Τι ριζική αναβάθμιση του συνόλου των μονάδων του δικτύου της κατά το πρότυπο ενός εκ των πλέον σύγχρονων καταστημάτων της, που ήδη έχει ανακαινιστεί και είναι το υπέρ μάρκετ στο Ελληνικό, έχει δρομολογήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος. Το εγχείρημά της αποβλέπει στο να εξελιχθεί ταχέως η εικόνα του δικτύου της ως του πλέον σύγχρονου, μοντέρνου, λειτουργικού και κυρίως ανταγωνιστικού στην εγχώρια αγορά.

Το εν λόγω project δείχνει ακριβό, καθότι κάθε κατάστημα μετά την ανακαίνισή του αλλάζει πλήρως τη μορφή, την εικόνα και την οργάνωσή του. Η διοίκηση της αλυσίδας, ωστόσο, παρά τις αρνητικές εξελίξεις στην οικονομία δεν πρόκειται να το εγκαταλείψει. Ήδη έχει αποφασίσει να ανακαινίσει κατά το ίδιο πρότυπο και τη μονάδα της Εθνικής Οδού στην Εκάλη, ενώ αναβαθμίσεις γίνονται και σε μικρότερα καταστήματα. Φυσικά, ανάλογο είναι το προφίλ κάθε νέου καταστήματος που ιδρύει η ΑΒ Βασιλόπουλος –φέτος υπολογίζονται περί τα 30, εταιρικά και franchise. Ήδη έχουν λειτουργήσει τα 20. Το πιο πρόσφατο εξ αυτών βρίσκεται στη Σάμο και άνοιξε τις πόρτες του στο καταναλωτικό κοινό τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου.

Σημειώνεται ότι η μητρική Delhaize στηρίζει κεφαλαιακά τη θυγατρική της στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι παρά τα προβλήματα στην ελληνική οικονομία το οργανωμένο λιανεμπόριο προσφέρεται για επενδύσεις, ενόσω η ταχύτητα της συγκέντρωσής του κυρίως την τελευταία διετία, μέσω των εξαγορών και συγχωνεύσεων, το οδηγούν σε άρδην αλλαγή. Εξάλλου, η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι εκ των εταιρειών που συμμετέχουν ενεργά στην «ανασυγκρότηση» της αγοράς, γι΄ αυτό άλλωστε πριμοδοτείται κεφαλαιακά σε ετήσια βάση με περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Άνοδος πωλήσεων και το 2015
Όσο για την πορεία των μεγεθών της ΑΒ Βασιλόπουλος, διατηρεί το κερδοφόρο τέμπο της, αλλά και τον αναπτυξιακό της ρυθμό, βασισμένη και στην επέκταση του δικτύου της. Σύμφωνα με πληροφορίες, τον Ιούλιο, που ήταν ένας εμπορικά δυσμενής μήνας λόγω των capital controls στις τράπεζες και του εξαιρετικά αρνητικού κλίματος στην αγορά, η αλυσίδα κατάφερε να κρατήσει το τζίρο της ανοδικό, ενώ ομαλά εξελίχθηκαν τα έσοδά της τον Αύγουστο.

Με βάση τα τελευταία στοιχεία, η εταιρεία φαίνεται ότι θα κρατήσει σε άνοδο και φέτος τον κύκλο εργασιών της, εξασφαλίζοντας νέα μερίδια αγοράς σε έναν κλάδο που, όπως φαίνεται, θα παραμείνει και το 2015 σε ύφεση. Στη θετική πορεία των πωλήσεών της συνέβαλε, μεταξύ άλλων, κατά τη διοίκηση της εταιρείας, το γεγονός ότι πριμοδότησε με προσφορές τα προϊόντα που ανατιμήθηκαν ονομαστικά, λόγω της πρόσφατης αύξησης του ΦΠΑ από 13% σε 23%. Σημειώνεται ότι η θετική πορεία των εσόδων της ΑΒ Βασιλόπουλος έχει συμβάλλει άμεσα και ουσιαστικά στην ανοδική τάση του τζίρου του ομίλου Delhaize στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι πωλήσεις στη ζώνη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην οποία συμμετέχουν οι αγορές της Ελλάδας, της Ρουμανίας και της Σερβίας, αυξήθηκαν κατά 7,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2015, με την αξία των εσόδων να φθάνει στα 828 εκατ. ευρώ.