Έκκληση προς όλους τους συνεργάτες και τους προμηθευτές της να θέσουν στόχους για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, παρακολουθώντας την πρόοδό τους σε ετήσια βάση, απευθύνει η ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω του νέου ΑΒ Climate Hub που βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στον «αέρα», και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα της αλυσίδας. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που έρχεται κεντρικά από τη μητρική Ahold Delhaize, καθώς αντίστοιχα climate hubs διαθέτουν πλέον όλες οι αλυσίδες του ομίλου στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της δέσμευσης της Ahold Delhaize για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα στο σύνολο της εφοδιαστικής της αλυσίδας έως το 2050. Από την πλευρά της, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ήδη ενημερώσει τους συνεργάτες της αναφορικά με τη δέσμευσή της, αλλά και τη βοήθεια που μπορεί να παρέχει το AB Climate Hub στην εφοδιαστική αλυσίδα, δίνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις που συνεργάζονται με την ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να μετρούν τις εκπομπές αερίων σε όλο το φάσμα των λειτουργιών τους και να λάβουν μέτρα για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα.
Ετήσιες εκθέσεις για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Όπως εξηγεί σε βίντεο-μήνυμά της η Ελένη Προβίδη, VP Legal & Public Affairs της ΑΒ Βασιλόπουλος, «επειδή το 2050 είναι μακριά και κανείς δεν πρέπει να εφησυχάζει, έχουμε βάλει έναν ενδιάμεσο στόχο: να μειώσουμε μέχρι το 2030 τις εκπομπές αερίων του άνθρακα σε όλη μας την εφοδιαστική αλυσίδα κατά 37% σε σχέση με το 2020». Η ίδια τονίζει πως το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών αερίων στο λιανεμπόριο τροφίμων προέρχεται από τους προμηθευτές, και για το λόγο αυτό η ΑΒ Βασιλόπουλος απευθύνεται στους συνεργάτες της και τους ζητά αφενός να δεσμευθούν και αυτοί μέχρι το 2025 στην εκπλήρωση του μηδενικού στόχου εκπομπών άνθρακα, και αφετέρου να δημιουργήσουν μια ετήσια έκθεση σχετικά με τις δικές τους εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Η πρωτοβουλία SBTi
Σημειώνεται ότι η δέσμευση της ΑΒ Βασιλόπουλος για μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα κατά 37% στο σύνολο της εφοδιαστικής της αλυσίδας έως το 2030 και για μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2050, αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας Science Based Target (SBTi), μιας πρωτοβουλία των CDP, UN Global Compact, WWF και World Resources Institute, η οποία προτρέπει τους οργανισμούς και τις εταιρείες να θέτουν στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων με επιστημονική προσέγγιση. Οι οργανισμοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο SBTi για να επικυρωθούν και να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί τους στόχοι.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter