Θετικά μηνύματα φέρνει και το 2014 στην ΑΒ Βασιλόπουλος. Σύμφωνα με τη διοίκησή της, το πρώτο τρίμηνο του έτους η αλυσίδα εμφάνισε άνοδο κύκλου εργασιών κατά 4,5% ως σύνολο και κατά 2,5% σε συγκρίσιμη βάση (χωρίς τα νέα καταστήματα). Θετικό ήταν και το καθαρό της αποτέλεσμα. Εφόσον η εταιρεία διατηρήσει ανάλογους ρυθμούς ανάπτυξης έως το τέλος του έτους, οι πωλήσεις της αναμένεται ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 1,85 και 1,87 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για εξέλιξη στην οποία, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, επιδρούν ασφαλώς τα νέα καταστήματά της, όχι όμως καθοριστικά, εξαιτίας του μεγάλου πλέον αριθμού καταστημάτων της εταιρείας. Η θετική πορεία της αποδίδεται κυρίως στις στρατηγικές επιλογές της αναφορικά με την πολιτική τιμών, την επιτυχημένη ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και την αποδοτική οργάνωση όλων των τύπων καταστημάτων, που λειτουργεί η εταιρεία σε όλη την επικράτεια.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει φέτος την ίδρυση 35 νέων σημείων πώλησης, εταιρικών και franchise. Υπενθυμίζουμε ότι ο μέτοχος της εταιρείας αύξησε για λογαριασμό της τα προς επένδυση κεφάλαια από τα αρχικώς 75 εκατ. ευρώ για φέτος στα 80 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο εξαγοράς τρίτης εταιρείας, παράγοντες της ΑΒ Βασιλόπουλος αφήνουν να εννοηθεί ότι συζητήσεις γίνονται, ωστόσο δεν είναι σε τόσο προχωρημένο στάδιο ώστε να προεξοφλείται η κατάληξή τους. Επισημαίνουν, ωστόσο, ότι η αλυσίδα δεν πιέζεται να οδηγηθεί σε συμφωνίες πριν αυτές μελετηθούν σε βάθος και διασφαλιστεί η απόδοση κάθε σχετικής επένδυσης, καθώς η εταιρεία δεν διατίθεται να διακινδυνεύσει τη σημερινή γενική ανοδική τάση των πωλήσεών της, ανεξαρτήτως του τζίρου που θα της προσέθετε η οποιαδήποτε εξαγορά.

Επέκταση και εκσυγχρονισμός δικτύου
Ως το τέλος του χρόνου η εταιρεία θα έχει οργανώσει τρία καταστήματα Profit –ουσιαστικά πρόκειται για mini cash & carry. Τα πρώτα στοιχεία αξιολόγησης του εγχειρήματος επιβεβαιώνουν, κατά τη διοίκηση της εταιρείας, λίαν θετικά αποτελέσματα. Μέσω των Profit η αλυσίδα αποβλέπει στην αύξηση των πωλήσεων χονδρικής, δίχως να υποχρεώνεται σε επενδύσεις υψηλού κόστους, όπως θα απαιτούσε η άμεση επέκταση του δικτύου των ΕΝΑ Cash & Carry. Αυτό, όμως, δεν αναιρεί την πρόθεση της εταιρείας να επεκταθεί και με μεγάλα καταστήματα χονδρικής –άλλωστε, στα σχέδιά της είναι η δημιουργία άλλων δύο τέτοιων μονάδων.

Αναφορικά με τις επενδύσεις της εταιρείας στο δίκτυο λιανικής, πέραν του προγράμματος δημιουργίας νέων καταστημάτων και ανακαινίσεων, ενδιαφέρον έχει η προσπάθειά της να αναβαθμίσει πλήρως –επί της ουσίας να αναδιοργανώσει εξ αρχής– τα ΑΒ City. Ειδικότερα, ο στόχος της είναι εντός του 2015 να έχει ολοκληρώσει την ανακαίνιση του συνόλου των μονάδων του δικτύου, που αριθμεί σήμερα περί τις 40, προκειμένου να μετατραπούν από «μικρογραφία του σούπερ μάρκετ» σε πρότυπο convenience stores.

Κατά πληροφορίες του σελφ σέρβις η μητρική της ΑΒ Βασιλόπουλος, η βελγική Delhaize, δεν εξετάζει πλέον το ενδεχόμενο άλλης αποχώρησής της από εθνικές αγορές της ΝΑ Ευρώπης. Το στρατηγικό πλάνο του ομίλου προβλέπει την περαιτέρω επέκτασή του σε νέες αγορές, χωρίς ωστόσο να γνωστοποιείται το ποιες μπορεί να είναι αυτές. Η είσοδός του, πάντως, σε οποιαδήποτε χώρα των Βαλκανίων ή γενικότερα της ΝΑ Ευρώπης, πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως θα τεθεί υπό το management της μητρικής του στην Ελλάδα.