Στα μέσα του 2017 πρόκειται να ολοκληρωθεί το πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος για την πλήρη αναμόρφωση του συνόλου των προϊόντων ιδιωτικής της ετικέτας της εταιρείας. Πέρα από τη μερική αναδιάρθρωση των σχετικών συλλογών της, το εν λόγω πλάνο προβλέπει τον επανασχεδιασμό όλων των συσκευασιών των προϊόντων, προκειμένου να ενισχυθεί η εικόνα τους και να αυξηθεί η εμπορικότητά τους.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει συνολικά 2.000 προϊόντα. Η όλη διαδικασία άρχισε πριν από περίπου δύο χρόνια και, όπως προβλέπει το σχετικό business plan, έχει προβλεφθεί να ολοκληρωθεί περί τα μέσα του 2017. Το κόστος για την πλήρη αναμόρφωση των ιδιωτικών σημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος υπολογίζεται στα 600.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι τον ανασχεδιασμό των brands ανέλαβε εταιρεία από τη Μεγάλη Βρετανία μετά από διεθνή διαγωνισμό, τον οποίο προκήρυξε η αλυσίδα.

Μέσα στους επόμενους μήνες, εφόσον κριθεί πως υπάρχει η κρίσιμη μάζα των αναβαθμισμένων κωδικών, θα αρχίσει η προβολή των ιδιωτικών σημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος, ώστε να σταλεί στο καταναλωτικό κοινό το μήνυμα ότι η αλυσίδα προσφέρει μια νέα, σύγχρονη και εμπλουτισμένη ποικιλία αλφαβητικών προϊόντων.

Σήμερα, οι πωλήσεις των private label κωδικών της ΑΒ Βασιλόπουλος συμμετέχουν στις συνολικές πωλήσεις του δικτύου κατά 21%, ποσοστό το οποίο, ίσως, είναι το υψηλότερο ως επίδοση στην αγορά του κλάδου παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, τους τελευταίους μήνες η κατηγορία παρουσίασε μια μικρή κάμψη πωλήσεων. Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθεί κατά δύο ή τρεις ποσοστιαίες μονάδες η συμμετοχή της στον ετήσιο τζίρο της αλυσίδας.

Βέβαια, ήδη από το 2015 η κατηγορία στο σύνολο της αγοράς καταγράφει απώλειες και μάλιστα πολύ υψηλότερες (-18% φέτος), λόγω της νέας εμπορικής και κυρίως τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθούν οι προμηθευτές των επωνύμων αγαθών. Γι’ αυτό τον λόγο, όπως άλλωστε και διότι όλες οι αλυσίδες έδωσαν έμφαση στις PL συλλογές τους τα χρόνια της ύφεσης, τα στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος δηλώνουν ότι η πτωτική τάση πωλήσεων στις συλλογές PL της εταιρείας ήταν σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενη. Όπως τονίζουν, το κρίσιμο πλέον είναι να διακοπεί άμεσα αυτή η τάση, ώστε να διατηρηθούν τα «κεκτημένα» της σχετικής κατηγορίας προϊόντων. Η επόμενη σημαντική μάχη, λένε, θα δοθεί εφόσον η οικονομία της χώρας αρχίσει σταδιακά να ανακάμπτει, καθώς τότε θα φανεί το πραγματικό μερίδιο των private label, δηλαδή το κατά πόσο έγιναν συνείδηση στους καταναλωτές.

Δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης των PL
Σε ό,τι αφορά τη δυναμική των ιδιωτικών σημάτων στην Ελλάδα, στέλεχος της αγοράς σχολίασε, μιλώντας στο σελφ σέρβις, ότι στον ευρωπαϊκό νότο και σε αγορές που οι καταναλωτές επιδεικνύουν ενδιαφέρον για τα private label, τα ποσοστά με τα οποία συμμετέχουν στο σύνολο των πωλήσεων του κλάδου κυμαίνονται στην περιοχή του 25%-30%. Υπό αυτή την έννοια η ιδιωτική ετικέτα έχει το περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξής της στο βαθμό που θελήσουν οι ίδιες οι αλυσίδες να επενδύσουν στην κατηγορία, εμπλουτίζοντας τις ποικιλίες τους και ενισχύοντας την ποιότητα των προϊόντων τους.