H ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η γνωστή σε όλους αλυσίδα λιανικού εµπορίου τροφίµων, που εδώ και σχεδόν 71 χρόνια προσφέρει στους πελάτες της ανά την Ελλάδα, ό,τι καλύτερο παράγουν εγχώριοι και ξένοι παραγωγοί, από κάθε γωνιά του κόσµου!
Ταυτόχρονα διατηρεί επάξια τον τίτλο του πρωτοπόρου λιανεµπόρου, καινοτοµώντας και εφαρµόζοντας πρώτη, νέες τεχνολογίες και τεχνικές πωλήσεων (scanning, private labels, self scanning, self checkout, green stores και καινοτόµες exclusive ελληνικές παραγωγές, multibuys, πολυεπίπεδο τιµών, αποκλειστικά προϊόντα και ανάδειξη µικρών παραγωγών). Η ΑΒ στοχεύει στην κερδοφόρο ανάπτυξη των πωλήσεών της, µέσω µιας ολοκληρωµένης ποιοτικής και διαφοροποιηµένης ποικιλίας προϊόντων, ανταγωνιστικών τιµών και συνεχούς αναβάθµισης και επέκτασης του δικτύου των καταστηµάτων της. Το περασµένο χρόνο, εµπλούτισε την προσφερόµενη ποικιλία των προϊόντων της και τη σειρά προϊόντων PL.
Έως το τέλος του έτους οι κωδικοί PL έφταναν τους 2.900, για τις σειρές «Care», «365», «AB Bio», «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική Γη», «ΑΒ» και «ΑΒ Επιλογή». Το δίκτυο πωλήσεων της έφτανε τα 167 καταστήµατα, είχε ετήσιο κύκλο εργασιών 1.473 εκατ. ευρώ και στον όµιλο συνολικά εργάζονταν 9.340 άτοµα (στα παραπάνω στοιχεία δεν συγκαταλέγονται τα στοιχεία από την εξαγορά των σούπερ µάρκετ Κορυφή). Για την εξαγορά της Κορυφής και την ολοκλήρωση του νέου εφοδιαστικού της κέντρου, στα Οινόφυτα Βοιωτίας, επενδύθηκαν 57 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία συνεχώς υλοποιεί δράσεις µε γνώµονα τους πυλώνες Άνθρωπος–Περιβάλλον–Προϊόντα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η ΑΒ, είναι η µόνη εταιρεία στην Ευρώπη που διαθέτει Ατοµικό Σύστηµα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, από το 2003, όπου ανακυκλώνονται επτά διαφορετικά υλικά, έναντι αντιτίµου, το οποίο οι πελάτες-χρήστες έχουν τη δυνατότητα είτε να δωρίσουν στο «Χαµόγελο του Παιδιού», είτε να εξαργυρώσουν στα καταστήµατα της ΑΒ.
Για τις πρωτοβουλίες και δράσεις της επιβραβεύεται από το κοινό, από φορείς αλλά και Μέσα. Για το 2009 απέσπασε τις εξής διακρίσεις: 1) Αριστείο ΕΚΕ του ΣΔΕ, 2) Retail Awards: a. Retailer of the Year, b. Retail Campaign CSR, c. Retail Strategy, 3) CEO & CSR Awards: 1ο βραβείο σε θέµατα ΕΚΕ, Καλύτερη εισηγµένη σε θέµατα ΕΚΕ, 3ο βραβείο για την καµπάνια ενηµέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινής γνώµης για την ανακύκλωση µαγειρικού λαδιού, 4) Βραβείο «Famous Brands» και 5) Βραβείο «Eυ Επιχειρείν».
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, η αλυσίδα, που εντυπώθηκε στη συνείδηση του έλληνα καταναλωτή, σαν το µόνο σούπερ µάρκετ που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στην κυριολεξία και του «πουλιού το γάλα», ποιοτικά και ποικιλιακά, συνεχίζει να καινοτοµεί και να πρωτοπορεί, αλλά και να αναπτύσσει, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της, το εύρος δραστηριοτήτων της µε γνώµονα, όχι µόνο το κέρδος και το ευ επιχειρείν, αλλά κυρίως το κοινό καλό.
Ηµεροµηνίες σταθµός
1969-1970: Ίδρυση της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ και άνοιγµα του καταστήµατος Ψυχικού.
1990: Εισαγωγή στο Χρηµατιστήριο Αξιών Αθηνών.
1992: Στο πλαίσιο του αναπτυξιακού της προγράµµατος, η ΑΒ προχωράει στη συνεργασία της µε τη µεγάλη Βελγική εταιρεία λιανικών πωλήσεων Delhaize, στην οποία και εντάσσεται.
1998-2000: Οργανική επέκταση της ΑΒ µε τη δηµιουργία νέων καταστηµάτων σε Αττική, Πελοπόννησο, Στερεά, Βόρειο Ελλάδα και Θεσσαλονίκη. Εξαγορά των εταιρειών «ΤΡΟΦΟ» και «ΕΝΑ CASH AND CARRY», δηµιουργώντας τη δεύτερη µεγαλύτερη σε µέγεθος αλυσίδα λιανικού εµπορίου στην Ελλάδα.
2008-2009: Εξαγορά των αλυσίδων «Plus Hellas», και «Σούπερ Μάρκετ Κορυφή ΑΕ». Δηµιουργία Κεντρικών Αποθηκών Οινοφύτων µόνο για αλλοιώσιµα.
2010: Ολική εξαγορά του 100% από τον όµιλο Delhaize και έξοδος από το ΧΑΑ.