Τα κενά παρουσίας που έχει στο χάρτη της Ελλάδας καλύπτει το ένα μετά το άλλο η ΑΒ Βασιλόπουλος, δημιουργώντας νέα σημαία πώλησης σε περιοχές ή πόλεις με έντονη εμπορική κίνηση, αλλά πλέον και στις πυκνοκατοικημένες γειτονίες, όπου ήδη αναπτύσσει τα μικρά, τα «κατοσταράκια» ΑΒ Shop & Go.

Πρόκειται ουσιαστικά για καταστήματα «ευκολίας», που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών στις γειτονιές. Με αυτά η αλυσίδα, εφόσον αξιοποιήσει και το franchise, έχει την προσδοκία να παρακάμψει το ζήτημα του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, καθώς θέλει να διατηρεί ανοικτά 7 ημέρες την εβδομάδα, μέχρι αργά το βράδυ, πολυάριθμα μικρά μαγαζιά, που θα προσελκύουν με άνεση τον τζίρο της μικρής λιανικής.

Το σχετικό project ήδη εξελίσσεται βάσει προγράμματος. Ως συνέχεια του πρώτου πιλοτικού καταστήματος αυτού του τύπου, στο Γαλάτσι, η αλυσίδα προχώρησε στα εγκαίνια τριών ακόμα καταστημάτων με τις ίδιες προδιαγραφές. Βρίσκονται στην Κυψέλη (Καυκάσου 127-131), στου Ζωγράφου (Τραυλαντώνη 50, Ρ. Φεραίου 5 & Αμμοχώστου 12) και στο Κουκάκι (Μπέλλες 1 & Γεωργίου Ανδρούτσου 2). Στο νέο μοντέλο καταστημάτων δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, στα αρτοσκευάσματα και σε άλλα ήδη πρώτης ανάγκης, δηλαδή σε προϊόντα με τα οποία τροφοδοτείται καθημερινά ένα νοικοκυριό. Απευθύνεται σε καταναλωτές που είτε αδυνατούν για τον οποιοδήποτε λόγο να απευθυνθούν στα μεγάλα καταστήματα είτε έχουν ανάγκη έκτακτων ή επιπρόσθετων αγορών.

Το σχέδιο εισόδου στις αστικές γειτονιές
Πώς θα γίνει η ανάπτυξη των καταστημάτων γειτονιάς της ΑΒ Βασιλόπουλος:
– Πρώτος στόχος είναι έως το τέλος του έτους η αλυσίδα να οργανώσει τα πρώτα 6 εταιρικά καταστήματα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα πολύ μικρό δίκτυο, το οποίο θα λειτουργήσει πιλοτικά, ώστε σε αυτό να δοκιμαστούν μια σειρά από πρακτικές, πριν η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος καταλήξει στο τελικό μοντέλο των ΑΒ Shop & Go.
– Δεύτερος στόχος είναι να αρχίσει η σταδιακή επέκταση του δικτύου μέσω του συστήματος franchise. Σύμφωνα με το σχετικό σχέδιο, κάθε χρόνο θα εγκαινιάζονται περισσότερα από 10-15 τέτοια νέα σημεία πώλησης.
– Πρώτο πεδίο ανάπτυξης για τα καταστήματα γειτονιάς της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η Αθήνα, κυρίως πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας και σημεία του πολεοδομικού χάρτη, που αδυνατούν να διεισδύσουν τα μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας.
– Δεύτερο πεδίο ανάπτυξής θα είναι η Θεσσαλονίκη και θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, που βρίσκονται κοντά στον οδικό άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης, ώστε η εταιρεία να μπορεί να τροφοδοτεί καθημερινά τα μικρά σημεία από τα κέντρα logistics. Στο μεταξύ, δεν αποκλείεται να εμφανιστούν τέτοιου τύπου καταστήματα και σε πόλεις σε κοντινές αποστάσεις από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
– Το πλήρες σχέδιο της αλυσίδας προβλέπει ότι σε βάθος τριετίας το δίκτυο των ΑΒ Shop & Go θα αριθμεί περί τα 100 καταστήματα.

Σε ό,τι αφορά τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, η ΑΒ Βασιλόπουλος θεωρεί ότι διαθέτει ήδη ισχυρή παρουσία στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πελοπόννησο και σε αρκετά από τα νησιά, οπότε το πλάνο επέκτασης του δικτύου της επικεντρώνεται σε άλλες περιοχές και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας κάθε άλλο παρά βγαίνουν από το επενδυτικό ενδιαφέρον της εταιρείας, αφού εκτός του προγράμματος δημιουργίας νέων εμπορικών μονάδων εξελίσσεται
σταθερά το πρόγραμμα ανακαινίσεων των παλαιών καταστημάτων της
στις δύο πόλεις.