργασία της με το delivery.gr, επαρκούν για να καλύψουν τη σημερινή και ως ένα βαθμό τη μελλοντική ζήτηση.

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας, φέτος θα ενισχυθεί με επτά έως οκτώ νέα εταιρικά σούπερ μάρκετ και 15-20 franchise. Ο τελικός απολογισμός των νέων καταστημάτων της χρονιάς θα γίνει στο τέλος του έτους, καθώς στις αρχές του Δεκεμβρίου δεν ήταν ακόμα ξεκάθαρο πόσα από τα νέα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας θα προλάβαιναν τελικά να ανοίξουν τις πόρτες τους στο κοινό μέχρι την τελευταία ημέρα του χρόνου.

Επενδυτικά η ΑΒ Βασιλόπουλος θα έχει διαθέσει φέτος ως το τέλος του χρόνου συνολικά 50-55 εκατ. ευρώ, ενώ το 2021 προβλέπει τη διάθεση ακόμη 50 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του επενδυτικού κεφαλαίου θα διατεθεί στην επέκταση του δικτύου της εταιρείας και στις ανακαινίσεις παλιότερων καταστημάτων της. Οι επενδύσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος φαίνεται πως αποδίδουν. Έτσι, η διοίκησή της αισιοδοξεί ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει εντός του πλαισίου των αναθεωρημένων –μετά το ξέσπασμα της πανδημίας– στόχων της. Όπως σημειώνουν στελέχη της, τα πρώτα μηνύματα τον Δεκέμβριο ήταν θετικά. Ωστόσο, κανείς δεν γνωρίζει πώς θα συμπεριφερθεί αγοραστικά το καταναλωτικό κοινό τις δύο εβδομάδες των εορτών, λόγω των περιοριστικών μέτρων που παραμένουν σε ισχύ, αλλά και του άσχημου ψυχολογικού κλίματος –κυρίως του διάχυτου φόβου για την εξάπλωση του ιού.

Η πρώτη σκέψη που γίνεται είναι ότι ο μεγάλος όγκος των πωλήσεων δεν θα συγκεντρωθεί σε τέσσερις-πέντε ημέρες, όπως συνήθως συμβαίνει στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αλλά οι καταναλωτές θα τον μοιράσουν σε περισσότερες ημέρες.