Μετρούν ήδη μερικές δεκαετίες παρουσίας στην ελληνική αγορά οι μπίρες Amstel και Heineken –ναυαρχίδες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Έχοντας φανατικούς καταναλωτές σε όλες τις ενήλικες γενιές και κρατώντας τα πρωτεία στις εγχώριες πωλήσεις μπίρας, βρίσκονται πάντα στην αιχμή της επικαιρότητας του καθημερινού βίου των Ελλήνων, καθώς συνδυάζουν τις προϊοντικές καινοτομίες με τη γενναία χορηγική δραστηριότητα στις κορυφαίες αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις της χώρας, τη μύηση στην κουλτούρα της μπίρας, με τις αξίες της υπεύθυνης κατανάλωσής της.

Amstel
Η μπίρα Amstel «γεννήθηκε» το 1870 στο Άμστερνταμ, παίρνοντας το όνομά της από τον ποταμό Άμστελ που διασχίζει την πόλη και το χρησιμοποιούσαν για να δροσίζει την μπίρα. Είναι μπίρα φυσικής ζυθοποίησης, τύπου lager με 5% αλκοόλ, χωρίς συντηρητικά. Στην ελληνική αγορά η Amstel παράγεται και διακινείται από το 1963. Το σλόγκαν της «…γιατί έτσι μας αρέσει!» χαρακτηρίζει την επικοινωνία της μάρκας, τονίζοντας τη φιλία, την παρέα, την αληθινή διασκέδαση και τις ζεστές στιγμές που συνοδεύει πάντα μια παγωμένη Amstel.

Η επικοινωνία της μάρκας άλλαξε σελίδα με τη νέα της καμπάνια τον Απρίλιο του 2011, στην οποία η έμφαση δίνεται στα συστατικά του προϊόντος και τους λόγους που το κάνουν εδώ και δεκαετίες να ξεχωρίζει στις προτιμήσεις των Ελλήνων: το άρωμα του λυκίσκου, το κριθάρι, τη γνώση, την παράδοση και την ιστορία της Amstel, που κρύβει μέσα της τις αληθινές στιγμές της παρέας καθενός.

Η «οικογένεια» των προϊόντων της Amstel εμπλουτίστηκε πρόσφατα με το λανσάρισμα της Amstel Premium Pilsener, προϊόν βασισμένο στην αυθεντική συνταγή Pilsener της Amstel, που παρασκευάστηκε πρώτη φορά το 1870.

Η Amstel Premium Pilsener έχει βαθύ χρυσαφένιο χρώμα, γεμάτη και πλούσια ισορροπημένη γεύση, με χαρακτηριστική γεύση λυκίσκου, πλούσιο αφρό και 5% αλκοόλ. Διατίθεται σε νέο σχήμα φιάλης, με χρυσό χρώμα ετικετών και ανάγλυφο το έτος ίδρυσης της Amstel.

Στο πλαίσιο της σύνδεσης της Amstel με συγκεκριμένες αξίες, στιγμές κι εμπειρίες των ελλήνων καταναλωτών, η μάρκα ανανέωσε τη στήριξή της στην ΕΠΟ, εν όψει του Euro 2012, δίνοντας το χορηγικό «παρών» αδιάλειπτα από το 2008.

Ιδιαίτερη βιωματική ενέργεια αποτέλεσε και το Amstel Roadshow που επισκέφθηκε επτά πόλεις στην Ελλάδα και συνέλεξε χιλιάδες ευχές, που συντρόφευαν την εθνική ομάδα στα γήπεδα της Νοτίου Αφρικής το 2010.

Πάνω από είκοσι χρόνια το όνομα Amstel συνδέεται και με τη χορηγική υποστήριξη της ελληνικής μουσικής (River Party στο Νεστόριο, Ardas Live στον Έβρο, συναυλίες, μουσικές σκηνές και διαγωνισμοί), ενώ χορηγεί και την Ελληνική Εβδομάδα Μουσικής, που διοργανώνεται από τον Mad TV και τον Sfera 102.2.

Εξάλλου, η Amstel συνεχίζει τις ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για καθαρές παραλίες, που ξεκίνησε το 2008 με εθελοντικούς καθαρισμούς παραλίων από τους εργαζόμενους της εταιρείας, με τη στήριξη της εκστρατείας του Δικτύου Μεσόγειος SOS, «Καθαρίστε τη Μεσόγειο».

Heineken
H μπίρα Heineken λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά το 1981. Είναι μια ανοιχτόχρωμη ξανθιά lager μπίρα με περιεκτικότητα σε αλκοόλ 5%, που αποτελεί την premium διεθνή μάρκα μπίρας, με παρουσία σε περισσότερες από 170 χώρες.

Με κύριο επικοινωνιακό μήνυμα «Heineken, Open Your World», οι καμπάνιες της Heineken ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αξίες της μάρκας. To 2001, χρονιά ορόσημο για τη Heineken, ανέλαβε επίσημος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα. Το 2005 απάντησε θετικά στη νέα μεγάλη πρόκληση της χορηγίας του UEFA Champions League. Παράλληλα, πρωταγωνίστησε σε μια σειρά εκδηλώσεων που συνόδευσαν τη διεξαγωγή του Champions League Final 2007, το οποίο φιλοξενήθηκε στην Αθήνα.

Η μουσική είναι ένας από τους κύριους χορηγικούς άξονες και της Heineken. Πιστή στο ραντεβού της με τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς μουσικής σκηνής, προσφέρει στους φίλους της την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τα μεγαλύτερα events που οργανώνονται στη χώρα μας (πχ Eject Festival κά).
Φέτος τον Ιανουάριο η γκάμα της Heineken εμπλουτίστηκε με το λανσάρισμα της αλουμινένιας φιάλης Star (STR), ενώ τον Μάρτιο λανσαρίστηκε η νέα εντυπωσιακή φιάλη Heineken, με ανάγλυφο λογότυπο, μακρύτερο λαιμό και διάφανη ετικέτα.

Στo πλαίσιο της πολιτικής για την υπεύθυνη κατανάλωση, που εφαρμόζει στο σύνολο των δραστηριοτήτων της η Heineken, πραγματοποιεί διάφορες ενέργειες για την ενημέρωση τόσο των καταναλωτών όσο και των εργαζομένων της, σχετικά με τις ευεργετικές συνέπειες της ήπιας κατανάλωσης.


Στρατηγική ανάπτυξης
Τρεις είναι οι βασικοί άξονες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με την περαιτέρω ανάπτυξη των δύο μαρκών της. Πρώτον η συνεχής επένδυση στο brand equity, στην ταυτότητα της μάρκας. Amstel και Heineken αποτελούν δύο διαφορετικές προτάσεις, με διακριτά χαρακτηριστικά η κάθε μία. Οι ταυτότητές τους αναδεικνύονται και ενισχύονται από πληθώρα ενεργειών, όπως είναι η διαφήμιση και η χορηγική τους παρουσία σε κορυφαίες εκδηλώσεις του πολιτισμού και του αθλητισμού. Δεύτερος άξονας στρατηγικής είναι οι προϊοντικές καινοτομίες. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εστιάζει σταθερά τις προσπάθειές της σε αυτό το πεδίο, προκειμένου να προσφέρει νέες γευστικές εμπειρίες στους καταναλωτές της.

Τρίτος άξονας είναι η επιμονή της εταιρείας να καλλιεργεί την κουλτούρα της μπίρας, ώστε να εμπλουτίζεται η γνώση των ελλήνων καταναλωτών σχετικά με την ποικιλία των διαφορετικών επιλογών μπίρας και να διευρύνεται η δυνατότητα της απόλαυσης του προϊόντος, ανάλογα με την ώρα και τη διάθεση της στιγμής.

Καταναλωτική συμπεριφορά και high low consumerism
Στα σούπερ μάρκετ η πλειονότητα των πωλήσεων μπίρας αφορά στην κλασική συσκευασία σε μπουκάλι. Ωστόσο, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη συσκευασία είναι του προϊόντος σε αλουμινένιο κουτάκι, καθώς θεωρείται πιο πρακτική και προτιμάται ειδικά από τις νεαρότερες ηλικίες καταναλωτών.

Στα καταστήματα μαζικής εστίασης διακινείται κυρίως η συσκευασία της φιάλης. Η αξιοσημείωτη τάση που αφορά στη σερβιριζόμενη αγορά, σχετίζεται με τον προσανατολισμό της καταναλωτικής προτίμησης στη βαρελίσια μπίρα (draft), καθώς προσφέρει την αίσθηση μιας πιο ολοκληρωμένης εμπειρίας από την απόλαυση του προϊόντος.

Ο επαναπροσδιορισμός της πολυτέλειας που προσφέρει η κατανάλωση ενός προϊόντος, σε σχέση με την επιδίωξη της οικονομικής απόκτησής του, που αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό των καταναλωτικών τάσεων σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, δεν εξαιρεί την κατηγορία της μπίρας. Οι καταναλωτές πλέον δίνουν μεγαλύτερη σημασία από ποτέ στην επίτευξη κατά τις αγορές τους της καλύτερης δυνατής σχέσης ποιότητας / τιμής.

Το μάρκετινγκ περιγράφει μια τάση της καταναλωτικής συμπεριφοράς με τον όρο «high low consumerism», ο οποίος αποδίδει τις αντιδράσεις του καταναλωτή υπό συνθήκες οικονομικής κρίσης ως εξής: Ενώ η κρίση ωθεί τον καταναλωτή σε σημαντικές περικοπές δαπανών και σε μείωση της συχνότητας των εξόδων του από το σπίτι για διασκέδαση, δεν παύει να νιώθει την ανάγκη για μικρές στιγμές απόλαυσης.

Έτσι, μπορεί μεν στην καθημερινότητά του να επιλέγει πιο οικονομικά προϊόντα, αλλά σε στιγμές που θεωρεί ότι αξίζει να προσφέρει στον εαυτό του ευκαιρίες απόδρασης και απόλαυσης, διαθέτει χρήματα για κάτι ιδιαίτερο και πιο ακριβό.

Αποδεικνύεται, λοιπόν, πως ο καταναλωτής αναπτύσσει μια πολυδιάστατη συμπεριφορά, που εκδηλώνεται ανάλογα με τη στιγμή και το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται. Η καλλιέργεια κουλτούρας μπίρας στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια κι η εξοικείωση του καταναλωτή με τα διαφορετικά είδη της –lager, pilsener, weiss, κόκκινη, μοναστηριακή, διαφορετικής περιεκτικότητες αλκοόλ, χώρας προέλευσης, τρόπων ζυθοποίησης κλπ– ευνοούν ασφαλώς την εκδήλωση της αρέσκειας για την κατανάλωση μπίρας ανεξαρτήτως τιμής…

Info
Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ
Διευθύνων Σύμβουλος:
Mr Jacobs Van Herpen
Διεύθυνση: Λεωφ. Κηφισού 107, 122 41 Αιγάλεω
Τηλ.: 210 5384911, Fax: 210 5384412
Site: www.athenianbrewery.gr.