Τη συνεργασία της με το καφεστιατόριο Σχεδία Home, ως «Τρόφιμα Αγάπης», ανακοίνωσε η ΑΒ Βασιλόπουλος.
Πρόκειται για μια συνεργασία με σκοπό την αποφυγή της σπατάλης τροφίμων, για κοντόληκτα τρόφιμα που υπάρχουν στα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων της αλυσίδας.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος καινοτόμα ίδρυσε την Τράπεζα Τροφίμων το 1995 και άλλωστε, φέτος συμπληρώνει δέκα χρόνια από την έναρξη της συνεργασίας της με τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Μπορούμε, όσα συμπληρώνει και η έναρξη του προγράμματος δημιουργικής αξιοποίησης υλικού Σχεδία Art, που οδήγησε στη δημιουργία του χώρου εστίασης Σχεδία Home (Shedia Home). Πρόκειται για πιλοτικό πρόγραμμα, το πρώτο που εφαρμόζει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ σε χώρο εστίασης.

Πλέον, όλα τα τρόφιμα από το 99% των ιδιόκτητων καταστημάτων της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος (εκτός από δύο καταστήματα) συνεργάζονται με κάποιον φορέα, ώστε να φροντίζουν για να μην υπάρχει σπατάλη τροφίμων. Το 2022 η αλυσίδα δώρισε από τα κοντόληκτα τρόφιμά της πάνω από 9 εκατομμύρια μερίδες φαγητού και πριν ακόμη ολοκληρωθεί το 2023, έχει δωρίσει φέτος πάνω από 10 εκατομμύρια μερίδες. «Σιτίζουμε κατά 90% και 100% σε διάφορα ιδρύματα και φορείς, με πολύ μεγάλη συνεισφορά στο περιβαλλοντικό, αλλά και στο ανθρωπιστικό κομμάτι», δήλωσε η Αλεξία Μαχαίρα, εκ μέρους της ΑΒ Βασιλόπουλος, Sustainable Retail & Corporate Communication Manager της εταιρείας.

Η κεντρική απόφαση για μείωση σπατάλης τροφίμων κατά 50% μεταξύ 2019 και 2025
Το 2019 η ΑΒ Βασιλόπουλος έλαβε κεντρική απόφαση να μειώσει έως το τέλος του 2025 τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% σε σχέση με τα τότε μεγέθη. Για το σκοπό αυτό, συνάφθηκε σχετική συνεργασία και με τον οργανισμό WWF Hellas, η υποστήριξη της οποίας ζητήθηκε. Ο κύκλος έκλεισε και με την εμπλοκή στο χώρο της εστίασης, με πρώτο εταίρο το καφεστιατόριο Σχεδία Home: Τα κοντόληκτα τρόφιμα συλλέγεται από το comfort center και φθάνουν στην κουζίνα του καταστήματος, όπου αποθηκεύονται για σύντομο χρονικό διάστημα (καθότι κοντόληκτα), μαγειρεύονται και τελικά, προσφέρονται στο κοινό. Η συνεισφορά τροφίμων αφορά τόσο κανονικές μερίδες φαγητού (πιάτα ημέρας), γλυκίσματα, όσο και finger food, σαλάτες και συνοδευτικά μερίδων. Η διαχείριση των κοντόληκτων προϊόντων στο κατάστημα Σχεδία Home ξεκίνησε από το 60% και με σωστή επικοινωνία, έχει ανέβει στο 90% των προϊόντων που αποστέλλει η αλυσίδα. Τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται πιο πολύ από το Σχεδία Home είναι το γάλα, με περισσότερα από 20 λίτρα γάλακτος την εβδομάδα, τα λαχανικά, τα πουλερικά και το χοιρινό κρέας. «Είναι μια συλλογική προσπάθεια που κλείνει τον κύκλο της πρωτοβουλίας της ΑΒ Βασιλόπουλος σε όλα τα σημεία και όλα τα στάδια», κατέληξε η κυρία Μαχαίρα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter